Kirjoittaja Aihe: RauMan  (Luettu 300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tirri

• Jäsen
  • Tetristä pelaamalla pääsee elämässä pitkälle!
RauMan
« : 10.10.2007 klo 19:48:05 »
Tämä on yks huonoimminsta sarjiksista ikinä!  :police:

Itsekkin Raumalt ponnistaneena. Ne mitä aikoinaan tuli luettua Uudesta Raumasta oli hirveetä maleksivaa sarjakuvaa. Tuntui ettei se ikinä etene mihinkään. Jos ainut pointti on raumangiälinen dialogi.

Ton sarjiksen tekijät EI uskalla tehdä tota omalla nimellä, kun pelkäävät! En ole ikinä oikeesti tavaannut henkilöä joka olis pitänyt tosta sarjiksesta. (tämä on vain kaupungilla kiertävä huhu!)
« Viimeksi muokattu: 11.10.2007 klo 09:53:58 kirjoittanut Tirri »

EQ Halminen

• Jäsen
  • Fiini pyydetti tekemä, mut priima pakka tleema!
Vs: RauMan
« Vastaus #1 : 10.10.2007 klo 20:26:59 »
Tämä on yks huonoimmista sarjiksista ikinä!  :police:
Kiitos palautteesta!;)
Allekirjoittanut on vastuussa (osaltaan) näistä huonoimmista sarjisjaksoista ikinä :)
Motto oli (ja on):"me tehdään, muut levittää (tätä sontaa)"
Tiedän kolme jonkinasteista diggaria(?) sarjalle - tietysti tekijöiden lisäksi :P
Enempiä tuskin voisi toivoakaan.

EQ
www.rauman.net

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #2 : 10.10.2007 klo 20:48:25 »
Kävin kattomas yhre satsin ja tykkäsin.

Tää on ainoo tapa tehdä raumalaista, tai yleensä varsinaissuomalaista sarjakuvaa: absurdismi. Tyyli on niukan hienostunutta liian ohutta fonttia myöten.

Ehkä painettuna voisi lukea kunnolla ja tehdä analyysin. Tässä voi piillä ihmiskunnan olemassaolon tarkoitus puettun RauManin trikoisiin.

Tirri

• Jäsen
« Vastaus #3 : 10.10.2007 klo 20:50:29 »
Mielestäni RauMan on ihan hyvä hahmo, mutta miksei siihen ole saatu draivia, TOIMINTAA?!

Wade

• Jäsen
« Vastaus #4 : 10.10.2007 klo 21:05:26 »
Suomennettuna tuo voisi olla hyvääkin luettavaa.
Wade Koivurinne

EQ Halminen

• Jäsen
« Vastaus #5 : 10.10.2007 klo 21:12:03 »
Mielestäni RauMan on ihan hyvä hahmo, mutta miksei siihen ole saatu draivia, TOIMINTAA?!
Samaa on anellut toinen käsikirjoittajista mutta piirtäjänä olen lopulta rauhoittanut turhat äksönit sarjasta :P Olen pyrkinyt säästämään toiminnan tarinan ratkaisukohtiin, näin tehden muun tarinan hidastempoisuus toimii kontrastina tälle - niin olen kuvitellut :angel:
Aina ei voi ympätä paneskelevia leppiksiä tarinaan...
EQ

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #6 : 10.10.2007 klo 21:16:03 »

Se ei jopa ole edes tarpeellista.

EQ Halminen

• Jäsen
« Vastaus #7 : 10.10.2007 klo 21:16:33 »
Suomennettuna tuo voisi olla hyvääkin luettavaa.
Kiitos vaan, mutta ei kiitos. Suomen kieli tappaisi tarinasta ainoan idean - se on luotu kuin salakirjoitetulla koodilla, jota vain pieni ryhmä osaa tulkita ts. raumalaiset giältä osaavat wanhat parrat...
Usko pois, ei se toimisi yleiskielellä.

EQ Halminen

• Jäsen
« Vastaus #8 : 10.10.2007 klo 21:19:32 »
Tässä voi piillä ihmiskunnan olemassaolon tarkoitus puettun RauManin trikoisiin.
Tämä oli pyhä ajatuksemme tarinan alkuvaiheita kartoittaessamme :angel:

Tirri

• Jäsen
« Vastaus #9 : 10.10.2007 klo 21:49:13 »
Kiitos vaan, mutta ei kiitos. Suomen kieli tappaisi tarinasta ainoan idean - se on luotu kuin salakirjoitetulla koodilla, jota vain pieni ryhmä osaa tulkita ts. raumalaiset giältä osaavat wanhat parrat...
Usko pois, ei se toimisi yleiskielellä.

Tuo niin totta! Itse en ainakaan ole vanha parta ja silti ymmärrän.

Ja seköst kaikki harmittaakin...

Tirri

• Jäsen
« Vastaus #10 : 11.10.2007 klo 09:57:44 »
Tämä on yks huonoimminsta sarjiksista ikinä!  :police:

Myönnetään että tuo ei ollut kovin hienovaraisesti sanottu! Olin vain ILKEÄ! Olisin voinut olla sanomatta mitään. Pahoitteluni!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #11 : 11.10.2007 klo 10:02:21 »
Myönnetään että tuo ei ollut kovin hienovaraisesti sanottu! Olin vain ILKEÄ! Olisin voinut olla sanomatta mitään. Pahoitteluni!
Ehkä et tosiaan ollut niin kovin hienovarainen, mutta jos jotain sarjakuvantapaista piirtelee, niin kyllä tekijän/tekijöiden on paras varautua negatiiviseen ja asiattomaankin palautteeseen. Toki myös positiiviseen ja asialliseen.   :)

Sarjakuvantekijälle on eduksi olla aika paksunahkainen sekä terveellä itsetunnolla varustettu.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #12 : 11.10.2007 klo 10:06:51 »
Ehkä et tosiaan ollut niin kovin hienovarainen, mutta jos jotain sarjakuvantapaista piirtelee, niin kyllä tekijän/tekijöiden on paras varautua negatiiviseen ja asiattomaankin palautteeseen. Toki myös positiiviseen ja asialliseen.   :)

Sarjakuvantekijälle on eduksi olla aika paksunahkainen sekä terveellä itsetunnolla varustettu.

Enkä usko että semmoisesta kukaan pahoittaa mieltänsä kun toinen kertoo suoraan että tää ei maistu. Hyytävää on semmoinen pehmennetty lyttääminen: "Sulla on kuitenkin raikkaat värit tossa mustavalkosarjakuvassas. Kiva paperi."

Tirri

• Jäsen
« Vastaus #13 : 11.10.2007 klo 10:44:18 »
Hyytävää on semmoinen pehmennetty lyttääminen: "Sulla on kuitenkin raikkaat värit tossa mustavalkosarjakuvassas. Kiva paperi."

Tuollainen on kyllä JÄÄTÄVÄÄ V(piip!)A!

Mun mielestä  RauMan ei tavoita kuin hyvän idean. Tässä kyllä painaa se että olen raumalainen syntyjään ja OIKEESTI en ole koskaan (kun Raumania julkaistiin Uudessa Raumassa) kuullut kenenkään pitävän siitä  nuorten keskuudessa. Vanhemmat ehkä saa tosta enemmän....?

alkimohap

• Jäsen
« Vastaus #14 : 11.10.2007 klo 11:57:28 »
Taisinpa tässä saada idean päästä kiinni. Pelkästään jo Rauman erikoisessa murteessa on semmonen hauska kulku minusta, ja sitten vielä tuo asenne, että kuis nyt noin tarvitsee kohkata, mihin sulla on kiire. Kaikki tapahtuu jaarittelevan lepposasti, vähän "kohtzzillä", sitten kun tuntuupi siltä että on sopiva hetki. Ja tositilanteen tullen hiivitään mahdollisimman rauhallisesti ja varovasti, ettei vaan itse mokais ja pahis huomais. Kaiken kukkuraksi on nuo mainiot selostetekstilaatikot, jotka tulisella sisällöllään johdattelevat tiukkoihin tilanteisiin, joilla stripit alkavat: "Lähestyvä kuumailmapallo hämmentää." tai "Tuskastuminen tilanteeseen saa vallan." - "Jaa-a... Koht voi ärräpäit lenttä!" tuumaa silloin jo itse luonnoltaan maltillinen ja tilannetta ensin aina katseleva toimintasankarikin.

Siis tuohon asenteeseen yhdistettynä toimintasankari on luontevan nerokas keksintö. Vähän kuin että jos sitä ei olis, niin se pitäis keksiä. Mainiota murresarjakuvaa siis, ainakin tuo Rauman ja Kitukrännin gat.