Author Topic: Sarjakuvahaaste Joulun alla .. Kommentteja! (+säännöt)  (Read 29003 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanna

• Jäsen
Re:Sarjakuvahaaste Joulun alla .. Kommentteja! (+säännöt)
« Reply #75 on: 22.12.2004 klo 23:29:47 »
Grezen: hyvin piirretty työ! Ruudut poikkeavat mukavasti tavallisista. Sulla on hyvä tyyli!
Jokela: osaat kyllä todellakin piirtää! Tässä työssä oli sellainen hieman vanhahtava "veijaritunnelma" ja piirrosjäljestä tuli mulle mieleen Pekka Puupään luojan Fogeli (ei siis todellakaan hullummin!). Vikan sivun iso kauppakohtaus on piirretty ihailtavan yksityiskohtaisesti. Sä taidat olla kyllä ihan ammattilainen, vai?

-------------------

Iloista Joulua minunkin puolestani kaikille kvaakkilaisille ja entistäkin tuotteliaampaa uutta vuotta omien sarjisten ja kuvitusten parissa!

Klik klik --> Sarjisblogini

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Reply #76 on: 22.12.2004 klo 23:33:20 »
No niin, sain lopultakin töherrykseni aikas valmiiksi ja näkyvillä on nyt.
(Tulikin maagiset numerot viestille .. )

Ei huvita juuri nyt enempiä työstää niitä, väriä voisin laitella joulun jälkeen ehkä, tai sitten en .. Teknillisesti on tehty montakin mokaa .. saanen anteeksi. Ja kuvat ei ole ihan optimoituja .. tekstin luettavuus olikin vain  tähtäimessä. Sitä se kaiketi on.

Kaikille toivoen vaan mukavaa Joulunviettoa!! Tää luukku saakin kai olla kiinni jonkun päivän ..

-- j --
« Last Edit: 22.12.2004 klo 23:34:39 by jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

tertsi

• Guest
« Reply #77 on: 23.12.2004 klo 00:27:54 »
En keksi mitään piirrettävää!

Aargh!

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #78 on: 23.12.2004 klo 10:24:23 »
jokela: Uumoilin murheellista juttua, mutta se olikin lopulta hauska! Hienoa. Pidin.

Janne Kuusinen: Voi hyvä tavaton... Gorejoulu?
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Reply #79 on: 23.12.2004 klo 12:00:05 »
jokela: Uskomaton olet kyllä piirustelemaan. huh. Tässä alkaa omat näperrykset nolottamaan kun tollasta näkee. ;) Minun mielestäni itse tarina valitettavasti lopahti sitten lopussa. Muttamutta kyllä tuossa vaan silmä lepää.

Janne: Loistavasta piirrosjäljestä huolimatta en pidä tästä. Vittupäät ei mielestäni sovi jouluaiheeseen vaikka miten vääntäisi. Kukkahattutäti sisälläni herää ja rientää sulkemaan lapsosten korvat.

Luikuri

• Jäsen
« Reply #80 on: 23.12.2004 klo 12:12:56 »
Jokelan sarjista olisi katsellut lisääkin. Todella mukavaa jälkeä, ei liian työstettyä. Perinteikäs joulutarina ja vielä onnellinen(?) loppu.

Jannen alternative-joulujuttu oli minullekin vähän liikaa. Piirrosjälki moitteetonta.

Grezen urbaanijoulu oli ihan mukava. En keksi kummempaa sanottavaa, anteeksi...

Hannan töistä tulee mieleen fraasi "labour of love". niin kieli poskella väkerretyn oloisia sarjakuvasi ovat niin aiheeltaan kuin toteutukseltaankin.

Markku uskaltautuu uusille urille  ;) Ihan toimiva sarjis, olisi ollut mielenkiintoista nähdä ne aladoobit.... tarkoitan adonikset, joulusarjakuvassa. No hyvä näinkin.

olikohan siinä nyt kaikki?
« Last Edit: 23.12.2004 klo 14:31:24 by Luikuri »
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Reply #81 on: 23.12.2004 klo 14:29:37 »
Jokos ne oli tässä kaikki - multa jäi tällä kertaa väliin.

Kuusinen ansioituu ihmisluonnon tuntemusten koko kirjon kuvaajana,
mutta taidan silti olla sitä mieltä että Kalmisto presidentiksi.
- Äitimuorinikin teki joskus jouluksi piparkakkulinnoituksen :D .

----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

tertsi

• Guest
« Reply #82 on: 23.12.2004 klo 15:07:06 »
Jokos ne oli tässä kaikki - multa jäi tällä kertaa väliin.

Vielä ehtii osallistua.
Jouluhaaste on vielä viikon voimassa!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #83 on: 26.12.2004 klo 20:40:41 »
Jokela: Tämä on kertakaikkiaan upea! Kentiäs parasta mitä olen sinulta nähnyt. Piirrät tasaisen tyylikkäästi ja lennokkaan elävällä jäljellä. Tarinastakin jäi hyvä joulumieli. Niin sitä pitää.

Janne: En tajua tällaisesta mitään. Syy saattaa kyllä olla minussakin.

8)

tertsi

• Guest
« Reply #84 on: 27.12.2004 klo 01:06:23 »
Nappari: Sulla on oikein juoni tarinassa!! Toimii.
Suotta sua vituttaa. Sarjiksesi taitaa yltää mun listalla Top 1:een.

Mutta lopulliset tuomiot tulevat perinteisesti taholtani vasta sitten, kun olen nähnyt kaikki työt.

Oma pää on vaan ihan tyhjä. Ei keksi mitn.

Wiljami

• Jäsen
« Reply #85 on: 27.12.2004 klo 22:37:13 »
No niin, tartunpa urakkaan ja kommentoin töitä:

Marjin ilmaisu on tosiaan mukavan persoonallista - tulee hieman mieleen Kati Kovácsin uusi Josef Vimmatun tarina.  Ehkästen hieman stereotyyppinen ulkomaalainen, mutta toisaalta hyvät ilmeet ihmisillä.

Hege: Huippu tuo joulupukin parta - muoto antaa viitteitä siitä, että piipun läpi on tultu ja rymisten. Säkki, pukki ja kuusi ovat hyvin onnistuneita, takka sen sijaan hieman yksiulotteisen oloinen.

Hollen pierujutska on kyllä, pakko myöntää, hauska. Pyhä hetki yhdistettynä peruspieruhuumoriin muodostaa sellaisen kontrastin, että pakostakin naurahtaa. Hyvä nolostunut ilme aasilla.

Eipä ole huono Kalmistonkaan panos. Persoonallinen jälki, kielellinen idea hyvin kuvalliseksi leikitelty ja ennen kaikkea jutusta jää positiivinen ja mukava mieli. Tykkään!

Markun työkin on oivallinen, joskaan  ilmaisu ei saavuta sitä, mihin pystyt...siksi hieman kiireisen oloinen.

Jukka: Idea hyvä ja osaat piirtää hienoa graafista jälkeä. Minua kuitenkin häiritsee ruutujen toistuminen prikulleen samanlaisina. Jossain jutussa se voi toimia tehokeinona, mutta ei aina. Sarjakuva on kuitenkin kuvan ja tekstin yhteistyötä hyödyntävä media ja nyt paino on selvästi tekstillä. Mutta idea siis mainio!

Grezen: Pidän sinun piirrosjäljestä - etenkin ensimmäinen ruutu on todella hyvä. Tarinaan myös sopii hyvin tuo käyttämäsi tapa erottaa ruudut toisistaan.

Jokela: Piirrosjälkesi on todella hienoa. Myös tarina oli mukava ja mukaansatempaava, joskin loppui hieman nopeasti. Elämänmakuinen kokonaisuus.

Kuusinen: Piirrosjälki on ok, mutta myönnettäköön, etten minäkään oikein tätä huumoria ymmärrä.

Nappari: Mukava tarina ja miellyttävä piirrosjälki. Hyvä kuvakulma ylärivissä oikealla ja käytät mukavasti mustaa ja harmaata.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #86 on: 30.12.2004 klo 10:36:09 »
Yllättävä kuvitustilaus vei mahdollisuudet osallistua tähän haasteeseen. Kuvakäsis säästettävä ensi joulua varten... nyyh!

:(

tertsi

• Guest
« Reply #87 on: 30.12.2004 klo 10:56:12 »
Mä yritän vielä ehtiä. Tänäänhän aikaraja menee umpeen klo 24.

Esa

• Jäsen
« Reply #88 on: 30.12.2004 klo 11:45:23 »
Mä en sittenkään ehtinyt tehdä tätä. Mulla oli tarkotus tehdä sellanen surullinen underground tyylinen  sarjakuva, mutta en sitten jaksanut kun oli niin hento juoni. Arvostelen sitten muiden työt paremmalla ajalla.

verneri

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #89 on: 30.12.2004 klo 12:03:10 »
Huh. Sainpas jotain piiretyksi. Ainoa ongelma on enää miten saisin tuon kuvan tänne. Pitää yritää, mutta olen aika tumpelo tällaisten teknisten vehkeitten kanssa.
Käymälässä ei voi paljon edistää elämäänsä.
-R.B-