Kirjoittaja Aihe: Carl Barks  (Luettu 7170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: Carl Barks
« Vastaus #150 : 18.04.2011 klo 09:42:08 »
Ääk, nämähän ovat niitä muistiinpanoja ja hylättyjä aihioita, joista joku aika sitten oli täällä uutinen, muistakseni Timon toimesta. Olisivat saaneet jäädä muistiinpanoiksi ja tutkimusmatskuksi. Barksilla oli varmasti syynsä jättää aihiot käyttämättä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #151 : 18.04.2011 klo 10:36:17 »
Olisivat saaneet jäädä muistiinpanoiksi ja tutkimusmatskuksi. Barksilla oli varmasti syynsä jättää aihiot käyttämättä.

Aika pitkälle samaa mieltä. Nyt käytetään kaikki mikä laarin pohjalta löytyy, koska se kuitenkin myy. Vaikka olis vaan joku muutaman sanan tarinaidis, niin siitäkin joku väsää "Barksin tarinan".

Timo

haplo

• Jäsen
« Vastaus #152 : 20.04.2011 klo 16:47:04 »
Jälleen "uusi" Barks-tarina! Jippes on piirtänyt Barksilta käyttämättä jääneen käsikirjoitusluonnoksen, synopsiksen vuodelta 1964. Ainakin ruotsalaisessa Kalle Ankassa nro 15-16. Mahtaako tulla pian meilläkin?

Tämänpäiväisessä lehdessä tämä tarina nyt tuli. Hyvin osui ajoitus.  :D

Eipä näyttänyt kovin hääppöiseltä, mutta lukenut en vielä ole. Ei olisi kuitenkaan irtonumerona ostettua varmaan tullut, nyt vain on niin mukavasti että tulee pari näytenumeroa.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #153 : 20.04.2011 klo 17:56:31 »
Ihan tavallinen pikku hupisarja se loppujen lopuksi oli. Tuollaisen olisi voinut väsätä kuka tahansa muukin kirjoittaja kuin Barks. Ensi viikolla sitten mäjähtää Aku Ankka maharadzana -tarinan ensimmäinen osa. Se on hyvä tarina, mutta ei yllä silti lähellekään mestarin parhaimmistoa.

OP

• Vieras
« Vastaus #154 : 20.04.2011 klo 18:23:41 »
Ihan tavallinen pikku hupisarja se loppujen lopuksi oli. Tuollaisen olisi voinut väsätä kuka tahansa muukin kirjoittaja kuin Barks.

Ihan hyvä tuo minusta oli. Ei tietenkään mitenkään ihmeellinen, mutta kuitenkin mukava pikku lisä akkariin.
Itse muistan Maharadza-jutun ulkoa. Onhan tuo silti ihan mukava lukea jälleen kerran.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #155 : 02.07.2011 klo 19:47:32 »
Ehkäpä molemmat saivat innoituksensa Francis A. Johnsonin kerästä?

Timo

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #156 : 02.07.2011 klo 20:50:21 »
Tuskinpa. Homer Price on jo vuodelta 1943.

Ai se oli niin vanha. No sitten. Barks on voinut lukea tuon. Geoff Blum ei Kootujen artikkeleissaan tuota kyllä muistaakseni mainitse.

Timo

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #157 : 09.07.2011 klo 19:21:39 »

Haastattelussa, jossa Gary Groth kertoo Fantagraphicsin Mikki Hiiri -kirjoista, hän mainitsee, että heiltä olisi myös tulossa uusi sarja myös Carl Barksin tuotannosta. Onko tästä lisää tietoa? Koitin lukea tuota useampaan kertaan, että sotkeeko kirjoittaja nyt Taliaferron Barksiin, mutta kyllä tuossa on ainakin Barks-viittaus ihan lainausmerkkien sisällä. Onko siis nimenomaan Fantagraphics nyt puuhaamassa jotain uutta Carl Barks Library versiota?

haplo

• Jäsen
« Vastaus #158 : 10.07.2011 klo 08:54:52 »
Eivät aloita noita Barksin koottuja Fantalla aivan alusta, vaan tekijän huippuvuosista ja palaavat myöhemmin alkupäähän. Ajattelin silti kokeilla, sillä hinta on aivan tolkuttoman halpa aikanaan suomeksi tulleisiin verrattuna ja Gottfredson-kokoelma jätti kustantajan tasosta hyvän maun suuhun. Toivottavasti taso ei petä.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #159 : 10.08.2011 klo 10:37:43 »
Barksin originaalimaalauksia jälleen kaupan. Lottoa ja Ässä-arpaa kehiin!
EDIT: heh, joukossa on myös Barksin aikanaan omistamia kirjoja, mm. Minä Aku Ankka! Signeerattuna.

Timo
« Viimeksi muokattu: 10.08.2011 klo 10:44:04 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #160 : 09.11.2011 klo 15:01:59 »
Haastattelussa, jossa Gary Groth kertoo Fantagraphicsin Mikki Hiiri -kirjoista, hän mainitsee, että heiltä olisi myös tulossa uusi sarja myös Carl Barksin tuotannosta.

Nyt Garya haastatellaan Barksista ja Barksin kootuista.

Ducks and Disney: The Enduring Humanity of Carl Barks

Barksia verrataan enemmänkin seikkailusarjakuvien tekijöihin kuin muihin "hassujen eläinten" piirtäjiin.

Surprisingly, Barks claimed influence from the great adventure cartoonists such as Roy Crane and Hal Foster. He said of Steve Canyon creator Milton Caniff...

baobab

• Jäsen
« Vastaus #161 : 12.11.2011 klo 15:36:52 »
Carl Barks Libraryn ensimmäinen osa on Fantagraphicsin mukaan jo heiltä saatavilla, ja samoin Bookdepositorylta tuli viesti, että kirja lähtee postiin muutaman päivän kuluessa.

Todella hyvät arvosteluthan tuo on saanut, ja suurimpana miinuksena ainakin minulle tulee melko varmasti olemaan tuo paikoitellen järkyttävä, alkuperäisiä julkaisuja mukaileva väritys.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #162 : 12.11.2011 klo 15:47:24 »
Carl Barks Libraryn ensimmäinen osa on Fantagraphicsin mukaan jo heiltä saatavilla, ja samoin Bookdepositorylta tuli viesti, että kirja lähtee postiin muutaman päivän kuluessa.

Todella hyvät arvosteluthan tuo on saanut, ja suurimpana miinuksena ainakin minulle tulee melko varmasti olemaan tuo paikoitellen järkyttävä, alkuperäisiä julkaisuja mukaileva väritys.

Sama homma adlibriksellä. Laitoin kirjan tilaukseen. Fantan fb-postausten perusteella kaikki arviot kirjasta ovat olleet ylistäviä, ja kyllähän tuo aivan uskomattoman hienolta näyttää.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #163 : 12.11.2011 klo 15:57:41 »
Naputtelin luottokorttini tiedot Bookdepositoryssä ja he ilmoittavat että kortti ei kelpaa. Kummaa. Samalla kortilla olen ostellut muualta vuosikaudet.  ???

Taidanpa käväistä lähipäivinä pankissa.

edit:
Kas, PayPal toimi. Bueno.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011 klo 16:07:48 kirjoittanut Tertsi »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #164 : 12.11.2011 klo 18:14:51 »
Mäkin pistin Adlibrikselta tilauksen menemään. Katotaan nyt miten tän kanssa käy.
Viimeksi ilmoittivat, että mun tilaukseni on peruttu.

Pääsee pikkujouluille lukemaan hienoa kirjaa (oletus, en tiedä onko tää hyvä).
Nyt kun vielä Carl Barksin maalauskirja tulis ennen joulua, niin kaikki mun lahjatoiveet olis siinä.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)