Author Topic: Spiderman animaatiot  (Read 162 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JPH

• Jäsen
Spiderman animaatiot
« on: 31.01.2023 klo 18:12:10 »
Nostalgia on saanut innostumaan aiheesta uudestaan.

Disney Plussasta olen noita Spiderman-animaatioita katsonut, siellä on muutama ja VPN:n kanssa vielä enempi. Nyt olen ahminut Spectacular Spidermania ja on kyllä hyvä - tykkään cartoony-piirrostyylistä !

Hassu vaan kun noikin alkaa Peter Parkerin High School (lukio) -vuosista ja itse kun niitä sarjakuvia on alkanut lukemaan Peter on jo aikuinen, asuu omillaan ym.
« Last Edit: 16.02.2023 klo 19:37:40 by Curtvile »

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Spiderman
« Reply #1 on: 31.01.2023 klo 19:29:15 »
Nostalgia on saanut innostumaan aiheesta uudestaan.

Disney Plussasta olen noita Spiderman-animaatioita katsonut, siellä on muutama ja VPN:n kanssa vielä enempi. Nyt olen ahminut Spectacular Spidermania ja on kyllä hyvä - tykkään cartoony-piirrostyylistä !

Hassu vaan kun noikin alkaa Peter Parkerin High School (lukio) -vuosista ja itse kun niitä sarjakuvia on alkanut lukemaan Peter on jo aikuinen, asuu omillaan ym.

No ne animaatiot on tarkoitettu nuoremmalle polvelle ja en nyt muista oliko Hämis vielä 1990-luvun animaatiossa koulun penkillä mutta uusimmissa on yhä koulun (college/yliopisto (ja se joka selittää noiden eron ansaitsee kvaak-merkin (figuratiivisen) sillä ei sitä tunnu tietävän edes kaikki amerikkalaiset) penkillä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Danglars

• Jäsen
« Reply #2 on: 04.02.2023 klo 00:28:20 »
Spectacular Spider-Man nojaa jonkun verran Steve Ditkon ja Stan Leen 1960-luvun Hämiksiin, joissa siis ensimmäisen reilun 30 numeron ajan Peter oli lukiossa kunnes valmistui. Samaan syssyyn sarjan tekijät tuikkasivat elementtejä 2000-luvun alun Ultimate Spider-Man-sarjakuvasta, joka oli uudistettu versio Hämiksen alkuvuosista. Olihan se katsottava sarja.

Peterhän sitten valmistui yliopistostakin ainakin jollain tasolla 1980-luvulla Roger Sternin Hämis-rupeaman aikana.

terve apinamies

JPH

• Jäsen
« Reply #3 on: 16.02.2023 klo 12:38:22 »
No ne animaatiot on tarkoitettu nuoremmalle polvelle ja en nyt muista oliko Hämis vielä 1990-luvun animaatiossa koulun penkillä mutta uusimmissa on yhä koulun (college/yliopisto (ja se joka selittää noiden eron ansaitsee kvaak-merkin (figuratiivisen) sillä ei sitä tunnu tietävän edes kaikki amerikkalaiset) penkillä.

Hyviä ne silti on, ja kipinähän tuli nostalgiasta eli siitä, kun olin itse 9-10 vuotias joten nuorempi polvi on osuva !  ;D

Mä oon käsittäny et jenkeis se menis elementary - middle-school - high school - grad school / college, sit lisäks on ne community colleget jotka taitaa olla amiksia vastaavia ?

Tosin en oo enää varma Suomalaisesta systeemistäkään, itse kävin kauppaopiston mutten oo varma onko sitä enää...  ;D

P.S. Modet, tää tais tulla vahingossa väärälle alueelle, olis kaiketi pitänyt mennä tonne sarjakuva animaatioihin. Itse en tätä pysty siirtämään sinne.

Etranger

• Transvisionary tramp
  • Jäsen
« Reply #4 on: 18.02.2023 klo 00:07:25 »

Muistelisin että joskus kauan sitten collegeissa pystyi suorittamaan korkeintaan kanditasoisen tutkinnon (bachelor). Yliopistoissa puolestaan voi edetä kanditasolta eteenpäin maisteriksi ja tohtoriksi.

Amerikkalainen high school ei ole tietääkseni yhtä kattava kuin suomalainen lukio. Näin ollen sekä collegeissa että yliopistoissa opiskelijoilta menee pari ensimmäistä vuotta yleissivistävien kurssien parissa.