Kirjoittaja Aihe: DuckTales-lehti  (Luettu 83391 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Shunichiro

• Jäsen
Vs: DuckTales-lehti
« Vastaus #75 : 31.12.2017 klo 20:14:59 »
Ehkä olisi tässä välissä hyvä selventää, että Ilta-Sanomien "kylkiäisenä" myytävää DuckTalesia ei tarvitse ostaa yhdessä vessapaperiksi luokiteltavan Ilta-Sanomien kanssa. Minäkin ostin DuckTalesin kioskilta mukavaan hintaan 3,90 ilman Ilta-Sanomia. Sama juttu muun muassa Ilta-Sanomien TV-lehden kanssa. Ei sitäkään tarvitse ostaa väkisin iltiksen kanssa.

- Jukka

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #76 : 31.12.2017 klo 21:08:55 »
Huhhuh mikä selvennys. Myyjä rikkoo tuolloin lehtien ja lehtipisteiden välistä sopimusta. Totta kai ostajan pitää maksaa myös ilttiksen hinta, ei se kytkös siinä huvikseen lue, mutta hänen ei toki ole pakko ottaa ilttistä mukaansa, jos ei halua.

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #77 : 01.01.2018 klo 02:45:25 »
Yritin googlata tuota kytkykauppajuttua, mutta kaikista yrityksistä huolimatta tuli pelkkiä kännykkäliittymäjuttuja, joten en voi mennä vannomaan, mutta:
käsittääkseni kytkykauppa on kielletty, jos kyseisillä tuotteilla ei ole selkeää yhteyttä -  eli kuten juuri sohvakalustoilla ja joulukinkuilla.

Se koskeeko kielto lehden kylkiäisenä tulevaa toista lehteä ei ole ihan yhtä selvä tapaus. Jos Iltasanomissa vielä julkaistaisiin jotain Disney-sarjakuvaa, niin... en tiedä, en ole juristi.

( Ps. Sampsa Kuukasjärvi; luin lainauksen viestistä 70 ja tulin oikein uteliaaksi miten tuo oli mahdollista ;) )

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #78 : 01.01.2018 klo 02:54:02 »
Lehtitilauksissa on jatkuvasti lahjakytkyjä, tilaa Huuhaan kuvalehti niin saat japanilaisen veitsisarjan kaupan päälle tai jotain muuta, kiikarit, kuulokkeet, bluetooth-kaiutin tai varavirtalaturi.

Timo

kissanen

• Jäsen
« Vastaus #79 : 01.01.2018 klo 11:12:21 »
Ei valitettavasti näytä kovin hyvältä. Liian on kulmikasta jälkeä ankkojen osalta. Taustat ovat puolestaan valjut ja yksityiskohdiltaan köyhät. Lisäksi statistit näyttävät aivan Hanna & Barbera -animaatioiden hahmoille tai vaihtoehtoisesti Ren & Stimpy -tyylisille ilmeilijöille. Ei tämä nähdyn perusteella kunnioita Disney-perinnettä millään tavalla, joten ei jatkoon...

Tosta piirrostyylistä.. mukava, että ovat tyyliteltyjä, mutta ite näen , että ihan kuin Aku ja Roope ovat ihan eri piirtäjän kynästä kuin Tupu, Hupu ja Lupu. Minusta hahmosuunnitteluun ei ole panostettu, koska Aku ja Roope eivät ole tyyliltään samanlaisia kuin nämä veljenpojat. Enemmänkin ovat Don Rosamaisia Aku ja Roope. Vai olenko ainut, joka näkee näin?

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #80 : 01.01.2018 klo 11:19:29 »
Kyse on lehden liitteestä, jolloin voidaan vaatia lehden ostamista. Kuluttaja-asiamies ei ole puuttunut asiaan. Selvitin vuosia sitten tätä asiaa myyjiltä ja Lehtipisteeltä ja selvä vastaus oli, että liitteitä ei voi ostaa erikseen. Myös Wikipedian Ilta-Sanomien artikkelissa lukee, että tv-lehteä ei voi ostaa ilman varsinaista lehteä. Sama asia liitteistä sanotaan keskusteluissa esimerkiksi täällä, täällä ja täällä.

( Ps. Sampsa Kuukasjärvi; luin lainauksen viestistä 70 ja tulin oikein uteliaaksi miten tuo oli mahdollista ;) )

(Kirjoitin viestini kiireessä tarkistamatta. Viestiä kirjoittaessani tuli välillä myös tauko, jolloin unohdin kommentoijan nimen. Sekoitin sinut ja Laxin, koska kirjoittajasta jäi mieleen ankka-avatar ja minulla oli mielikuva, että sinulla olisi ollut avatarina samanlainen ankka kuin Laxilla. Ilmeisesti usein käyttämäsi hymiöt toivat ankan mieleen. Teillä kahdella on myös hyvin samanoloisia järkeviä kommentteja.)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #81 : 01.01.2018 klo 13:52:47 »
Esimerkiksi Lehtipisteen esittelyssä sen sanotaan olevan liitelehti.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #82 : 01.01.2018 klo 15:33:20 »
Kun Iltiksen mukana tuli näitä AKU-glossy-magazineja, niin ostin niitä joitakin ihan surutta ilman varsinaista päälehteä eli Iltistä. Ei kukaan kieltänyt.

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #83 : 01.01.2018 klo 16:38:52 »
Kun Iltiksen mukana tuli näitä AKU-glossy-magazineja, niin ostin niitä joitakin ihan surutta ilman varsinaista päälehteä eli Iltistä. Ei kukaan kieltänyt.

Timo
Niin no, kun ostin Ducktalesin, niin en tiennyt, että se oli ilttiksen kylkiäinen...en siis saanut tota Ilta-sanomaa kaupan päälle. Kassa-neitikään ei huomauttanut asiasta...olisin kyllä sen ilttiksen ottanut mielellään...on tää vähän harhaanjohdettua markkinointia. Tommmonen sarjakuva pitäisi kyllä tulla ihan erikseen ostettavaksi...ilman että siinä on reunassa jotain ilta-sanomien merkintöjä.

No sitten itse Ducktales lehdestä. Selvästi suunnattu lapsille...ainakin ne väli kommentit on ihan naurettavaa kakkaa. En usko, että lapsetkaan haluaa tommoisia lukea...oikeesti se itse sarjakuva on tärkeämpi.
Se Ducktales - maanalaisten mysteerien majakka oli huono...ei päätä eikä häntää.
Taikaviitta menetteli, mut kyllä mä tykkään noista Taikaviitoista, joita esim uusimmassa Minä Taikaviitta jättikirjassa on...se tyyli on parempi. Kaiken maailman aikahypyt, ulottuuvuus-jutut on ihan kamalia.
Miekkailu...joo eipä ole tosta mitään sanottavaa!
Mortti ja Vertti koodinmurtaja...öööh! Haluaako lapsetkaan lukea tämmöstä.
Wizard Mikeyssä oli vähän yritystä tarinan muodossa, mutta mä en tykkää näistä Dineyn Potteri-virityksistä. Heshukka...siitä en ole koskaan pitänyt.

Sit takakannessa olevat keräilykortit...miksi ne ei ole erillisiä kortteja...ei kukaan halua leikellä lehteään. Niin ja noi veljenpoikien...anteeksi sisarenpoikien nimisekoilut...kukahan viransijainen siellä taas ollut tekemässä tätä.

Kouluarvosana lehdestä on -4...ei siis jatkoon.
Olen niin onnellinen, etten tilannut tätä...nyt kyllä harmittais.
Roope-setä lehti oli suunnattu niin aikuisille, kuin lapsillekin. Ducktales on suunnattu pelkästään lapsille, mutta vähänkin aikuisemmat lapset välttää tätä kuin ruttoa...aivan kamala lehti...jää mun ainoaksi ostokseksi, jos ei taso nouse roimasti ja jättävät noi välijutut pois tuolta ja muut ihan turhat täytesarjakuvat, jotka eivät ole edes sarjakuvaa.

YÖK!

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #84 : 01.01.2018 klo 17:28:39 »
Niin no, kun ostin Ducktalesin, niin en tiennyt, että se oli ilttiksen kylkiäinen...en siis saanut tota Ilta-sanomaa kaupan päälle.

Eipä se kaupan päälle tule. Molemmista pitää maksaa oma hintansa.

Timo

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #85 : 01.01.2018 klo 21:06:16 »
En tiedä miten kaupat toimivat käytännössä, mutta virallinen ohje on myydä liitelehti varsinaisen lehden kanssa. Jos ette usko, voitte kysyä asiasta Lehtipisteeltä taikka myyjiltä.

Tosta piirrostyylistä.. mukava, että ovat tyyliteltyjä, mutta ite näen , että ihan kuin Aku ja Roope ovat ihan eri piirtäjän kynästä kuin Tupu, Hupu ja Lupu. Minusta hahmosuunnitteluun ei ole panostettu, koska Aku ja Roope eivät ole tyyliltään samanlaisia kuin nämä veljenpojat. Enemmänkin ovat Don Rosamaisia Aku ja Roope. Vai olenko ainut, joka näkee näin?

Näen hahmot samalla tavalla. Ankanpojat ovat neliskanttisia, mutta Aku ja Roope "normaalimpeja". Itse asiassa pidän tuosta Akusta, olen kai jo sanonut sen aiemminkin.

Shunichiro

• Jäsen
« Vastaus #86 : 01.01.2018 klo 21:34:45 »
En tiedä miten kaupat toimivat käytännössä, mutta virallinen ohje on myydä liitelehti varsinaisen lehden kanssa. Jos ette usko, voitte kysyä asiasta Lehtipisteeltä taikka myyjiltä.

En usko. Miksi? Siksi, koska olen jo vuosikausia ostanut Ilta-Sanomien TV-lehden ilman Ilta-Sanomia (vaikka TV-lehden kannessa seisookin kytkös "Ilta-Sanomien hinta + 1,50") ja maksanut vain TV-lehden hinnan. Sama juttu DuckTalesin kanssa. Ostin sen jopa kioskista, josta en koskaan ennen lehtiä ole ostanut, joten kyseessä ei ollut edes "tuttu" myyjä/kauppias. Ei myyjähenkilötär tyrkyttänyt lltistä väkisin mukaan, vaan ilmoitti lehden hinnan (3,90), otti vastaan ojentamani neljä euroa ja antoi kymmenen senttiä vaihtorahaa takaisin.

Kokeile itse, jos et usko!

- Jukka

[edit] Itse asiassa täysin naurettavaa väitellä tästä aiheesta. Kirjoitan vain omien ostokokemuksieni perusteella, en tiedä miten muilla on käynyt. Enempää en tästä aiheesta viitsi sanoa. Palaan itse DuckTales-lehteen mielipiteeni muodossa, jahka olen lukenut sen ensiksi...
« Viimeksi muokattu: 01.01.2018 klo 21:58:03 kirjoittanut Shunichiro »

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #87 : 02.01.2018 klo 17:14:22 »
Shunichiro: jos sallit, palaan tähän asiaan vielä kerran. Selvisi, että olemme molemmat oikeassa, mutta puhuimme eri asiasta: minä ohjeesta, sinä käytännöstä. Itse olen aina kiltisti maksanut myös päälehdestä silloin kun olen ostanut liitteen enkä ole tiennyt, että se ei ole aina välttämätöntä.

Puhuin äsken erään myymäläpäällikön kanssa liitteistä. Hän sanoi, että virallinen ohje on, että liitteet myydään asiakkaille vain normaalinumeroiden kanssa, mutta myymälöillä saattaa olla toisenlainen epävirallinen linja. Kuulemma monissa, ehkä useimmissa myymälöissä ei ruveta vänkäämään, jos asiakas laittaa tiskille vain liitteen, koska ei haluta menettää asiakkaita pikkusummien takia. Jotkin kioskit ja kaupat kuitenkin ovat tiukkoja ohjeen noudattamisessa. Myymälät joutuvat tilittämään sekä liitteen että lehden hinnan Lehtipisteelle, vaikka pelkkä liite olisi veloitettu asiakkaalta. Lehtipiste on kuulemma viimeksi syksyllä ohjeistanut myymälöitä tästä asiasta.

Juu, palataan vain keskustelemaan itse lehdestä. :)

Lähetin DuckTales-lehden toimitukseen viestin, jossa kysyin, miksi Tupu, Hupu ja Lupu ovat lehdessä eri värisissä vaatteissa kuin tv-sarjassa.

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
« Vastaus #88 : 02.01.2018 klo 18:47:57 »

Törmäsin tähän välipäivinä ja meinasin ostaa,
mutta kytky IS:iin hämmensi siinä määrin että
telineeseen jäi.

mallamp

• Jäsen
« Vastaus #89 : 03.01.2018 klo 18:04:18 »
Kohdeyleisöönsä lehti osui kuin miljoona volttia. Mukavassa tasapainossa sarjakuvaa ja muuta sälää, tähän lehteen on hyvä jatkaa Juniorista. Aikuisen silmiinkiin uusi Ducktale-piirrostyyli svengaa hyvin eikä kovin räikeästi eroa lopuista perinteisemmistä sarjoista. Ainoa huonompi tapaus oli 'urheilusarjakuvaa' lupauksen täyttäjänä toiminut kökkäre, joka oli kuin keskiverto 40-luvun 'Hessu urheilee'-lyhäri sarjakuvamuodossa kertojineen kaikkineen. Animoituna parhaimmillaankin mukiinmenevää, piirrettynä ei napannut yhtään.