Author Topic: Mikael J. Mäkinen: Päiväkirjani  (Read 2948 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Mikael J. Mäkinen: Päiväkirjani
« Reply #15 on: 27.02.2023 klo 12:06:39 »
Jos kampanja pääsee 1500 euroon, teen ja lisään sarjakuvaan toisen neljä sivua pitkän erikoistarinan...
Enää ei ole pitkä matka. Pannaan se kärsimään! Muahhahhah!  :D
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Reply #16 on: 27.02.2023 klo 20:53:21 »
Päiväkirjasi aiempia osia Säilästä ja Kevyt Metalli lehdestä luettuani olen saanut sen käsityksen että se poikkeaa muista näkemistäni päiväkirjoista siinä että kerrotut anekdootit eivät suoraan liity mihinkään tiettyihin viikonpäiviin. Siinä mielessä rahoitettava lehti on ehkä hieman erilainen päiväkirja kuitenkin(?). Tai no, mistäs sitä vielä tietää mitä lehti nro 1 sisältää?

Onhan se tietysti hiukan erilainen kuin yhden sivun jutut, mutta sanotaan nyt että ensimmäisessä numerossa kaikki tapahtuu yhden päivän aikana! Joskin siinä on ehkä tiivistetty hiukan asioita, eli ei silläkään tiettyä viikonpäivää ole.

Enää ei ole pitkä matka. Pannaan se kärsimään! Muahhahhah!  :D

Sitäpä, ensimmäinen välietappi on enää 85 euron päässä! Sen verran olen tässä jo varautunut, että olen alkanut käsikirjoittamaan sitä neljän sivun juttua, jonka olen luvannut lisätä sarjakuvaan jos tavoitteeseen päästään.

Secos-Bill

• Jäsen
« Reply #17 on: 27.02.2023 klo 22:06:51 »
Vaikuttaa siltä, että mesenointi vaatii luottokorttia. Ei ole. Aiempia olen kyllä pystynyt mesenoimaan, joten niissä on ollut eri systeemi.

Lurker

• Valvoja
« Reply #18 on: 27.02.2023 klo 22:17:16 »
Vaikuttaa siltä, että mesenointi vaatii luottokorttia. Ei ole. Aiempia olen kyllä pystynyt mesenoimaan, joten niissä on ollut eri systeemi.

Ongelma on mesenaatin portaalissa. Tekninen vika siis. Debit-kortti toimii ok.

Muiden maksutapojen paluuta odotellessa.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Reply #19 on: 27.02.2023 klo 22:25:29 »
Ongelma on mesenaatin portaalissa. Tekninen vika siis. Debit-kortti toimii ok.

Muiden maksutapojen paluuta odotellessa.
Vaihdantatalouden maksutapaa odotellessa.
Tietysti olis jänskää jos oravannahka maksutapana tulisi takaisin...taitaa olla nykyään rauhoitettu eläin.
Ruotsin taaleri...se parin kilon painoinen mötikkä...olisi lompakot aika isoja ja kun sen laittaisi povitaskuun niin joutuisi kävelemään vinossa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Reply #20 on: 28.02.2023 klo 10:21:00 »
Juu, niillä on siellä Mesenaatissa tekninen, jostain maksupalvelun tarjoajasta johtuva ongelma. Vuoden vaihteessa käsittääkseni MIKÄÄN maksutapa ei toiminut. Todella harmillista kaikille osapuolille. Toivomme että asia korjaantuisi mahdollisimman pian ja ainakin ite aion tiedottaa ponnekkaasti jos näin onnekkaasti lähitulevaisuudessa tapahtuu.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Reply #21 on: 28.02.2023 klo 18:02:35 »
Itselläni ainakin toimi pankkikortti jossa ei ole luotto-ominaisuutta ollenkaan. (Jouduin siis tilaamaan itse itseltäni isäni puolesta, kun hän ei jostain syystä halunnut/osannut sitä itse tehdä.)

Mutta kampanjalla menee mainiosti, enää 10 euroa ja joudun (pääsen) tekemään ne neljä sivua lisää, eli enää yksi tilaus!

Onko se juuri sinun tilauksesi?

Ja ihan vain muistutuksena että kampanjahan löytyy täältä:
https://mesenaatti.me/2898/_/

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Reply #22 on: 01.03.2023 klo 15:17:10 »
Niin, juu se ongelma olikin kai siinä että siirtymällä oman pankin sivulle maksaminen ei toimi... Mutta korteilla pystyy. En kyllä muista moista kokeilleeni, kun ne harvat kerrat (ulkomaisissa jutuissa) on tarvinnut visaa. On tääkin sekavaa, pitääkin kokeilla tuota omalla Debit-kortilla.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Reply #23 on: 03.03.2023 klo 11:04:46 »
Tavoitetonnikin meni sitten rikki aamulla! Eli lehteen tulee neljän sivun ylimääräinen tarina, tehden lehdestä 44 sivua pitkän.

Eli tarkat summat ovat:
Kansi, takakansi ja apinalehti: 3 sivua
Kuinka kaikki alkoi: 22 sivua
Yhden sivun tarinat: 2 sivua
Mesenaatti-tavoite: 4 sivua
Lukijapalsta, erikoiskansien esittely, ja kaikkea muuta erikoista: 11 sivua

Kyllä siitä vaan tulee kaiken kaikkiaan upea lehti, vaikka itse sanonkin!

Ja kampanjaanhan voi edelleen osallistua: https://mesenaatti.me/2898/_/

Saanen suositella esimerkiksi tätä erikoiskantta, jonka on tehnyt Esa "Holle" Holopainen, tuo tältäkin foorumilta tunnettu nero! Kannen klikkaaminen vie suoraan Hollen vastikkeeseen.

Secos-Bill

• Jäsen
« Reply #24 on: 03.03.2023 klo 14:50:12 »
Yritin uudestaan. Nyt ainoa tarjottu vaihtoehto "Maksa luottokortilla" ei edes reagoi. Nuolikursori kyllä muuttui kädeksi, mutta mitään ei tapahdu. Viimeksi sentään jatkoi jonnekin.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Reply #25 on: 03.03.2023 klo 15:36:18 »
Yritin uudestaan. Nyt ainoa tarjottu vaihtoehto "Maksa luottokortilla" ei edes reagoi. Nuolikursori kyllä muuttui kädeksi, mutta mitään ei tapahdu. Viimeksi sentään jatkoi jonnekin.

Erikoista? Kokeilin äsken niin ainakin täytettyäni kaikki mitä se kysyi, niin "Maksa luottokortilla" napista pääsi eteenpäin. Hetken aikaa selain kyllä mietti ennen kuin vei eteenpäin, mutta lähti kyllä viiden sekunnin sisään.

Ehkä se on selain kohtaista?

Edit.: Tosin ainakaan silloin ei tapahdu mitään jos kaikki tiedot eivät ole täytettyinä.

Secos-Bill

• Jäsen
« Reply #26 on: 03.03.2023 klo 17:25:06 »
^^ Tosiaan, en huomannut, että kyllähän siinä sittenkin tapahtui jotain. Maan nimeä pyytävän kohdan alle ilmestyi pienen pieni teksti, jossa sanotaan sen olevan pakollinen. Syntymäaika piti lisätä erikseen, mutta muut kohdat täyttyivät automaattisesti sähköpostiosoitteen perusteella. Tuota maan riviä en osannut mieltää täytettäväksi, kun se ei ollut tyhjä, vaan siinä on muutama viiva, aivan kuin merkitsemässä, että ei tarvitse täyttää, koska on yhden maan sisäinen juttu. Oletan, että olen sitten aiemmilla kerroilla täyttänyt sen.

Eli nyt pääsin eteenpäin, mutta harmi vain siellä on edelleen ainoana vaihtoehtona luottokortti.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Reply #27 on: 06.03.2023 klo 11:04:18 »
Eli nyt pääsin eteenpäin, mutta harmi vain siellä on edelleen ainoana vaihtoehtona luottokortti.
Testasin. Ainakin mulla maksu onnistui kun omistan luottokortin ja sen rinnakkaiskortin, jossa lukee ylhäällä isolla Visa ja sen alla debit. Kyseessä on siis Debit-maksukortti, jossa maksut menee tililtä, ei luotolla.
Ja tosiaan siellä annetaan vaihtoehdoksi vain "Maksa luottokortilla". En tajunnut ottaa kuvaruutuprinttiä kun en uskonut että menis läpi.  :) Selaimen ei luulis vaikuttavan.

Ilmeisesti tässä on joku ero normipankkikorttiin, en tiedä. Oleellista kai on että kortin etupuolella on se 12 numeroinen kortin numero sekä voimassaoloa merkkaavat neljä numeroa kk/vv. Ja takapuolella sitten nimikirjoituksen vieressä se varmistusnumero (3 numeroa).

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
« Reply #28 on: 06.03.2023 klo 11:48:14 »
Itsellä tosiaan toimi ihan Visa Electron, jossa ei ole koskaan ollutkaan mahdollisuutta maksaa mitään luotolla. Harmittavasti tämä oma kampanja nyt tuli juuri sellaiseen kohtaan että tuo kortilla maksaminen on ainut mahdollisuus.

Kaiken rehellisyyden nimissä aionkin kertoa näin julkisena salaisuutena, että oikeasti aion painattaa sitä numeroa nolla hieman enemmän kuin mitä mesenaatissa mesenoidaan. Ensinnäkin haluan muutaman omaan hyllyyni. Toiseksi olen luvannut sen ilmaiseksi ainakin kolmelle ihmiselle jotka esiintyvät siinä. Ja näiden lisäksi olen luvannut myydä muutaman kappaleen kädestä käteen sellaisille, jotka osallistuisivat tähän kampanjaan mielellään, mutta eivät pysty korttia käyttämään. Mutta uskoisin tämän vielä menevän kriteereihin rajatusta painoksesta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Reply #29 on: 06.03.2023 klo 12:33:56 »
Rehellisyys kannattaa aina. Tai sitten ei.  :)

Rajattu painos voi tarkoittaa melkein mitä vaan, mutta kuvaamasi kuulostaa lähinnä siltä että tulee ns. omaan käyttöön. Ja sen olen nyt näistä Mesenaattijutuista oppinut että aina niitä painotuotteita teetetään useampi ylimääräinen. Samoin toimii mm. Kvaak kirja.

Itse olen miettinyt, että kannattaako mun painattaa sitä ruotsinkielistä Mukdenia 5, 10 vai 20kpl? Naurettavia määriä!

Ja just nyt tätä kirjoittaessa hokasin, että koska painatus Suomen ulkopuolella, pitää sitten painaa myös vapaakappaleet, jolloin noin pienellä painoksella, jokaisesta kirjasta tulis itselle ihan järjettömän kalliita.  ???
(Tätäkään asiaa en siis tullut ennakolta, ennen kampanjan avausta ajatelleeksi...!)