Kirjoittaja Aihe: Matsaatko lukemisen ja keräilyn?  (Luettu 358 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

warthog

• Jäsen
Matsaatko lukemisen ja keräilyn?
« : 08.11.2023 klo 13:59:29 »
Minä matsaan. Eli pyrin ostamaan sarjiksia joita kerään sijoitusmielessä ja joita on myös kiva lukea.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Matsaatko lukemisen ja keräilyn?
« Vastaus #1 : 08.11.2023 klo 17:28:58 »
Tavallaan. Ostan mieluummin (hinnan takia) lukukappaleita kuin keräilykappaleita, koska ne on myös tarkoitus lukea.  :)

Nähdäkseni keräilykappaleen kun lukee, niin sen arvo sijoituksena heikkenee.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #2 : 08.11.2023 klo 17:29:39 »
Joo, mielestäni. En hirveästi enää nykyisin osta mitään sijoitusmielessä, jos koskaan ostinkaan ja muutenkin sarjakuvien keräily keskittyy puhtaasti itseä kiinnostaviin julkaisuihin. Poikkeuksena ovat jotkin kannatusmielessä hankitut, kuten Kvaak-mesenaattikampanjat, jotka eivät ehkä olisi aina ensisijaisia hankintojani, mutta pidän kuitenkin tärkeinä.

Varmaan digisarjakuvien löytäminen muutti minulla tämän lopullisesti, koska nykyisin luen ehdottomasti suurimman osan sarjakuvista diginä. Fyysisenä ostan sitten oikeasti hyviä juttuja.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #3 : 08.11.2023 klo 17:35:01 »
Tavallaan. Ostan mieluummin (hinnan takia) lukukappaleita kuin keräilykappaleita, koska ne on myös tarkoitus lukea.  :)

Nähdäkseni keräilykappaleen kun lukee, niin sen arvo sijoituksena heikkenee.  :)
Mä ostan aina lukukappaleita ja keräilymielssä itselle vain...ne aina luetaan.
Yksi poikkeus on...sain kirjmessuilta kerran Makedonian osastolta lukemattoman Aku Taikaviitta nro 41 (1. painos) taskukirjan. Sitä en ole lukenut...mulla on hyvin käytetty ja luettu toinen samanmoinen 1. painoksen kirja, joka on aika huonossa kunnossa.

En koskaan myy mun sarjakuviani, joten niillä ei ole mun silmissä keräilyarvoa...ainoastaan tunnearvoa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #4 : 09.11.2023 klo 18:09:56 »

Komppaan tätä. Eikä Suomessa oikein keräily rahallisesti kannatakaan, kun trendit tulee ja menee.
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Esa Turunen

• Jäsen
« Vastaus #5 : 10.11.2023 klo 18:52:47 »
Kyllä vaan.
Keräilen itseäni kiinnostavia sarjakuvia niin ei niitä voi olla lukematta.

Ja kuten todettua ei näillä leveyspiireillä enää tule odotettua että joskus eläkelisää kokoelma toisi.

Omaksi iloksi ;)
Puolison riesaksi  ;D