Marraskuun numero ja mainostus kannessa asti viitannee siihen, että se Mikki tarina on mukana Mikin 90v. pirskeiden takia (pyöriihän se
Mickey the true original-logokin vielä mukana), vaikka asiasta ei mitään mainintaa olekaan. Eihän se mikään synttäritarina ole, ei myöskään mikään sysisurkea tekele vaan ihan hauska supersankarikliseille naurava lyhyt hassuttelu.
Donald Quest tuntuu alun hehkutuksen jälkeen hävinneen jonnekin. Edelleen olisin pitänyt enemmän jos Wizards of Mickey oltaisiin julkaistu järjestykessä ja Donald Quest aloitettu sen jälkeen. Tällainen sekoittelu saattaa hyvinkin olla yksi syy lehden odotuksia alhaisempaan suosioon. Suomessa on kuitenkin totuttu siihen, että jatkosarjat julkaistaan järkevässä järjestyksessä. Näin on aina ollut Aku Ankassa sekä myös Roope-sedässä ja taskareissakin silloin harvoin kun niissä on jatkiksia julkaistu.
Lehden viimeinen, perin kummalliselta ja sekavalta tuntuva tarina on kuviltaan aivan liian luonnosmainen. Poikkeuksellisesti Taikaviittaa ei taida olla numerossa.
Olen yllättynyt, että tämä tarina on otettu mukaan lehteen. Minä olen aivan fiiliksissä aina kun Fabio Celonia julkaistaan. Tässä tarinassa värit tekevät kuvituksesta erityisen maalauksellisen näköisen, mutta kuten ennenkin olen sanonut niin ymmärrän toki, että miksi Celonin piirroksia pidetään myös sekavina.
Tuohon Taikiksen puuttumiseen itsekin aluksi takerruin. Lehteä kun on kuitenkin mainostettu Taikaviitta-takuulla. Kyllähän tuo
takuu tässäkin lehdessä täyttyy, DuckTales johtosarjan jälkeen löytyy Zichemäinen pilakuva missä Taikaviitta on mukana ja teknisesti ottaen se kai menee vitsisarjasta koska siinä on puhekuplakin.
Ehkä kuitenkin pilakuvan tilalla olisin nähnyt ennemmin perinteisen kaavan mukaisen sivun mittaisen vitsisarjan.
LISÄYS!Vaikuttaisi siltä, että DuckTales-lehden voi yhä tilata tästä linkistä:
https://tilaa.sanoma.fi/ducktales-lehti?aid=VJKSBWRW4K&ref=shop_lastensisallotVoin valita tuolta 8kk:n tilausjakson alkavaksi siten, että tilauksen ensimmäinen lehti saapuisi minulle joko 27.12.2018 tai 25.1.2019.
Nämä lienevät seuraavien numeroiden ilmestymispäivät. Tammikuun päivämäärä viittaisi siihen, että ensi vuonna lehti ilmestyisi perjantaisin.