Kirjoittaja Aihe: Witchblade & The Darkness  (Luettu 140 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fitchet

• Vieras
Witchblade & The Darkness
« : 08.03.2004 klo 12:54:36 »
Btw tuosta Witchbladesta: Joskus ostin jonku osan keskeltä sarjaa, vaikutti ihan mielenkiintoiselta, mutta juoneen en oikein päässyt sisään.. Ovatko siis nuo lukemisen arvoisia?

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Vs: Witchblade & The Darkness
« Vastaus #1 : 08.03.2004 klo 13:04:24 »
Tämä johtuu siitä, että en ole jaksanut arvioida viimeisintä numeroa, eikö vain?

Rising Stars on ollut pitkän aikaa jumissa, koska Straczynskillä on ollut kiistaa Top Cow'n kanssa RS:n leffaoikeuksista. Viimesyksyisen uutisryhmäviestin perusteella viimeiset käsikset lienevät jo valmiit, ja lehdet sitten ilmestynevät joskus tänä vuonna.

Fitchet: Kaikki, mitä sinun tarvitsee tietää Witchbladesta, selviää kolumnistani Sara Pezzinin salattu elämä. No okei, lehdessä on viime vuosina julkaistu myös muita sarjakuvia kuin itse Witchbladea. Niistä saat vähän osviittaa lukemalla Witchblade-arvioitani Kvaakin arvosteluarkistosta.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #2 : 08.03.2004 klo 18:50:14 »
Kun Witchblade & Darkness katoaa lehtipisteistä... Maailma ei menetä mitään...

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Masa

• Jäsen
  • Hmmm...
« Vastaus #3 : 08.03.2004 klo 19:05:05 »
Lainaus

Olen aivan samaa mieltä. Itse lopetin lehden seuraamisen jo pari vuotta sitten, kun taso alkoi uhkaavasti laskea, joten eipä tämä uutinen paljoakaan ainakaan itseäni hetkauta.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #4 : 08.03.2004 klo 20:39:46 »
Maailmaan kuuluvat myös kustantajat, piirtäjät yms. Jotka menettävät osan tuloistaan ;)
Itse en yhtään ostanut, mutta kerran oli lähellä ostaminen Ramin arvostlun seurauksena, aika usein ostan kvaakin arvostelemia sarjakuvia vaikkei muuten tulisi mieleenkään. Näin se kvaak vaikuttaa ihmisten mieliin.)

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #5 : 08.03.2004 klo 21:55:16 »
jo pari vuotta sitten, kun taso alkoi uhkaavasti laskea

Siis se tasoko vielä laski alun jälkeen!?!  :o

Foxtrot

• Jäsen
« Vastaus #6 : 08.03.2004 klo 22:26:34 »
Kumpaakaan en ole lukenut, kumpaakaan ei tule ikävä. Arvelen etten ole pahemmin menettänyt mitään.

Tuleekohan näitten tilalle jotain uutta? Mitäs väki toivoisi kauppojen lehtihyllyihin ilmaantuvaan tyhjään lokeroon?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #7 : 09.03.2004 klo 09:33:57 »
Tämä oli oikeasti helpottava uutinen, koska nyt minun ei tarvitse enää harkita, ostanko sen ja tutustun siihen. En tosin usko, että moista olisi ikinä tapahtunut, mutta ei sitä voi tietää...
Kioskilla kyllä toisinaan selailin ja kattelin...Mustanaamio on parempi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #8 : 09.03.2004 klo 11:06:37 »
Witchblade olikin ihan pyllystä. Spawn rulez! Spawn takasi! Ugh ugh...

...oikeesti!

Katsotaanhan niin nyt se vasta todellinen mangavillitys kustantajien piirissä alkaa, kun tämä american pintakiilto menee pois muodista. Vuoden päästä on pelkkää manga-pintakiiltoa lehtikioskeissa.

Kun eivät ymmärrä diversiteetin hyötyjä ekosysteemille!

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #9 : 09.03.2004 klo 12:20:31 »
Kun eivät ymmärrä diversiteetin hyötyjä ekosysteemille!

Biologina on sanottava, että tykkäsin erityisen paljon tästä vertauksesta! Pätee kyllä melkein kaikkeen maailmassa. Diversiteetti on aina rikkaus...  ;)

Olen kyllä kuitenkin samaa mieltä monien täällä jo kirjoittaneiden kanssa siitä, ettei maailma paljoakaan menetä, mutta Leon pointti oli kyllä harvinaisen kypsä ajatellen sen esittäjän ikää. Olen muutoinkin vähän seuraillut tuon Leon toimintaa täällä Kvaakissa ja mun on kyllä sanottava, että harvoin... ani harvoin törmää tässä maailmassa enää... etenkään enää, niin älykkäisiin ja valveutuneisiin murrosikäisiin kuin mitä Leo on. Leosta voi nähdä potentiaalia lähes mihin hyvänsä tulevaisuudessa...  :D

Toinen yhtä turha julkaisu nykyään sisältönsä suhteen on Heavy Metal, jonka kuitenkin, yllätys yllätys, usein ostan lähinnä sen satunnaisten ja erittäin mielenkiintoisten kuvataiteellisten toteutusratkaisujen takia. Olen tämän nimenomaisen lehden kohdalla siis täysin kiinnostunut vain sen sisältämästä kuvituksesta ja löytänyt monta hienoa taiteilijaa tarkempaan tarkasteluun HM:n kautta. Joten minulle HM ei ole aivan turha lehti. En kuitenkaan varsinaisesti seuraa sitä, enkä todellakaan osta joka numeroa, vaan ainoastaan ne, joiden kuvataiteellisesta sisällöstä osa herättää mun kiinnostuksen lähempään tarkasteluun. Minulle ne ovat siis vain lähinnä kuvakirjan tyyppisiä vihkoja. Sen sijaan Witchblade -tyyppiset lehdet eivät ole minua koskaan sytyttäneet edes kuvataiteellisen sisältönsä puolesta...

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #10 : 09.03.2004 klo 13:30:43 »
Mä ostin aikoinaan Witchbladen kolme tai neljä ekaa numeroa. Ei oikein edennyt, ja ne kaikki "Tässä numerossa mukana myös Tomb Raider!!!" jutut ärsyttivät hirveästi. Varsinkin kun ne jutut olivat selkeästi tuoreempia kun päätarina. Saattoivatpa jopa spoilata itse pääjuttua...
Niiden jatkisten julkaisemine oli iha järjetöntä, en tajua kuka niistä Tomb Raidereista oikei tykkäs.
 Spawnissa ärsytti, kun kuvittelin lehden olevan samanlaine ku Sandman ja Starman -- eg. juoni valmiiksi suunniteltu, ja The End tulee aikanaan -- ja että se loppu tulee numerossa 55. Joten yritin ostaa jokaisen numeron ennen sitä, ja petyin hirveästi kun numero 56:n seikkailut alkoivat. Silloin pudotin lehden, varsinkin kun juoni oli mitä oli.
Darknessia en edes vilkaissut, vaikka ilmeisesti olisi pitänyt, kun sitä kuulemma kehuttiinki jossai. Mutta ku l-pisteellä näin, ni ajattelin että "samaa lantaa se on ku Spawn ja WB". Että silleen.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 09.03.2004 klo 18:55:23 »
Darknessia en edes vilkaissut, vaikka ilmeisesti olisi pitänyt, kun sitä kuulemma kehuttiinki jossai. Mutta ku l-pisteellä näin, ni ajattelin että "samaa lantaa se on ku Spawn ja WB".

Samaa lantaa, ehkei paikka paikoin ihan niin löysää ja pahanhajuista, mutta yhtä ruskeaa.

Mutta Midnight Nation OLI hyvä sarja, vaan sehän loppuikin jo toissa numeroon. Tomb Raiderin omat jutut olivat aluksi kivaa, hyvinpiirrettyä viihdettä, mutta piirtäjän vaihduttua taso laski.

Ei jää ikävä tätä lehteä yhtään sen enempää kuin Spawniakaan. Terve menoa.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #12 : 09.03.2004 klo 20:33:29 »
Garth Ennisin Darkness (Darkness 1-2/2000) oli hyvä. Toisin kuin muut Top Cow'n käsikirjoittajat, Ennis ei turhaan teeskennellyt tekevänsä vakavastiotettavaa sarjakuvaa.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Palonen

• Jäsen
  • Uskonto on vaara
« Vastaus #13 : 10.03.2004 klo 08:25:07 »
Garth Ennis nyt on aina hyvä.

Mut kyllä mä olen pikkusen rikki, ku Witchblade&Darkness lopetetaan. Mä välillä ihan tykkäsin sen jutuista, kaikessa hölmöydessään ne oli ihan hupasaa pöljäilyä näteillä kuvilla ja isoilla tisseillä.

Tarjoavat sitten Megaa tilalle tilaajille. Mitäs ne sitten tarjoaa kun mulle se tulee? Star-Postereita? Ville Vitun Valon kuva seinälle?

ana

• Jäsen
« Vastaus #14 : 24.03.2004 klo 14:21:41 »
Tetääkö kukaan miksi lehti lopetetaan? Ekö ollut oikein menekkiä, vai...? Kyllä hieman ärsyttää että se lopetetaan, koska olihan siinä niitä muita sarjoja jotka olivat välillä oikeasti hyviäkin. Vrmaan eniten jään kaipaamaan Tomb Raider-sarjoja, olinhan minä joskus palosammuttimen kokoisena suuri Lara-fani :)
En tosin myönnä olevani enää fani ;)
Tiedä vaikka tekisivät Tomb Raiderille oman sarjakuvalehden...tuskin, tiedä sitten.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2004 klo 14:22:12 kirjoittanut ana »