Kirjoittaja Aihe: Mustanaamio  (Luettu 739913 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Vs: Mustanaamio
« Vastaus #1050 : 10.07.2011 klo 12:54:37 »
Mustanaamion vampyyrispesiaali on nyt etusivulla esiteltynä.

Mara

• Jäsen
« Vastaus #1051 : 14.07.2011 klo 01:27:54 »
Tulin ostaneeksi elämäni ensimmäisen Mustanaamio-sarjakuvan (tämän vampyyrispesiaalin), enkä pettynyt. Tarinat eivät ole mitään maailmaa mullistavia, mutta hyvää perustasoa. Myös painoasu on hyvä. Leppäs-numeroa odottelen innolla. Tämän julkaisun soisi kestävän lehtihyllyillä pidempään kuin Egmontin pari muuta viime aikoina hautautunutta tuotetta...

OM

• Jäsen
« Vastaus #1052 : 14.07.2011 klo 08:45:07 »

Mara!  Sanoit että odottelet Kari Leppäs numeroa innolla. Luulen, että se ilmestyy vain Ruotsinkielisessä Fantomessa, koska Suomessa ei enään ilmesty ns. virallista Mustanaamiota. Ikäväähän tämä on. Mutta jos Egmiont nyt skarppaisi Suomessa ja julkaisisi jonkinlaisen uuden Kari Leppäs speciaalin, josta olen aikaisemmin maininnut tämän topikin yyhteydessä. Kari itsekkin valittelee sitä, ettei kaikkia hänen piirtämiään Mstanaamio jaksoja ole julkaistu Suomessa. Ainoastaan Fantomessa ja Frew-kustantamon Australialaisessa lehdykässä.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1053 : 14.07.2011 klo 09:35:40 »
Kyllä mä olen ymmärtänyt että Lepääsen Mustanaamiota on tulossa iloksemme.

Mara

• Jäsen
« Vastaus #1054 : 14.07.2011 klo 10:34:46 »
Niin, tässähän sanotaan kolmen seuraavan Suomessa ilmestyvän spesiaalin sisällöt, ruotsiksi tosin.

http://blogi.egmontkustannus.fi/2011/06/03/mustanaamio-spesiaalin-mysteerit/

Jamoz

• Jäsen
« Vastaus #1055 : 14.07.2011 klo 12:35:06 »
Tuo tuleva paholaisen veljeskunta (jos muistan nimen oikein) on loistava kokonaisuus. Menee mulla sinne mustiksen top 5 tarinoihin.

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #1056 : 14.07.2011 klo 13:27:49 »
Kulta-Runarin arvoitus on toinen huippusarja. Antikvariaateista alkaa olla Mustikset loppu ja sekin olisi kiva vielä joskus yksissä kansissa nähdä. Tai kaksissa. Eniten tietysti toivoisi noita Leppäsen julkaisemattomia, vanhoja ja nyt näitä uusia.

Itse tykkäsin myös jälkeenpäin kyhätystä Vuosi yksi -kokoelmasta. Ja Dianan kuolema -sarjasta. Chatun tarina muuten jatkui nyt menevässä sunnuntaisarjassa ja päiväsarjassa on menossa ihan ok tarina.

Jamoz

• Jäsen
« Vastaus #1057 : 14.07.2011 klo 13:56:20 »
Kultariimu on tosiaan kanssa ihan hyvä tarinasetti.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2011 klo 18:04:38 kirjoittanut Jamoz »

Jamoz

• Jäsen
« Vastaus #1058 : 26.07.2011 klo 12:44:16 »
Nils Kajander on uusi suomalainen mustis kirjoittaja, Leppäsen sivujen mukaan. Hienoa saada hieman suomiväriä lisää lehteen. Harmi vaan, et tarinaa ei tule suomeksi  :(

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #1059 : 28.07.2011 klo 01:12:40 »
Pitkä tuo Ruotsin Diana-saaga. Joka tarinassa nyt tässä välissä viitataan Dianaan. Onpa mielenkiintoista nähdä, miten saaga päättyy, varsinkin tuon numeron 16-17 tapahtumien valossa:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
...tai eihän se pääty, kun nyky-Mustis on jatkuvajuoninen.

Pannaan nyt seuraavallekin spoileritagi varmuuden vuoksi:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #1060 : 29.07.2011 klo 11:59:52 »
Kuka tämä piirtäjä oikein on? Sunnuntaisarjassa taisi vaihtua tekijä kesken tarinan.

Eduardo Barreto väittää Phantomwiki. Tuntematon nimi minulle, supersankarisarjakuvaa googlauksen perusteella tehnyt. En pidä tyylistä. Tai ei tyylissä sinänsä, mutta Mustanaamion piirtäminen ontuu. Naamio pysyy liimattuna kiinni kasvoissa eikä mene edes huppuun asti. Ja korvat näkyy.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2011 klo 12:07:48 kirjoittanut Kahkonen »

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1061 : 29.07.2011 klo 12:49:40 »
Ruotsissa ilmestyi 1500. Fantomen.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1062 : 29.07.2011 klo 13:06:15 »
Kuka tämä piirtäjä oikein on? Sunnuntaisarjassa taisi vaihtua tekijä kesken tarinan.

Eduardo Barreto väittää Phantomwiki.

Uruguaylainen (!) hemmo:
Beginning July 31, 2011, Baretto becomes the artist for the Sunday Phantom comic strip.

Timo

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #1063 : 29.07.2011 klo 13:25:09 »
Suomeksi Barretoa on nähty ainakin Batmanissa. Muistaakseni.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1064 : 29.07.2011 klo 16:17:58 »

Eduardo Barreto väittää Phantomwiki. Tuntematon nimi minulle, supersankarisarjakuvaa googlauksen perusteella tehnyt. En pidä tyylistä. Tai ei tyylissä sinänsä, mutta Mustanaamion piirtäminen ontuu. Naamio pysyy liimattuna kiinni kasvoissa eikä mene edes huppuun asti. Ja korvat näkyy.

Tuo Barreton ensimmäinen strippi ilmestyy näköjään vasta ylihuomenna. Kuvakulmat ovat heti monipuolisempia ja viiva elävämpää kuin Paul Ryanilla. Hyvä kun Puupökkelö-Ryan lähtee pois sunnuntaisarjasta. Hän ilmeisesti jatkaa yhä arkisarjassa.

Barretolta on julkaistu suomeksi pari kolme Batman- ja Teräsmies-tarinaa (esim. Lex Luthorin elämäkerta) ja Indiana Jones -spessu Sargassomeren piraatit (Indyä hän lähinnä vain tussasi). Pätevä kaveri, luo kauniita naisia, mutta mielestäni hänen miehillään on usein kummalliset tasaiset leuat.

Minusta tuo naamio on ok, jos unohdetaan se, miten se pysyy paikoillaan. On hyvä, jos taiteilija luo omanlaisensa Mustiksen. Korvien näkyminen ”daredevilmäisesti” on realistista. Mustiksen kasvot eivät tuossa kuitenkaan ole komeat.

On tehnyt parempaakin jälkeä kuin tuo Mustis.

Myös Paul Ryan teki aiemmin tyydyttävää jälkeä sarjakuvalehdissä, mutta Mustis-stripeissä taso romahti. Strippien piirtäminen deadlineissa on rankkaa puuhaa.