Kirjoittaja Aihe: Carl Barks  (Luettu 7525 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Carl Barks
« Vastaus #315 : 19.10.2016 klo 20:00:28 »
Selitys ruutujaolle on esipuheen mukaan se että kun lapsuudessa julkaistiin tällaista kakkaa niin minäkin haluan julkaista samanlaista kakkaa. Ei suora sitaatti Hyypältä.

Olisin ladannut kuvan sisällysluettelosta mutta se oli Kvaakille liian iso.
Silloin kun meikä oli kakara, niin näitä jättikirjoja varailtiin ahkerasti Etelä-Haagan kirjastosta...olivat tosi kysyttyjä. Tiedän, että  Carl Barksin kootut hakkaa tän uuden Minä Aku Ankka 2:en mennen tuleen. Uudessa Jättikirjassa on ruudut typistettyjä, kootuissa ei ole.
Jotenkin vain tuo jättikirja vain on se juttu...en tiiä miksi tykkään niistä...enkä taida ole ainoa, joka näistä tykkää.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2016 klo 06:10:40 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #316 : 19.10.2016 klo 22:19:54 »
Että sellasta. Alkuperäiselle uskollinen ja sitä rataa. Odottelenpa vaan koska Don Rosa saa oman jättikirjansa... ::)
Kääk13-kirjoittaa!

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
« Vastaus #317 : 19.10.2016 klo 23:06:15 »

Selailin sitä pikkasen ja ruutujako oli sama kuin vanhassa Minä Aku Ankka-jättikirjassa. Siis 6 riviä ja yhdessä rivissä 3 ruutua...tuliko tää aikaisemmin jotenkin oudosti laitettua...ehkä.
Sarjakuvat olivat paljon parempia kuin tuossa ekassa jättikirjassa. En kyllä ehtinyt katsoo oliko rasteria missään, mutta vaikutti ihan siistiltä kirjalta. Meikä pistää Joulupukille lahjatoiveena kyllä tuon.

Ei mutta tämähän on oikea ilon ja onnen päivä. Propsit toimitukseen
ja kirjettä pukille täältäkin

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #318 : 19.10.2016 klo 23:22:19 »
Meni muuten lapsille lahjaksi täälläkin. Ovat olleet innoissaan, kun olen lukenut heille jättikirjojen tarinoita iltasaduiksi.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #319 : 19.10.2016 klo 23:59:38 »
Silloin kun meikä oli kakara, niin näitä jättikirjoja varailtiin ahkerasti Etelä-Haagan kirjastosta...olivat tosi kysyttyjä.

Niin kun sillon ei ollut mitään sen parempaa. Ennen vanhaan kun ei ollut kenkiä, niin tervattiin jalkapohjat.

Tiedän, että hakkaavat Carl Barksin kootut mennen tuleen

Tarkoitat varmaan, että Barksin kootut hakkaa ton mennen tullen?

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #320 : 20.10.2016 klo 06:13:56 »
Tarkoitat varmaan, että Barksin kootut hakkaa ton mennen tullen?
Siis olenko mä ollut kännissä, kun kirjoitin ton...kauheasti kirjoitusvirheitä. No korjasin sen nyt oikeeseen muotoon. Hitto en osaa edes enää kirjoittaa...mitä mä tein oikein peruskoulussa...pelasin varmaan äidinkielentunnilla korttia.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #321 : 20.10.2016 klo 11:44:30 »
pelasin varmaan äidinkielentunnilla korttia.

heh. Me pelattiin ristinollaa, mutta vain uskontotunnilla. Nyt en tiedä Sepeteuksen poikien nimiä.

Timo

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #322 : 24.10.2016 klo 12:39:40 »
Jättikirja nyt kourassa. Leirielämää ja Big-Top Bedlam (Yhtä sirkusta!) on jätetty muokkaamatta, mikä on hienoa ja ne sarjat näyttävät painoasultaankin loistavilta.
Muista sarjoista ei niin hyvää sanottavaa, ruutujen välitkin vaihtelevat kummasti, johtuen varmasti siitä, ettei ruutuja ole haluttu saksia.

Timo

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #323 : 19.11.2016 klo 09:25:51 »
Osaako kukaan (-> Ronkainen) sanoa miksi Barks kirjoitti Mestarilasimestarin viiteen sivuun? Tarinassahan on täydet ainekset kymmensivuiseksi.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #324 : 19.11.2016 klo 16:06:52 »
Ja sehän on tehty Donald Duck -lehteen, jossa ei yleensäkään ollut 10-sivuisia. Ne olivat WDC-kamaa.

Timo

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #325 : 28.11.2016 klo 17:24:23 »
MInä Aku Ankka 2 ei vakuuttanut ollenkaan. Taitto on aivan hirveä kun ruutuja ei ole haluttu leikata.

Tuo Ovela Roope-Setä -kirja vaikuttaa mielenkiintoiselta vaikka nimitarina onkin nähty monesti. Mietinkin joskus että koska Outfoxed Fox saadaan suomeksi. Sitä kun ryydittäisi esim. Veijarinvuorella ja Pelle Peloton keksii talon -tarinoilla. Ehdottomasti paras Barksin Pelle-tarina ellei jopa paras tarina kaikista. Siinä on kiteytetty jotain olennaista elämästä.

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
« Vastaus #326 : 28.11.2016 klo 18:55:33 »
Joo ei jättis näyttänytkään livenä enää
ollenkaan hyvältä.

ppe

• Jäsen
« Vastaus #327 : 11.12.2016 klo 17:32:28 »
Sain tänään oman jättikirjani, näkyy olevan jo 2. painosta. Tuossa on takakansi selvästi kiero, kirja ei mene nätisti kiinni jos se on esim. pöydällä vaan jää irvistämään. Samankaltaista ongelmaa on Mikin "Konnien kauhussa". Onko mulla ollut vain äärettömän huono tuuri vai onko tämä yleistäkin? Kirjat palautan joka tapauksessa sillä selkämykset on rikottu kuljetuksessa. Adlibriksen paketointi on aivan luokattoman huonoa.  :(

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #328 : 11.12.2016 klo 17:59:31 »
^Voihan se olla että Posti on käsitellyt huonosti, kandee palauttaa enivei.

Omat kirjat tulivat hyvässä kunnossa.

Itse olen tyytyväinen Minä AA 2:seen, en odottanut mitään maailmaa muuttavaa taidekokemusta vaan hyvää sarjakuvaviihdettä ja sen vaatimuksen kirja täytti täydellisesti.
Je suis alle kuuden euron pizza!

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #329 : 11.01.2017 klo 17:28:57 »
Korhosella taisi olla kanssa joku Roope vs kahvilanpitäjä -juttu joka saattoi näistä Barksin gageista ponnistaa...

Mitäs niitä oli, kokoonpantava kuppi, sienestä tehty donitsi, santsikuppi kerjäläiselle...