Kirjoittaja Aihe: Helsingin Kirjamessujen sarjakuvaohjelma 24.10. - 27.10.2024  (Luettu 1197 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Helsingin Kirjamessujen sarjakuvaohjelma 24.10. - 27.10.2024
« Vastaus #15 : 27.10.2024 klo 22:21:32 »
Hehee! Loistavaa, kiitos!
Pieni harmi, ettei se sitten sanonukaan muuta kuin Yeaa ja Aargh. Olisny edes Good Grief. Tosin on kai haluttu välttää minkään kielen käyttämistä, jotta mäkkäri voi sen tuupata ulos happy mealina ihan missä päin maailmaa vaan.

Timo
Katselin muuten netistä näitä. Luultavasti Suomeen ei näitä kai sitten tullut, koska Huuto.netistä ei löydy yhtäkään! Jenkkilässä tää siis tuli vuonna 2015 ja luultavasti "The Peanuts Movie" oli syy näiden tuloon mäkkärille. Siinä on monta muutakin hahmoa tullut silloin. Tiedä sitten miten tuo minun jaskani oli tänne peräpohjolaan saapunut. Ostin sen sarjakuvaan keskittyvän divarin pitäjältä...myös tuttuja sarjakuvafestivaalien puolelta, mutta divarin nimi ei kyllä muistu mieleeni...dementian alkuoireet.

Mun mielestä toi huutaa jonkun varoituksen tossa ennen, mut en ymmärrä sitä...toinen sana voi olla hyvinkin yeaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #16 : 28.10.2024 klo 00:13:48 »
Tossa on muutamat haastattelut Helsingin kirjamessuilta!

https://www.youtube.com/@darthmika72/videos

Tarkoitus oli vielä jäädä kuvaamaan Kari Korhosen haastattelu, mutta jalkoja särki niin (9 tuntia jalkojen päällä) vietävästi...oli pakko lähteä kotiin, kun vielä pystyi!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #17 : 28.10.2024 klo 08:18:45 »
Tossa on jo vähän kantamista. Huhuuu!
No kävitkös kuuntelemassa Kamalaa Luontoa ja onko todisteita, jos siellä kävit...en meinaa usko!

On siinä kantamista omaan ja muidenkin tarpeeseen.

Jätin suosiolla väliin kamalan luonnon siinä kuin tämän maailman Lotta Backlunditkin. Itämeren historiaa elokuvien tiedettä ja taiderikollisuutta tuli kuunneltua saatanallisen paniikin lisäksi.
Poliittisista Alexander Stubb ja Anna Kontula tuli kuunneltua ja vaikka elämme melko lintujenukodossa polarisaatio näkyi paitsi Jessika Aron esitystä edeltäneessä ryssäoikeiston provokaatiossa myös Maxim Fedorovia ennen esitetyistä kommenteista yleisössä. Ihan selkeästi Fedorov on militaristi, on on.

Moni skippaa ohjelmat kuten sarjisfestareillakin mutta itselleni se usein avaa enemmän. Etunani on että " lukujärjestyksen" laatimiseen osallistuu toinenkin jonka maku ja näkemykset ovat eri. Oma maailmankuva laajenee ja moniäänistyy. Edes hieman.
Lukemisen ja kulttuurin sivuvaikutuksia.

Kirsi Kinnusta on aina ilo kuunnella ja analyysinsä kotimaisesta sarjakuvasta istuu hyvin myös kirjallisuuden ja elokuvan maailmaamme: tyyli ja kokeilevuus on masilmanluokkaa, tarinat ovat se heikko osuus. Parempaan suuntaan ollaan menossa, mutta apuja kaivataan.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 28.10.2024 klo 12:50:38 »
Tossa on muutamat haastattelut Helsingin kirjamessuilta!

https://www.youtube.com/@darthmika72/videos

Tarkoitus oli vielä jäädä kuvaamaan Kari Korhosen haastattelu, mutta jalkoja särki niin (9 tuntia jalkojen päällä) vietävästi...oli pakko lähteä kotiin, kun vielä pystyi!

Jahas, olit kustantajakeskustelussa se tyyppi kameran kanssa siinä vieressä. Kiitos videosta, linkitin sen blogipostaukseeni.

Minua kanssa monenlaisten ohjelmien kuuntelu kiinnostaa messuilla, ja mieluiten just paneeleja tai juttua kirjoista joita en ole vielä lukenut mutta aihe kiinnostaisi: varsinaisesti jo tuttuja kirjoja käsittelevien messuesiintymisten näkeminen jää vähemmälle, en ole niin fanituskeskeinen.
Ja tietysti erityisesti pienkustantamojen tarjonnan tsekkaus, että tietää mitä sellaista tulee johon ei yleensä kaupoissa törmää eikä helposti kirjastoissakaan.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2024 klo 12:55:06 kirjoittanut hdc »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #19 : 28.10.2024 klo 13:32:29 »
Jahas, olit kustantajakeskustelussa se tyyppi kameran kanssa siinä vieressä. Kiitos videosta, linkitin sen blogipostaukseeni.

Minua kanssa monenlaisten ohjelmien kuuntelu kiinnostaa messuilla, ja mieluiten just paneeleja tai juttua kirjoista joita en ole vielä lukenut mutta aihe kiinnostaisi: varsinaisesti jo tuttuja kirjoja käsittelevien messuesiintymisten näkeminen jää vähemmälle, en ole niin fanituskeskeinen.
Ja tietysti erityisesti pienkustantamojen tarjonnan tsekkaus, että tietää mitä sellaista tulee johon ei yleensä kaupoissa törmää eikä helposti kirjastoissakaan.
Juu olin se harmaapartainen kaveri edessä...toivottavasti en häirinnyt takanaolijoita GoProoni kanssa. Kustannuskeskustelu oli ihan kivaa kuultavaa. Minäkään en niitä nimmareita kerää. Kaikki ne joiden nimmarin haluisin, ovat jo kuolleet tai ei ikinä tulisi Suomeen.

Olisi voinut myös ihan dekkari-kirjailijoita kuunnella ja kuvata, mutta silloin olisi pitänyt tulla kahtena päivänä paikalle ja mun jalat ei olisi kestänyt tuota rääkkiä 2 päivää. Nyt vain kaksi keskustelua taltioin tuolta. Korhonen piti kanssa kuvata, mutta olin siinä viaheessa aivan rikki. Se vähän harmitti.

Kirjamessuilla ei oikein päässyt mihinkään, kun oli liikaa ihmisiä. Kustantajien puolella yritin olla, mutta oli pakko tulla antikvaria-puolelle, jossa oli vähän väljempää. Alkoi ahistamaan aika paljon koko lauantai.

No yhden kivan vihjeen sain Suomen dekkariseuralta. Se Mika Waltarin Komisario Palmun käsikirjoitus, josta aikoinaan piti tulla leffa. Sen ehkä voisi saada käsiini eli luettavaksi. Pitää keskustella vielä Mika Waltari-seuran kanssa, että onko niillä sitä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #20 : 28.10.2024 klo 19:55:49 »
Viimeinen video meikäläiseltä Helsingin kirjamessuilta! Ihan vaan taivastelua messuilta yleisesti!

https://www.youtube.com/watch?v=ClH7w2i7sww

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #21 : 31.10.2024 klo 21:29:20 »
Lainaus
Olin unohtanut listalta huomisen sunnuntai 27.10. 13.30-14.00 Kamala luonto - täyttä elämää Vallisaaressa.
Oikeasti tahaton vaikka itse kamalaa luontoa umpipaskana pidänkin. Jollekin se on tärkeä ja hyvä.
Lol