Kirjoittaja Aihe: Roope Ankka kuollut 100-vuotiaana?  (Luettu 1215 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaltsu

• Jäsen
Vs: Roope Ankka kuollut 100-vuotiaana?
« Vastaus #60 : 23.12.2008 klo 19:54:02 »
Piirtäkää itse paremmin, ennen kuin arvostelette!

Itse tykkään Kiven (jonka 4 vuotta vanhaa kommenttia kommentoit) piirroksista ja tyylistä paljon enemmän kuin Rosan vastaavista. Miehen teoksia löytynee ainakin kirjastoista. Suosittelen!

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #61 : 26.12.2008 klo 00:15:52 »
Pöh ja päh Roopen sisulla eletään tarvitaessa 500vuotta katsoen että kukaan ei tuhlaa hänen rahojaan turhaan. Voi kai sanoa lyhyemmin että roope livs forever ;)
Perego ist da legend.

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
« Vastaus #62 : 29.12.2008 klo 15:04:10 »
Itse tykkään Kiven (jonka 4 vuotta vanhaa kommenttia kommentoit) piirroksista ja tyylistä paljon enemmän kuin Rosan vastaavista.

Eipä kommentit vanhene, jos niiden ei anna vanheta ;)

Mutta juu, piirrostyyleistä ei varmaan käy tappeleminen, itsekin pidän omaa tyyliäni piirtää ihmisiä parempana kuin kenenkään muun. Ja jos tai kun saan sarjikseni joskus julkaistua, varmaan tulee epämiellyttävääkin kritiikkiä...  :D
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #63 : 30.12.2008 klo 16:07:18 »
Mielestäni tämä on naurettavaa. Roope Ankka ei ole kuollut! Jotenkin vain ajattelen niin, että yhä hän siellä Ankkalinnassa porskuttaa, saman ikäisenä kuin aina. Samoin Aku ja pojat. Don Rosa hiiteen näiden juttujen kanssa. Mainio tarinan tekijä toki, mutta tuskin Barks näin ajatteli, että "tarkkasyntymäpäivä" ja "kuolinpäivä". Uskon, että Barks halusi vain tehdä unohtumattomia kertomuksia (ja siinä hän on onnistunut).

~Minun mielipiteeni~

Asiaa! Olen samaa mieltä!
Itse en ole myöskään havainnut Roopen, Akun, "veljen"poikien tai kenenkään muunkaan vanhenneen tässä vuosikymmenten aikana.
Itse olen, mutta siinäkin lähinnä ulkoisesti ;)

Emppu

• Vieras
« Vastaus #64 : 11.01.2010 klo 13:33:27 »
Älä nyt ota noin henkilökohtaisesti...  ;) Mut olis kiva tietää, miksi Don Rosa ei sitten muka osaa piirtää. Pelkkä asian mainitseminen ei mielestäni riitä, vaan pitäisi osata myös perustella sanomansa.
Mun mielestä Rosalta puuttuu orgaanisuus, samoin kuin on Vicarin ongelmakin. Siis suoraan sanottuna, että jos pyydettäisiin piirtämään perspektiivikuva, se näyttäisi hieman sellaiselta, että siinä ois jotain vikaa, vaikka se perspektiivin mukaan olisi ihan jämptisti tehty. Jotenkin olen aina verrannut Rosaa Muchaan, mitä on tullut latteuteen kuvissa, mutta toisaaltaa Muchallakin on sitä orgaanisuutta pakostakin.

filosofem

• Uusi jäsen
« Vastaus #65 : 13.01.2010 klo 18:36:11 »
Mä olen suuri Don Rosan tarinoiden fanaatikko ja itse näen fiktiivisen Ankkojen maailman täysin jokseenkin meidän maailmaa vastaavana. Sijoittihan jo Barkskin tarinoihinsa todellisia paikkoja ja hän oli myös sitä mieltä, että Ankat eivät ole mitään eläinankkoja vaan ennemmin ihmisiä.

Roopen kuolema vuonna 1968 on mulle täysin ok. Olisin tosin veikannut, että Roope olisi elänyt kymmenisen vuotta vanhemmaksikin, sen verran vahvasti veri tuntui virtaavan suonissa.

Oma toiveeni olisi, että Rosa piirtäisi yhä ja saisi piirtää Ankkoja ilman rajoituksia, sopimuksia, ehtoja jne. Toki hän voisi näin tehdäkin, kunhan ei vain levittelisi kovin näkyvästi töitään. :)

Oma "unelmani" olisi Rosan Ankka -sarjakuvat, jotka keskittyisivät tuttujen hahmojen ihmissuhteisiin, persooniin, haluihin jne. ilman, että niiden tarvitsisi miellyttää ketään tai olla suunnattu tietyn ikäisille lukijoille. Eli käytännössä lajityypiksi draama. Kyllä mustaa huumoria siltikin riittäisi, sen verran koomisia (vaikka myös traagisia) nämä Ankkalinnan hahmot ovat.

Pelle Peloton yksinäisenä vanhapoikana (ainut oikeasti läheinen olento Pellelle on Pikku apulainen, joka sekin on kone, jolla on Pellen "aivotoiminta" kuten siinä Pellen 50v. sarjassa kerrottiin), Taaville kerrottaisiin, että tanskalaislehdissä hänet on ilmoitettu kuolleeksi (Rosa useasti kertonut, kuinka Egmont pitää Taavia kuolleena, mitä hän ei kuitenkaan ole), Akun ja Iineksen keskustelut lapsista, niiden hankinnasta, rakkaudesta, seksistä. Kuka on Ankanpoikien isä ja mikä on hänen kohtalonsa? Miksi pojat ovat hylätty Akulle? Tai entäpä pohdinta Hannun onnekkuudesta, joka muodostaa kohtalon monelle tapahtumalle tunteja ellei jopa päiviä ennakkoon: onko Hannun onni niin voimakas, että se määrää myös muiden ihmisten kohtalon? Onko tällöin itsenäistä mieltä? Onko jumalaa olemassa?

Nämä sarjikset voisivat olla vaikka lyhyimmillään sivun, parin tunnelmapaloja ilman varsinaista juonta. Mutta kyllä pitkätkin tarinat kelpaisivat.

Noh, mä taidan ollakin melkoisen vinksahtanut Ankkojen suhteen. :)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #66 : 13.01.2010 klo 19:42:33 »
...ainut oikeasti läheinen olento Pellelle on Pikku apulainen...

Onhan Tarmo! Ja Taikaviitta!

filosofem

• Uusi jäsen
« Vastaus #67 : 13.01.2010 klo 20:14:33 »
Onhan Tarmo! Ja Taikaviitta!

Vaikka nuo nimet onkin heitetty (luultavasti) pilke silmäkulmassa, niin ammutaan ne alas kuitenkin. Tarmo ei ole mulle mikään kovin todellinen hahmo, mutta vaikka Tarmo olisikin olemassa Ankkalinna-ulottuvuudessa, niin silti Mummo Ankkakin on mielestäni Pellelle paljon läheisempi henkilö (kuten Barksin tylsät Farm Friends -sarjakuvat osoittavat). Taikaviittaa ei viitsisi kommentoida, mutta koska kyseessä oli mun suosikkihahmo 80-luvulla, niin kyllähän parodiointi 'viitan myytistä ja Akun seikkailusta Ruusulinna-huvilassa sopisi hyvin tuonne mun arkiseen ja raadolliseen Ankkalinna-ulottuvuuteen, kunhan Akusta ei oikeasti kehkeydy sellaista oikeamielistä, jaloa, esikuvallista, osaavaa, yliluonnollista, satoja rikollisia ja rikossupersankareita kohdannutta koko kaupungin tuntemaa Taikista.

jamimutanen

• Uusi jäsen
« Vastaus #68 : 29.07.2010 klo 23:39:09 »
Aku ei kuole 2034,vaan 2020,jos tarkoitat tätä teoriaa!Etkö tajua,että Aku on syntynyt sen pohjalta vuonna 1920?!?

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #69 : 30.07.2010 klo 10:57:37 »
Mikäs oikeus Rosalla on Roopea tappaa ?
Hahmon "saa" tappaa vain sen synnyttänyt.
Jos Barks jätti Roopen eloon, niin Roope elää.
Rosa ja muut voivat kyllä Roopen seikkailuja piirtää, mutta jättäkööt hahmon elämään. Sitä voi túlevaisuudessa piirtää vielä moni muukin.
Jos ei halua Roopea piirtää ,niin jättää hänet pois.
Ei siihen kuolemaa tarvita, varsinkaan päivämäärillä......

Ja eihän SARJAKUVAHAHMOILLA edes tarvitse olla mitään päiväntarkkaa elämänkaarta.....
Kun meille lukijoille ei ole suotu ikuista elämää, niin suotakoon se kuitenkin elämäämme piristäville sarjishahmoille.

UGH ! Olen puhunut, eikä tästä voi valittaa..... 8]

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #70 : 31.07.2010 klo 03:15:54 »
Mikäs oikeus Rosalla on Roopea tappaa ?

Virallisesti ei ole moista tehnyt.

Mutta:
jos henkilö on ollut Klondiken kultaryntäyksessä (1898), niin voiko olla vielä elossa vuonna 2010?
OK. Fiktiivistä kaikki on vain.

Timo

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #71 : 31.07.2010 klo 15:23:10 »
Jos on maailman rikkain ankka niin silloin voi olla ollut menossa mukana sekä 1898 että 2010. Nih.

Muuten Rosalla on minun puolestani oikeus ajatella Roopen kuolleen 60-luvulla, ja muilla oikeus olla välittämättä Rosan päähänpistoista.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #72 : 02.08.2010 klo 13:31:37 »

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #73 : 02.08.2010 klo 14:24:47 »
Muuten Rosalla on minun puolestani oikeus ajatella Roopen kuolleen 60-luvulla, ja muilla oikeus olla välittämättä Rosan päähänpistoista.

Niinpä, niinpä, onneksi sentään kukaan ei kuvittele, että kaikki viralliset ankkasarjikset muutoinkaan muodostaisivat jatkumon tai edes oikein minkäänlaisia jatkumoita. Jo Barksin Roope on selvästi kuolevainen nimenomaan johtuen tuosta tarkoin ajoitetusta syntytarinastaan.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Niksu2000

• Piirtelijä
  • Jäsen
« Vastaus #74 : 14.08.2010 klo 21:06:42 »
Sinäänsä voisi ajatella että kaikki tarinat joissa Roope esiintyy tapahtuvat 1950-luvulla.Mutta sarjakuva maailmahan on ajaton.Ankka universumi pyörii varmaan samassa aikakaudessa.
-WANHALA-