Hm. Olemme siis spekulatiivisia olentoja? Meidän kulutusmieltymyksiämme ei voi pitää todellisina?
Kenen hyväksi tämä väärinymmärtäminen on tarkoitettu? Aamulla kirjoittamasi viesti oli joutavan spekuloinnin täydellinen vastakohta, joten miksi älähtelet nyt kuin koira, johon on kalahtanut kalikka?
Jos joku sanoo: "Minä en halua Hämikseen kakkossarjaa" tai "Minä en pidä siitä, että Marvelin jokavuotiset crossoverit haittaavat oikeasti laadukkaiden sarjakuvien mahdollisuuksia tulla suomennetuiksi", se ei ole spekulointia. Se on oikeutettu mielipide, ja jos markkinatutkimuksia tehtäisiin nettifoorumeita selailemalla, se voisi jopa olla arvokasta tietoa julkaisuohjelman suunnittelun kannalta. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, etkä ole edes yrittänyt viitata mihinkään kirjoittamaani, joka saattaisi tahattomasti antaa sellaisen vaikutelman. Joten lopeta. Lopeta, lopeta, lopeta. Lopeta.
Toisaalta, koska todelliset julkaisusuunnitelmat eivät ole kuin tiettyyn rajaan asti yleisessä tiedossa, millaisia muita kuin hypoteettisia julkaisusuunnitelmia voidaan käsitellä?
Keskustele todellisista julkaisusuunnitelmista silloin, kun niistä on tietoa, ja muulloin lue sarjakuvia. Onko tämä kohtuutonta?
Mitä tulee asioihin, joita ihmiset haluavat tietää, niin Rmäki kertoo sitten kun voi kertoa. Minä kiusaan teitä siihen asti.