Author Topic: Star Wars  (Read 5553 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Star Wars
« Reply #150 on: 02.09.2009 klo 22:24:36 »
Harmi kun Imperiumit peruutettiin.

Eipä tuo ensimmäinen minusta suoraan sanoen kovin tasokas ollut. Vaikka ensi lukukerralla tuo tuntui ihan mukiinmenevältä.

Kustantajien on vaikea saada näkyvyyttä tuotteilleen.
Kun googlaa eri nimikkeitä, niin näkee, että eipä asiallisia sarjisarviointeja ole netissä juuri muualla kuin Kvaakissa.

No, itse luen Star wars aiheisia teoksia aika satunnaisesti, ja/tai jälkijunassa.
Mutta se mitä olen huomannut, on se, että minun blogini tulee aika usein vastaan monessakin sarjakuvatapauksessa. Ensimmäisestä Luke Skywalkerista kirjoitan jossain vaiheessa ajatuksiani, niin voi olla että tuon jälkeen saa enemmän näkyvyyttä tuokin kokoelma kolmikko.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Chemo

• Jäsen
« Reply #151 on: 03.09.2009 klo 13:42:15 »
Tällainen on TODELLA valitettavaa. Kustantajan pisteet tippuvat moisen johdosta ropisten ainakin meikäläisen silmissä.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #152 on: 03.09.2009 klo 15:21:43 »
Tällainen on TODELLA valitettavaa. Kustantajan pisteet tippuvat moisen johdosta ropisten ainakin meikäläisen silmissä.
Ai miksi? Ei se kai kustantajan syy ole, että ei ole kannattavaa julkaista jotakin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

wertyqa

• Jäsen
« Reply #153 on: 03.09.2009 klo 16:34:44 »
Ei yllätä tämä päätös. Mutta niinhän se on mennyt vuosikymmenet Suomessa. Jos ei myy, niin ei julkaista sarjaa loppuun. Ei edes ns. kulttuuritekona.

SW:n suhteen tehtiin virhe kun alettiin julkaisemaan "vanhoja" juttuja. Egmont puskee väkisin ulos Clone Wars sarjista samalla kun MTV3 pistää lapsille tuutista animaatiosarjaa. Tällä yhdistelmällä on edes jonkin asteiset mahdollisuudet. SW yleisesti kun ei vaan myy Suomessa. Vanha OT porukka ei kustantajia pystyssä pidä ja PT/Clone Wars porukkaa ei sieltä sun täältä kaivetut tarinan tyngät kiinnosta. Se on nähty kirjojen kohdalla. Se on nähty sarjakuvien kohdalla. Vannoutuneet fanit ostavat mutta koko kansaa se ei kiinnosta. Ja sillä kun ei Suomessa pärjää. Piste.

Chemo

• Jäsen
« Reply #154 on: 03.09.2009 klo 17:27:49 »
Ai miksi? Ei se kai kustantajan syy ole, että ei ole kannattavaa julkaista jotakin.

Kun tuommoisen pienoissarjan aloittaa ja myös ilmoittaa julkisesti tulevat julkaisut, ilmaistaan yleisölle että kyseinen jutska tulee sitten kokonaisuudessaan. Kuinka moni olisi ostanut ekan osan, jos olisi tiennyt että kokonaisuus jätetään kesken?

Tajuan tietysti mitä ajat takaa. Mutta.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Reply #155 on: 03.09.2009 klo 18:12:20 »
Harvemmalla pienemmällä tai edes isollakaan kustantajalla riittää rahkeet siihen että tehdään jatkuvasti persnettoa tuotteilla jotka eivät käy kaupaksi. Edes kulttuuritekona. Konkurssi tai toiminnan supistukset eivät varsinaisesti houkuttele. Edes kulttuurin vuoksi.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #156 on: 03.09.2009 klo 18:44:46 »
Kuinka moni olisi ostanut ekan osan, jos olisi tiennyt että kokonaisuus jätetään kesken?
Koska käsitykseni mukaan tämä on Empire-lehden kokoomia, ei juttu tarinallisesti jäänyt kesken. Mitään suurta ei siis menetetty. Kaiken lisäksi Empire-lehteä ilmestyi 40 numeroa, jotka eivät olisi kolmeen kokoelmaan edes mahtuneet, joten tuskin ilmoitetut kaksi jatko-osaa olisivat jääneet ainoiksi sarjassa, jos kaksi ekaa SW-lehtipistelehteä olisivat menestyneet. Tulevien osien ilmoittaminen oli siis kustantajan taholta yritys osoittaa, että heillä on valmiuksia jatkuvuudelle. Valitettavasti meillä kuluttajilla ei ollut valmiuksia (tai kiinnostusta) ottaa sitä vastaan.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Reply #157 on: 03.09.2009 klo 20:07:53 »
Jiksi, kaikki Star Warsin suomalaiset Semic-julkaisut ovat jo Comic Book Databasessa.

Hieno yllätys, kiitos tiedosta!

(Vastahan minä heinäkuun arvostelun yhteydessä tuskailin suomalaisten lehtien indeksoinnin puuttumista. En edes arvannut tarkistaa, oliko mikään muuttunut kun aikaakin oli ehtinyt kulua alle kaksi kuukautta!)

Kustantajan pisteet tippuvat moisen johdosta ropisten ainakin meikäläisen silmissä.

Noh, noh. Kyllä tämän antologiasarjan julkaisun tulisi nostaa niitä pisteitä. Elleivät lehtihyllyjulkaisut myy, ei siitä kustantajaa voi syyttää.

Chemo

• Jäsen
« Reply #158 on: 04.09.2009 klo 08:34:41 »
Koska käsitykseni mukaan tämä on Empire-lehden kokoomia, ei juttu tarinallisesti jäänyt kesken. Mitään suurta ei siis menetetty.

Ok, tämä on pointti joka muuttaa asiaa. Mä olin jäänyt käsitykseen että nuo kolme olisivat muodostaneet jonkunmoisen kokonaisuuden. Ekan osan ulkoasusta ja noista julkistetuista jatkoista sain jotenkin sellaisen vaikutelman.

Noh, noh. Kyllä tämän antologiasarjan julkaisun tulisi nostaa niitä pisteitä.

Niin vastahan mä olen tässä aivan samaisessa ketjussa kehunut molemmat Luket. Kyllä täältä ruusujakin tulee, eikä pelkkiä risuja, kun aihetta on. Viime vuosina varsinkin Egmontin laatujulkaisuja on tullut kehuskeltua.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Reply #159 on: 05.11.2009 klo 13:40:13 »
Uusimmassa Star Wars: The Clone Warsissa (6/09) oli mainos seuraavan numeron ilmestymisestä tammikuussa. Lehti siis jatkuu Suomessa ensi vuonna. Ehkä siis nuoria lukijoita on tavoitettu tyydyttävästi? Parempi näin kuin ei mitään. Aikuisempi materiaali ei varmaan myisi.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Reply #160 on: 07.12.2009 klo 00:22:59 »
Vaikka Star Warsin pitäisi ilmestyä vain kuusi kertaa vuodessa ja vaikka kirjoitin tuossa edellisessä viestissäni tammikuun seuraavasta numerosta, Egmontin blogin mukaan 30.12. ilmestyvä lehti on merkitty numeroksi 7/09:
http://blogi.egmontkustannus.fi/julkaisukalenteri/julkaisukalenteri-joulukuu-2009/

Luulenpa että Clone Warsin seitsemäskin numero ilmestyy vuoden lopussa. Niin ainakin Tanskassa.

Näinhän sitten kävikin.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Reply #161 on: 16.12.2009 klo 16:58:14 »
Liitän tähän Denniksen viestin tulevien julkaisujen ketjusta.

Readme on julkaissut kevään kirjalistansa ja sieltä löytyy  tuttua kamaa eli Simpsoneita tullee 3 kpl ja uutena  Futuramasta yksi kirja.

Luettelossa EI ole Buffya, eikä Star Warsia, en tiedä miksi, eikö myynyt tarpeeksi hyvin?

Tässä kuitenkin PDF-tiedosta. Avautuu hitaasti jos on vanha kone.

http://readme.fi/media/kevat_2010.pdf

Readme.fi:n nettisivujen mukaan Luke Skywalker - galaksin viimeinen toivo 3 olisi nyt ulkona. Siksi se ei ole kevään ohjelmassa.

http://readme.fi/product.php?isbn=9789522201287

Laitoin tilaukseen, tosin kirjakaupan kautta enkä suoraan Readme.fi:ltä, kun oli muutakin asiaa fyysiseen kauppaan.

Star Wars: Varhaiset voitot -kirjan ja Buffy-kirjan kohdalla lukee että on tulossa.

Eivät varmaan ole myyneet, kun ihmiset eivät tiedä niistä.

EDIT: Lisätty linkki.
« Last Edit: 16.12.2009 klo 17:06:44 by Satunnainen kävijä »

Chemo

• Jäsen
« Reply #162 on: 17.12.2009 klo 13:37:13 »
Star Wars: Varhaiset voitot

Tämähän vaikuttaa lupaavalta! Kolmos-Luke pitääkin käydä hakemassa lähikirjakaupasta, ne ovat pitäneet kahta ekaa hyllyssä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #163 on: 18.12.2009 klo 11:22:17 »
Kävin omani ostamassa eilen. Nyt on hyvä mieli. Siitäkin huolimatta, että tämä on noin 97 prosenttisesti uusintaa. Eipä silti haittaa, koska mulla ei Mustaa keisaria ole suomeksi kokonaisena (myös Dark Horsen julkaisema on vajaa, mutta yhdessä ne kattaa koko sarjan) ja etenkin Kaksintaistelu tumman naisen kanssa -kokonaisuus on omia lemppareitani Marvelin juoksussa. Shiran tarina kuuluu mulla niihin keskivertoihin, mutta nostalgian vuoksi hyviin tarinoihin. Vaan onhan sekin loistavaa Simonson/Palmer -kuvitusta.

Gothicus

• Jäsen
« Reply #164 on: 18.12.2009 klo 12:22:05 »
Shiran tarina kuuluu mulla niihin keskivertoihin, mutta nostalgian vuoksi hyviin tarinoihin. Vaan onhan sekin loistavaa Simonson/Palmer -kuvitusta.
En ole kirjaa vielä ostanut ja sen hankinta taitaa jäädä ensi vuoden puolelle. Voi tietysti olla, että kovissa kiimoissani ostan kirjan aikaisemminkin. Tuo Shiran tarina mulla nousee jotenkin eläväisenä mieleen ja varsinkin sellainen kokopunainen kansikuva Luken kasvoista, "Hylkiö" otsikolla, joka muistaakseni liittyi just tuohon jatkumoon. Kyseessähän oli tämä kapinaliittoon soluttautunut Imperiumin agentti joka pääsi Lukea lähelle, vai häh? Eikös tämä Shira-tarina ollut aika pitkä ja vienyt useamman numeron suomi-starwarseista?
"Ihminen on ihmiselle kettu."