Hups, meinasi unohtua tähän vastaaminen...
Robotti. Itse asiassa vaikein määritelmä. Ihmisen luoma kone jolla jonka tasoista mekaanista keinoälyä. Oli sitten kyse vain siitä että keinoäly riittää pyörän kiinnittämiseen autoon.
Jos oikein kunnolla ruvetaan nipottamaan, niin voitaisiin pohtia että voidaanko älyksi laskea se, että osaa kiinnittää pyörän autoon?
Onko sitten taas sen robotin ohjelmoija älykäs, koska osaa syöttää ropotille oikeat käskyt oikeassa järjestyksessä, muttei itse osaisikaan kiinnittää rengasta autoonsa?
Olen todistettavasti kiinnittänyt renkaan autoon - oleko siis älykäs, vaikken sitten auton toiminnasta muuta tiedäkään kuin että oikeanpuoleisesta polkimesta vauhti kiihtyy ja keskimmäisestä pedaalista taas vauhti laskee?
Onhan näitä ennenkin pohdittu. Itse sanon muuten joskus robotiksi sellaisia henkilöitä, jotka menevät joka arkipäivä aamulla johonkin virastoon, kirjoittelevat ja mapittavat ja lähettelevät kaikenlaisia papereita koko päivän, minkä jälkeen menevät illalla kotiinsa, jossa sitten katsovat televisiosta muitten ihmisten elämää.
Mikä nyt sitten oikeastaan on robotti? Entä tietoinen olento?
Mihin tarkoitukseen muuten tarvitset tietoa robottien esiintymisistä sarjakuvissa?
No kun scifi sekä ropotit kerran näyttävät minua kiinnostavan, eikä niitä ole näköjään tehty tarpeeksi, niin jospa sitten itse yrittäisin niitä tehdä.
Aihe on ainakin läheisempi ja rakkaampi kuin vaikkapa nykyään niin trendikkäät omaelämäkerralliset sarjakuvat ja/tai nuoren aikuisen elämää kuvaavat ihmissuhdesarjat, jossa juodaan alkoholia, tutustutaan vastakkaiseen sukupuoleen, kärsitään angstia maailman pahuuden tähden, yritetään saada gradua valmiiksi ja haetaan katu-uskottavuutta kuvaamalla rockmaailmaa...
Tosin minkälainen sarjakuva tulisi robotista, joka dokaisi, suunnittelisi gradua, kävisi rokkibändien keikoilla, kärsisi angstia maailman pahuuden tähden ja yrittäisi päästä telakoitumaan jonkin söpön
fembotin kanssa?