Kirjoittaja Aihe: Marveleiden hyllytys  (Luettu 6221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Re: Marveleiden hyllytys
« Vastaus #15 : 16.02.2005 klo 18:23:06 »
(mistä löytäis v. 76 teräsmies/hämähäkkimies-spessun?).

Kulkukatin Pojassa oli yksi kappale viikonloppuna. Kysy tiskiltä.

Marvelsagasta tuli mieleen, että olen joskus nähnyt niitä myytävän irtonaisina huutonetissä. Taisipa eräälläkin olla kaikki myynnissä ja hinta oli about euron kappale.
Tarkoittaako tämä nyt sitä, että ne kaikki numerot olivat niitattu sinne lehtien väliin?

Joo, kyllä ne kaikki tulivat lehtien välissä. Lisätietoja on täällä.

Marveleista vielä tuli mieleen, että mistä syystä ne ovat jonkun verran halvempia kuin R-X ? Ainakin kovasti näyttää siltä kun huuto.nettiä kattelee ja divareita kiertelee. Vai oonko vain osunut aina mukaviin paikkoihin.

Tjaa... Onko nykyään 90-luvun Ryhmä-X:ien hinnat korkeampia kuin vastaavien MARVELeiden, vai tarkoititko 80-luvun puolivälin Ryhmiksiä?

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #16 : 16.02.2005 klo 18:47:58 »
Tässä havainnossani oli kyse 90-luvun alusta. Huutonetissä vuosikerroilla oli noin kympin 
ero. Tänään ostin kulkukatinpojasta marvelin 91 vuosikerran parillakympillä. Muistaakseni samaisen vuoden R-X vuosikerrasta maksoin n. 30€. Eihän tässä nyt isoista
eroita puhuta, mutta silti. Kaikki lehdet kyllä olivat hyvässä kunnossa, eli en usko, että se sinänsä olisi hintaa tiputtanut.
 80-luvun marveleista en tiedä mitään. 86-87 R-X taisi olla siinä 5-7€ vaiheilla kun tänään divarissa kattelin . Marvelin samaisia vuosia ei tullut kateltua. Oli kiire!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #17 : 17.02.2005 klo 00:53:43 »
(mistä löytäis v. 76 teräsmies/hämähäkkimies-spessun?).
Onko ihan välttämätöntä löytää tuo vuoden 76 albumi? Tarina julkaistiin nimittäin uudestaan Teräsmies-spesiaalissa 3/92. En tosin tiedä, onko se yhtään sen helpommin löydettävissä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 17.02.2005 klo 07:29:10 »
80-luvun marveleista en tiedä mitään. 86-87 R-X taisi olla siinä 5-7€ vaiheilla kun tänään divarissa kattelin . Marvelin samaisia vuosia ei tullut kateltua. Oli kiire!

MARVELin julkaisu aloitettiin itse asiassa vasta -88. Se on muuten hyvä vuosikerta, kannattaa etsiä.

Onko ihan välttämätöntä löytää tuo vuoden 76 albumi? Tarina julkaistiin nimittäin uudestaan Teräsmies-spesiaalissa 3/92. En tosin tiedä, onko se yhtään sen helpommin löydettävissä.

Varmaan ainakin halvemmalla kuin 70-luvun albumi. Tosin vanha albumi on huomattavasti komeampi, isokokoinen ja kaikkea...

DotC

• Eskapisti
  • Jäsen
« Vastaus #19 : 17.02.2005 klo 09:54:03 »

Keräilijäluonteelleni en mitään voi. :-[ Ainoa mikä sitä pystyy hillitsemään on kroonisesti vilkkuva pankkitilin pohja.  ;D
Suomalaisia DC-julkaisuja en (vielä) keräile. Tosin kaikki lähiaikojen DC-spessut olen kyllä hankkinut. Joskus 90-luvun alussa keräilyä aloittaessani se oli DC tai Marvel, molemmat ei tullut kuuloonkaan.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #20 : 18.02.2005 klo 14:26:17 »
Suomalaisia DC-julkaisuja en (vielä) keräile. Tosin kaikki lähiaikojen DC-spessut olen kyllä hankkinut. Joskus 90-luvun alussa keräilyä aloittaessani se oli DC tai Marvel, molemmat ei tullut kuuloonkaan.

Hahaa! Eli mä olen pari vuotta edellä. Aloitin keräilyn '87 ja nyt olen puolisen vuotta hamuillut kaikkea mahdollista suomalaista DC-kamaa. :)

Omat Marvelini pidän kyllä julkaisujärjestyksessä ja spessut omalla paikallaan. En pystyisi itse hahmottamaan mitään muuta arkistointitapaa... ;D

-P.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #21 : 18.02.2005 klo 14:29:42 »
Mites muuten toimitte Mega Marvelin ja Megan kanssa? Pidättekö niitä ihan omina lehtinään vai ovatko ne esim. Marvelin jatkeita?
Mulla MM:t ja M:t on aina Marveleiden yhteydessä. Sarjakuvalehdet on sitten omassa hyllyssään Ryhmä-X:n kanssa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #22 : 18.02.2005 klo 14:53:59 »
Mites muuten toimitte Mega Marvelin ja Megan kanssa? Pidättekö niitä ihan omina lehtinään vai ovatko ne esim. Marvelin jatkeita?
Mulla MM:t ja M:t on aina Marveleiden yhteydessä. Sarjakuvalehdet on sitten omassa hyllyssään Ryhmä-X:n kanssa.

Tällä hetkellä enemmän vielä rajoittaa keräilyä, ettei perättäisiä hyllymetrejä ole liikaa saatavilla, onneksi tilanne muuttuu huhtikuussa. Itse laitan jonkun sopivan kokonaisuuden aina yhdelle hyllylle. Mutta pyrin kyllä pitämään kaikki Megat Marvelien jatkona ja taitaa jopa Sarjakuvalehti olla siinä niiden vieressä...

-P.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 19.02.2005 klo 11:08:51 »
Minusta Mega-Marvel tuntuu eri lehdeltä kuin MARVEL. M-M:ssä yhdistyivät oikeastaan kolme lehteä: Sarjis, MARVEL ja Ryhmä-X. Megat sen sijaan on hyllyssä M-M:n perässä.

DotC

• Eskapisti
  • Jäsen
« Vastaus #24 : 19.02.2005 klo 11:47:33 »
Mega-Marvelhan yhdisti Marvelin ja Sarjakuvalehden sekä ryhmä-x:n, mutta se on silti Marvelin jatkona itselläni.( Tai tällä hetkellä ei ole tilanpuutten vuoksi varaa pitää muita kuin R-X:iä, Marveleita (Marvel, Mega-Marvel,Mega) ja Spawneja järjestyksessä (siis kansioita), muut on vähän siellä sun täällä.)

Tavallaan voidaan ajatella, että Mega-Marvel on Marvelin jatkaja, koska olihan Marvel 88-89 ennen Sarjakuvalehteä samassa  asemassa kun mega-marvel 96--->. Julkaistiinhan Marvelissa vuosina 88-89 sekä R-X:ää, Ihmenelosia(siis perus Marvel-kamaa) ja Tuomaria. Eli kaikkien kolmen lehden hahmoja.

EDIT: lisäsin R-X:n tohon yhditettyihin lehtiin
Mielestäni Mega on kauempana M-M:stä kuin M-M Marvelista
« Viimeksi muokattu: 19.02.2005 klo 11:50:45 kirjoittanut DotC »

Rouhu

• Jäsen
  • Fornit some fornus
« Vastaus #25 : 25.02.2005 klo 08:41:32 »
Tällä hetkellä ei tarvitse paljoa hyllyjärjestystä miettiä sillä suurin osa lehdistä on pahvilaatikoissa vaatehuoneessa. Kaikkien laatikoiden päällä on sitten yksi laakea laatikko jossa on pystyasennossa sarjoja joita ostelen säännöllisesti ja sinne on kätevää lisätä uudet ostokset.

Kirjahyllyssä ollessaan lajittelin lehdet lehdittäin eli ryhmä-x:t, Marvelit yms. peräkkäin julkaisujärjestyksessä. Jenkkilehdet oli järjestyksessä aina sopivassa kohdassa, eli mutanttilehdet ryhmiksien jälkeen jne. Suomi-spessut olivat oma osionsa julkaisuvuosijärjestyksessä.

Marvel Sagojen Sijoituspaikkaa ei valitettavasti tarvitse enää miettiä kun myin omani aikoinaan pois kun oli kokoelman karsimisvaihe päällä. Samalla myin jotain kehnompia Marvel/sarjakuvalehtiä pois. Hieman  harmittaa sillä Sarjakuva-lehti kokoelma olisi ainakin muuten täydellinen ja Marvel kokoelma johonkin vuoteen 96 asti. Nyt on jotain aukkoja välissä.

Ehkä sitä joskus tulee poistettua kaikki lehdet... tai sitten ei. :)

Nykyään tulee poistettua kaikki uudet ostetut lehdet jos ne ei tunnu siltä että tulisi uudelleen luettua. viime vuoden DC-spessut päätyivät kaikki hyllyyn ja Ryhmä-x kokoelmaa ei viitsi katkaista, kun löytyy jo kaikki. Ja jenkkilehdet jatkavat tasaista kasvuaan. Megoja ei ole tainnut montaa jäädä hyllyyn, Supreme Powerin voisi taas kyllä säilyttääkin.

Nykyinen ongelma on lisääntyvät Manga-pokkarit. Niitä olen koittanut saada tungettua kirjahyllyyn, mutta nyt niitä on jo kahdessa rivissä ja tila loppuu.. . .