Kirjoittaja Aihe: Corto Maltese  (Luettu 230785 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Osku

• Jäsen
  • Kvaak!
Vs: Corto Maltese
« Vastaus #105 : 06.04.2005 klo 12:33:25 »
Viikonloppuna olisi tarkoitus käydä. Pitänee ottaa kamera mukaan. :)

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #106 : 06.04.2005 klo 13:02:12 »
No enpä usko että juuri kameralle käytttöä löytyy, paitsi että onhan Kirjasto 10 kyllä hieno tsydeemi kaikitenkin. Corto-näyttelyssä on kolme vitriinillistä erikielisiä CM-albumeita, taustakangas jolle heijastetaan merkityksekkäitä ruutuja sarjasta sekä kansio Pratt-lehtileikkeitä ja vieraskirja.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #107 : 06.04.2005 klo 15:34:45 »
No enpä usko että juuri kameralle käytttöä löytyy, paitsi että onhan Kirjasto 10 kyllä hieno tsydeemi kaikitenkin. Corto-näyttelyssä on kolme vitriinillistä erikielisiä CM-albumeita, taustakangas jolle heijastetaan merkityksekkäitä ruutuja sarjasta sekä kansio Pratt-lehtileikkeitä ja vieraskirja.

Tuskin nyt kukaan oletti, että siellä on originaaleja esillä. Meikä on menossa itseasiassa itse kirjaston takia. Onha sitä rauhallista lukusaaraketta talven aikana ehtinyt kaivata keskustaan.
Leikekirja kuulostaa mielenkiintoiselta...

Osku

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #108 : 06.04.2005 klo 16:30:31 »
Tuskin nyt kukaan oletti, että siellä on originaaleja esillä. Meikä on menossa itseasiassa itse kirjaston takia. Onha sitä rauhallista lukusaaraketta talven aikana ehtinyt kaivata keskustaan.
Leikekirja kuulostaa mielenkiintoiselta...
Varmuuden vuoksihan sitä kameran mukaan ottaa, eikä siitä hirveästi vaivaa ole jos pari kuvaa nettiin pistää. :)

Aiheeseen hyvin heikosti liittyen, onko kenelläkään tietoa mikä on Käpylän kirjaston "kopio sarjakuvaruudusta" (siis Prattin piirtämästä Corto sarjakuvasta, väreissä) taulun tarina? Kysäisin, mutta paikalla ollut työntekijä ei tiennyt.

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Vastaus #109 : 06.04.2005 klo 23:30:36 »
YLEX:ssä ruutujätkällä oli tänään jotain jutuntynkää Cortosta!

Oli tilanne päällä ja en pystynyt kuuntelemaan. Voiko joku referoida, tai Jani itte pistää tähän replyä....
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Jurpop

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #110 : 07.04.2005 klo 11:36:04 »
Ruutujätkä arvosteli Corto Maltese DVD leffan. Ja ihan mukavasti maalailikin elokuvaa. Itse olin hieman pettynyt leffaan, mutta parempi tietysti jos leffaa ei asiaan vihkiytymättömille paljon mollata.

eekoo

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #111 : 22.04.2005 klo 19:32:45 »
Bookplus näyttää kauppaavan ennakkoon uutta kovakantista painosta Suolaisen meren balladista. Albumin julkaisijana olisi Arktinen Banaani, ilmestymispäivää ei ole Bookplussan sivuilla vielä ilmoitettu (vain vuosi 2005). En löytänyt Arktisen Banaanin sivuilta mitään informaatiota aiheesta, joten osaisikohan joku teistä antaa tarkempia tietoja? Lähinnä pohdiskelin, milloin tämä albumi mahtaisi tulla kirjakauppoihin ja onko kyseessä väri- vai mustavalkoversio...

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #112 : 23.04.2005 klo 09:37:44 »
ei paljoa lämmitä, mulla on suomeksi värillinen ja ruotsiksi mustavalkoinen versio mutta Samarkandista ei minkäänlaista. siitä uusintapainos, kiitos
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

envis

• Jäsen
« Vastaus #113 : 27.04.2005 klo 11:53:52 »
Nyt asiaan vihkiytymätön tarvitsisi hivenen tietoa. Ja suosituksia. Minulle on moneen kertaan sanottu, että Corto on nasta heppu ja hänen melleviä seikkailujaan kannattaisi lukaista. Albumeita on kuitenkin suhteellisen paljon, ja ymmärtääkseni niissä on jotain hässäkkää liittyen suomeksi julkaistujen plätköjen julkaisujärjestykseen ja alkuperäiskielisten tarinoiden oikeaan ilmestymisjärjestykseen. Vai liittyiköhän se jotenkin kronologisuuteen..

Olenko mahdollisesti johtanut itse itseäni harhaan näillä aatoksilla, vai lieneekö niissä jotain perää? Mistä albumista minun kannattaisi aloittaa Corton maailmaan syventymiseni? Suositelkaa ihmeessä, olen täysin ummikko ja uskon kaikki asiantuntevuuteen vivahtavatkin kommentit.

Kiitos!
parempi pyy pivossa kuin vierivä kivi

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #114 : 27.04.2005 klo 11:59:56 »
Katso täältä ensin: yhdistin*
Ja käytä hakua kiitos.

*Ylläpidon edit: Yhdistin tämän tänne. Envis löytää tämän ketjun aikaisemmista jutuista vinkkejä koskien Corton seikkailuja.

« Viimeksi muokattu: 27.04.2005 klo 12:36:46 kirjoittanut Veli Loponen »

Olavi

• Vieras
« Vastaus #115 : 27.04.2005 klo 14:55:16 »
Varmuuden vuoksihan sitä kameran mukaan ottaa, eikä siitä hirveästi vaivaa ole jos pari kuvaa nettiin pistää. :)

Aiheeseen hyvin heikosti liittyen, onko kenelläkään tietoa mikä on Käpylän kirjaston "kopio sarjakuvaruudusta" (siis Prattin piirtämästä Corto sarjakuvasta, väreissä) taulun tarina? Kysäisin, mutta paikalla ollut työntekijä ei tiennyt.

Kirjastomme seinällä roikkuva Corto on viereisen koulun entisen opettajan Markku Juhaksen tekemä. Hän lahjoitti kuvan kirjastolle joskus 80-luvun lopussa ja häpeäksemme se pääsi jo varsin huonoon kuntoon, ennenkuin ammattikonservoija Tina Lindgren sen ystävällisesti viime vuonna kunnosti. Teokseen toki liittyy myös surullinen tarina, mutta sitä en voi tässä yleisellä foorumilla teille kertoa.

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #116 : 27.04.2005 klo 15:01:17 »
Näyttellyn paras anti taisi olla leikekirja/kansio. Siinä oli lehtileikkeitä Prattiin ja hänen tuotantoonsa liittyen. Erityisesti Sinisalon arvostelu Etiopialaisesta romansista oli niin kauni,s että nousi oikein tippalinssiin.
Edelliseen liiittyen onko Corto Maltese sarjainfon teemanumero vuodelta 88 vielä saatavissa?

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #117 : 27.04.2005 klo 15:23:46 »
Edelliseen liiittyen onko Corto Maltese sarjainfon teemanumero vuodelta 88 vielä saatavissa?

Numero 88 eli 3/95 on vielä saatavissa. Tilaus osoitteeseen Suomen sarjakuvaseura, PL 927, 00101 Helsinki. Hinta 4, 20 e plus postitus.
- Barack Obama

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #118 : 29.04.2005 klo 17:59:57 »
Hassu triviaalinen yksityiskohta lähestyvän vapun kunniaksi: Kaukorannat olivat mukana kehittelemässä sarjakuvalehteä, jossa olisi ollut mukana Corto - vuosi oli 1970! Rajatusti jaeltua näytenumeroa pitemmälle ei vielä silloin päästy...
- Barack Obama

hartsi

• Uusi jäsen
« Vastaus #119 : 15.06.2005 klo 16:47:02 »
Mahtaako joku tietää jonkin Corto Maltesen laivan/veneen nimen?