Kirjoittaja Aihe: Aino Havukainen ja Sami Toivonen  (Luettu 1302 kertaa)

oikoj ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Aino Havukainen ja Sami Toivonen
« Vastaus #30 : tänään kello 11:48:27 »
Mutta tuo Kovaa peliä kiskoilla taitaa olla ainut sarjakuva(?). Vaikka käyttävätkin puhekuplia kuvakirjoissaan

Tämä kissanhännänvääntö , " mutta onko se sarjakuvaa?", toistuu jatkuvasti. Itse laskisin sarjakuvaksi mutten ole se puhdasoppisuuden edustaja oikein missään.
Paitsi tietenkin:

Uran vaihtuminen lastenkirjailijaksi oli mielestäni jonniinmoinen tappio sarjakuvalle.
Joel Melasniemi. Ultra Bran jollotukset toki varmasti maksavat laskut ja elättävät perhettä mutta vapaasti muotoillen: nevö fööget nevö foogiv.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Aino Havukainen ja Sami Toivonen
« Vastaus #31 : tänään kello 15:18:48 »
Tämä kissanhännänvääntö , " mutta onko se sarjakuvaa?", toistuu jatkuvasti. Itse laskisin sarjakuvaksi mutten ole se puhdasoppisuuden edustaja oikein missään.
Ei mulla tähän sen suurempia intohimoja liity. Minusta vain ei ole oikein kenenkään etu jos kuvakirjat lasketaan sarjakuviksi ja päin vastoin. Vaikka kuvakirjassa käyttäisi puhekuplia, siinä jää kuitenkin NIIN paljon sarjakuvan muita keinoja käyttämättä (tteksti toki korvaa, niinkuilmaisulajiin kuuluu), että sarjakuvan lukunautinnosta ei voi puhua.

Haastatteluissa Sami ja Aino ovat kertoneet että valitsevat kerrontakeinot kerrottavan asian mukaan, mikä on tietenkin aivan oikein.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson