L'espresso -lehti taitaa olla tämän komian kirjasarjan takana:
http://www.speciali.espressonline.it/prodotti/corto_maltese/
Siinä julkaistaan kaikki Cortot peräjälkeen artikkelein (mm. Umberto Eco) höystettyinä. Eka osa lähtee markkinahintaan 1€.
Voe namia...
Timo
Elä muuta viserrä!
Ecco, signore,
tässä on toimivampi linkki!
Minä olen jo muutaman vuoden ajan tähyillyt
Italian ebayta, toiveenani tämän upean kirjasarjan löytäminen. Jos etsii sanoilla "corto maltese espresso" huomaa että kirjoja on aina myynnissä, lähinnä yksittäiskappaleina mutta usein myös kokonaisena sarjana. Hintahaarukka kirjasarjan osalta on yleensä 100-200 euroa. Kaikkein harmillisinta on ulkomaisten ostajien diskriminointi. Lähes aina ilmoituksissa lukee kohdassa
Spedizione (toimitus, postitus) vain
Italia, millä tarkoitetaan että paketteja ei ylipäätään lähetetä
all'estero (ulkomaille).
Mutta lokakuun lopussa tärppäsi. Muuan ebay-myyjä hauskasti nimetyssä
Barin kaupungissa ei tehnyt eroa koti- ja ulkomaisten asiakkaiden välillä, ja hänellä oli koko Corto-sarja myynnissä 120 euron kokonaishintaan.
Detto e fatto (sanottu ja tehty) - minä tilasin sen. Postituksesta joutui tosin pulittamaan 60 euroa ekstraa, mutta silloinkin kirjojen keskihinnaksi tuli 18 euroa kappaleelta. Ei sellainen summa kovin pahalta tunnu, varsinkaan kun lähes kaikki muut tuhannet kirjani, sarjakuva-albumini ja levyni on ostettu kirppareilta ja divareista ja netistä, ja melkien aina edullisempaan hintaan kuin mitä niistä vaadittiin uusina.
No niin, paketti saapui Barista Lauttasaaren postiin viime viikolla. Ja lukunautinto (pieninä osina) on meneillään...