Mitenkähän muuten toimituksessa olisi suhtauduttu, jos olisin vastannut tuohon väärin? Luultavasti minut olisi silti hyväksytty kerhon jäseneksi.
Onneksi minulla oli silloin helpommat kysymykset, ja vastasin silloin kaikkiin oikein. 
Uskon, että kaikki vastaukset kelpasivat, kunhan niistä vain ilmeni, että vastaaja yritti parhaansa mukaan. Pilavastaukset varmaan karsittiin pois samoin kuin tiettävästi (tämä kerrottiin palstalla) karsittiin pilailevia intiaaninimiä pois. Ehkä vastausten arvioinneissa katsottiin myös vastaajan ikää.
Tuo kysymys Pekka Kentän myöhemmästä nimestä on hieman hämäävä, koska Pekkaa tosiaan ei sarjakuvassa milloinkaan kutsuta Bob Kentiksi. Kuitenkin monen lehden ensimmäisellä sisäkannella kerrotaan, että Bob Kent on Pekan nykyinen nimi.
Suomalainen toimitus keksi suomalaisia nimiä enemmänkin. Hopeanuolessa 22/1977 lukee: ”Pekan isän nimi oli Eero Kenttä, myöhemmin Ernest Kent. Äidin nimi oli Anni Kenttä os. Isotalo.” Isotalo on tyypillinen pohjalainen nimi. Tiedämme, että etenkin Pohjanmaalta lähti monia siirtolaisia Yhdysvaltoihin. (Sattumalta Anni Isotalo on myös paljon myöhemmän sarjakuvasankarin nimi.)
Pari kommenttia lukijapalstoilta. Lehdessä 25–26 /1978 (s. 48) palstalla lukee, että Hopeanuolen ensimmäinen numero ilmestyi elokuussa 1976. Aivan kohta tulee 50 vuotta täyteen siitä.
Numerossa 13/1984 (s. 30) sanotaan, että joku lukija on kuullut huhun, että lehti loppuisi. Ukkoskarhu tyrmää huhun. Ilmeisesti huhussa ei ollut perää, sillä lehti ilmestyi vielä yli vuoden tämän jälkeen ennen kuin se Ruudinsavu-lehden artikkelin muisteluiden mukaan lopetettiin ilman varoitusta vuonna 1985.
Minulla muuten on ollut pitkään käynnissä projekti, jossa uusin kokoelmani lehtiä paremmiksi. Lehdistä tuntuu löytyvän vikoja loputtomiin: usein pieniä taitoksia, ryppyjä tai tahroja, mutta yllättäen joskus jopa palapuutteita, kun jostakin on leikattu kuponki pois. Ihmettelen, miten kummassa lukiessa en ole huomannut näitä leikkaamisia aiemmin.
Uusimisen takia kohta minulla on jo toinen lähes täysi sarja Hoppareita ihan hyvässä kunnossa. Lehdet, jotka aion säilyttää, ovat vähintään hyvässä ja paikoitellen erinomaisessa kunnossa ja niissä ovat mukana kaikki seitsemän julistetta.