Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi päivittyy!  (Luettu 4278 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha Kouvalainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 516
Kvaak.fi päivittyy!
« : 22.01.2005 klo 00:47:56 »
Ennen vuodenvaihdetta alkanut Kvaak.fi -sarjakuvaportaalin päivitysbuumi jatkuu hyvää vauhtia. Toimituksellisen materiaalin järjestelmäuudistuksen ja uuden sivuston ulkoasun jälkeen myös palvelun suosituin osa-alue, keskustelufoorumi, koki mullistavan versiovaihdoksen uusimpaan Simple Machines Forumiin.

Päivitysrumba jatkuu edelleen ja seuraavana vuorossa lienee Sarjakuvagallerian lanseeraus. Galleriasta olisi tarkoitus luoda eräänlainen sarjakuvapankki, johon kaikki kotimaiset sarjakuvantekijät voivat lisätä työnäytteitään ja koota eräänlaisen nettiportfolion. Villeimmissä visioissa näkisin gallerian toimivan jopa jonkinlaisena työnvälityspalveluna, jossa mainostoimistot, lehtitalot ja muut yritysgrafiikkaa tarvitsevat tahot voisivat bongailla ammattimaisten sarjakuvapiirtäjien, kuvittajien ja nousevien kykyjen töitä ja löytää tarvitsemansa tekijän työlleen.

Lisäksi Kvaak.fi kiinnostanee tällöin myös laajempia käyttäjäkuntia, jotka haluavat yksinkertaisesti lukea kotimaista sarjakuvaa.

Toivon käyttäjiltä kärsivällisyyttä, sillä päivitykset voivat aiheuttaa palveluun ajoittaisia katkoksia. Päivitysten kulkua voi seurata tästä kehityskeskustelusta.


Juha Kouvalainen
palvelun ylläpitäjä

Jouni Ahola

  • Jäsen
  • Viestejä: 195
Re: Kvaak.fi päivittyy!
« Vastaus #1 : 22.01.2005 klo 01:33:25 »
Täällä kyllä hyvää vauhtia asiat uudistuu... Kiitän nyt kun en ole sitä aiemmin tehnyt. Vaihtelu virkistää varsinkin nyt kun olen jämähtänyt valitettavan paljon samoihin rutiineihin ja samat sivut tuntuvat selaimessa  pyörivän päivästä toiseen...

Tuo Sarjakuvagalleria kutkuttaa kyllä kallonpohjaa. Suurehkot on suunnitelmat, mutta ainakin minä olen niiden tukena.. Galleria ideana on innostava (en kyllä taida yhtään suomalaista sellaista edes tietää) ja toivottavasti myös toimiva. Hyvähän se on aina välillä saada sarjakuviaan esillekin. ;)


Nyt tämä poika kuitenkin lähtee nukkumaan...