Kirjoittaja Aihe: DuckTales-lehti  (Luettu 83325 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TKH

• Jäsen
Vs: DuckTales-lehti
« Vastaus #135 : 20.02.2018 klo 19:32:14 »
Sanoma on näköjään ottanut kovat aseet käyttöön tämän lehden markkinoimisessa. Tilauksen lopettaminenkaan ei onnistu suoraan netin kautta oma.sanoma -palvelussa, tulee pelkkä "Harmillista, mutta tämän tilauksen lopettaminen ei teknisistä syistä onnistu Oma Sanoman kautta." -ilmoitus.

Täytyy ilmeisesti erikseen soitella ja jonottaa asiakaspalveluun, jos haluaa saada läpyskän tilauksen peruttua.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #136 : 20.02.2018 klo 22:07:52 »
Täytyy ilmeisesti erikseen soitella ja jonottaa asiakaspalveluun, jos haluaa saada läpyskän tilauksen peruttua.

Ja varmasti saa jonottaa pitkään, vihaan soittamisia  firmojen asiakaspalveluihin. Yhtä tuskaa ja kännykkälasku huutaa hallelujaa!
Je suis alle kuuden euron pizza!

TKH

• Jäsen
« Vastaus #137 : 20.02.2018 klo 23:23:15 »
Koskee kaikkia Sanoman lehtiä.

Aku Ankat ja Roope-sedät sun muut sai ainakin aiemmin peruutettua kätevästi tuota kautta. Lieneekö nyt sitten jostain syystä muuttunut? Miksiköhän sitten edes peruutusmahdollisuutta netissä tarjoavat, jos ei kerran enää toimi.

TKH

• Jäsen
« Vastaus #138 : 20.02.2018 klo 23:29:19 »
Ja varmasti saa jonottaa pitkään, vihaan soittamisia  firmojen asiakaspalveluihin. Yhtä tuskaa ja kännykkälasku huutaa hallelujaa!

Kuka muka nykyään enää SOITTAA kännykällä mihinkään? En minä ainakaan...  ;D (Täytynee yrittää löytää asiakaspalvelun sähköpostiosoite jostain.)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #139 : 20.02.2018 klo 23:32:51 »
^Pakko kun ko. firman asiakaspalvelu ei vastaa sähköpostiviesteihin, eikä ko. firmalla ole chat-palvelua enää käytössä.

Muuten minä käytä lähes aina joko firmojen chat-palvelua tai sähköpostia.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #140 : 21.02.2018 klo 20:45:20 »
Tuon velhoilun takia minä lehden ostan. WoM on kunnolla ja kunnianhimoisesti käsikirjoitettu, erottuu jo ihan senkin takia muusta tauhkasta.

Kyllä, lehden käsikirjoitusten taso on ollut toistaiseksi melko alhaalla WoM:ia lukuunottamatta. Samoin taiteen. Toimitus saisi valita parempia sarjoja.

Donkkiankan kuvitus on ympäristön kuvauksessa onnetonta. Piirtäjä käyttää aivan liikaa leveitä ja kapeita ruutuja, joihin ei mahdu ympäristöä lainkaan. Esimerkiksi koripallopeli näyttää omituiselta, kun pelaajia näytetään kapeissa ruuduissa pääsääntöisesti vain vyötäröstä ylöspäin, eikä koriskenttää ja pelaajien jalkoja näy! Kia K:n taide puolestaan on yleisesti uskomattoman kamalaa räpellystä.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #141 : 28.02.2018 klo 14:01:17 »
Tilaajille DuckTales näyttää tulevan keskiviikkoisin kun lehtipisteeseen uusi numero ilmestyy taas vasta(!) torstaina.

No, en laita pahitteeksi.

Della Ankka odotetusti mukana. Harmi, ettei hahmon esiintymistä huomioida toimituksellisilla sivuilla kun tässä numerossa on mukana on lyhyt palsta, missä toimitus on vastannut lukijoita ihmetyttäneisiin kysymyksiin. (kahteen!!!)
No, ehkä tulevissa numeroissa puhutaan myös jotain Della Ankasta. Uskoisin kuitenkin hahmon läsnäolon herättävän kysymyksiä. Käsittääkseni tarina (ja muutkin toistaiseksi julkaistut Della tarinat) sijoittuvat aikaan ennen TV-sarjan (ja muiden DuckTales sarjisten) tapahtumia.

Wizards of Mickey jatkuu niin ikään odotetusti. Neljäs osa julkaistaan kuitenkin vasta numerossa 5 ellei viimeisen ruudun tekstilaatikkoon ole pujahtanut virhelyöntiä.
Tässä numerossa keskitytään enemmän sarjakuvasisältöön ja ne joutavat hömpän pömppä artikkelit, mitkä toistavat tv-sarjan tapahtumia, on typistetty kolmeen sivuun.

Suurin yllätys on 48 sivuinen Pikappa tarina!
Pikappa tarinasarjahan sijoittuu vaihtoehtoiseen Taikaviitta2000 maailmaan, missä Taikaviitan syntytarina on pistetty kokonaan uusiksi ja muutenkin homma on viety vieläkin lähemmäs amerikkalaisia supersankarisarjakuvia.

Tarinasarja alkaa(?) vasta kolmannesta osasta, mikä on varmaankin ihan perusteltua kun Taikaviitan alkuperää on tosiaan menty sorkkimaan. Ymmärrän hyvin, ettei toimitus ole halunnut lähteä sekoittamaan pakkaa lukijoiden kesken esittämällä supersuositulle hahmolle uusia juuria. Pidän ratkaisua oikein hyvänä ja vaikka totta kai olisin kiinnostunut näkemään vaihtoehtoisenkin syntytarinan, niin en minä sitä tietenkään hyväksyisi.

JOS taas tarinasarjaa ei aiota julkaista järjestyksessä vaan toimitus poimii osasen sieltä, toisen täältä niin siinä tapauksessa koko Pikappa saagan ottaminen mukaan DuckTales -lehteen on todella huono idea.
Mutta toivon todella, että sarjaa seurataan järjestyksessä. En todellakaan odottanut koskaan tämän rantautuvan Suomeen.

Lehden sisältämät tarinat:
DuckTales - Sarvipäät säiden armoilla
Taikaviitta (Pikappa) Maailman täydellinen versio
Tupu, Hupu ja Lupu - Sankareita kaikki
Superhessu - Perusasioiden äärellä
Wizards of Mickey osa 3 - Päivä jona aurinko sammui
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #142 : 28.02.2018 klo 17:56:33 »
Jospa se Ducktales olisi sittenkin tullut tohon Kannelmäen Prismaan...kuulemma toiseksi isoin lehtipiste Suomessa. Vain Helsinki-Vantaan lentokentällä on isompi.

Joo en ole Prisman työntekijä...pelkkä lähiseudun asiakas eli en piilomainosta Prismaa, vaikka siltä tuntuukin. Täällä Kannelmäessä eli nukkumalähiössä vaan ei ole muuta elämää kuin kirjasto ja Kaaren kauppakeskus.

Toivon, että uusin Ducktales on tullut. Tuo uusi Taikaviitta kiinnostaa lukea, vaikka epäilen, että en pidä siitä syntytarinan rebootista. Kyllä se alkuperäinen on niin hyvä.

Taikaviitta varmaan ainoa asia, jonka takia yleensä olen tuon Ducktales-lehden ostanut. Ducktales tarinat ei kiinnosta yhtään. Wizard-Mikit luen, vaikka ei nekään ole mun juttuni.

Edit: Höh! Ei ollut Ducktales-lehteä vielä tullut kauppoihin...no huomenna sitten!
Jännä juttu, että Aku Ankka-lehti kyllä tulee kauppoihin päivää ennen, mutta Ducktales lehti päivän myöhässä. Sama ilmestymispäivä vois olla parempi!

« Viimeksi muokattu: 28.02.2018 klo 18:51:31 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #143 : 28.02.2018 klo 19:16:43 »
Tuo uusi Taikaviitta kiinnostaa lukea, vaikka epäilen, että en pidä siitä syntytarinan rebootista. Kyllä se alkuperäinen on niin hyvä.

Niin siis juuri se uusi syntytarina on hypätty yli ja tässä lehdessä on tämän Pikappa sarjan kolmas jakso.  

Enhän minä voi tietenkään tietää vaikka se syntytarina reboottikin joku päivä julkaistaisiin, mutta epäilen että se on haluttu tarkoituksella jättää pois ja siksi aloitetaan kolmannesta osasta.

Höh! Ei ollut Ducktales-lehteä vielä tullut kauppoihin...no huomenna sitten!
Tällä hetkellä DuckTales - lehden saa tilattua hintaan 39,90€ / 12 numeroa. + tilaajalahja.
Eli käytännössä tilaajalle yhden lehden kappalehinnaksi tulisi sellaiset 3,30€.

Silloin lehden saattaisi saada kotiin jo keskiviikkona(niin kuin minä olen saanut) eikä tarvitsisi maksaa irtonumerosta 6,90€ ja nähdä vielä kaupassa käymisen vaiva.  :)
« Viimeksi muokattu: 28.02.2018 klo 19:18:25 kirjoittanut Kääk13 »
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #144 : 28.02.2018 klo 19:25:54 »

Niin siis juuri se uusi syntytarina on hypätty yli ja tässä lehdessä on tämän Pikappa sarjan kolmas jakso.  

Enhän minä voi tietenkään tietää vaikka se syntytarina reboottikin joku päivä julkaistaisiin, mutta epäilen että se on haluttu tarkoituksella jättää pois ja siksi aloitetaan kolmannesta osasta.
Tällä hetkellä DuckTales - lehden saa tilattua hintaan 39,90€ / 12 numeroa. + tilaajalahja.
Eli käytännössä tilaajalle yhden lehden kappalehinnaksi tulisi sellaiset 3,30€.

Silloin lehden saattaisi saada kotiin jo keskiviikkona(niin kuin minä olen saanut) eikä tarvitsisi maksaa irtonumerosta 6,90€ ja nähdä vielä kaupassa käymisen vaiva.  :)
No voi olla hyväkin homma, ettei tota reboottia näytetä...ei tule pahaa mieltä. Mutta kuiteskin kiinnostaisi lukea kuinka se on tehty. Vähän vaikeaa päättää kumpaa haluisin!

En halua tilata lehteä. Ostan sen mieluiten lehtipisteestä...saan ainakin ehjän lehden ja jos kyllästyn siihen, niin eipä tartte ostaa enempää. Mua se hinta ei sinällään niinkään haittaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

taikisfani

• Jäsen
« Vastaus #145 : 28.02.2018 klo 20:56:04 »
Suurin yllätys on 48 sivuinen Pikappa tarina!
Pikappa tarinasarjahan sijoittuu vaihtoehtoiseen Taikaviitta2000 maailmaan, missä Taikaviitan syntytarina on pistetty kokonaan uusiksi ja muutenkin homma on viety vieläkin lähemmäs amerikkalaisia supersankarisarjakuvia.

Tarinasarja alkaa(?) vasta kolmannesta osasta, mikä on varmaankin ihan perusteltua kun Taikaviitan alkuperää on tosiaan menty sorkkimaan. Ymmärrän hyvin, ettei toimitus ole halunnut lähteä sekoittamaan pakkaa lukijoiden kesken esittämällä supersuositulle hahmolle uusia juuria. Pidän ratkaisua oikein hyvänä ja vaikka totta kai olisin kiinnostunut näkemään vaihtoehtoisenkin syntytarinan, niin en minä sitä tietenkään hyväksyisi.

JOS taas tarinasarjaa ei aiota julkaista järjestyksessä vaan toimitus poimii osasen sieltä, toisen täältä niin siinä tapauksessa koko Pikappa saagan ottaminen mukaan DuckTales -lehteen on todella huono idea.
Mutta toivon todella, että sarjaa seurataan järjestyksessä. En todellakaan odottanut koskaan tämän rantautuvan Suomeen.

Okei, nyt, tämä on mielenkiintoista! Tiedän kyllä PiKappa-sarjan, mutta en ole hirveästi sen sisältöön tutustunut, joten odotan innolla tuota tarinaa. Jännää nähdä, toimiiko se sellaisenaan, ikään kuin vaiettuna osana alkuperäistä TeeKoo2000-universumia, vai sisältääkö tarina rebootille ominaisia elementtejä jotka ovat selkeässä ristiriidassa alkuperäisen saagan kanssa. Jos näin on, niin tämä kyllä sekoittaa uuden sukupolven TeeKoo2000-lukijoita, ja kuten mainittua, kokonaisen PiKappa-saagan julkaisu ei kyllä tällä pelillä onnistu. Mutta kiva ratkaisu joka tapauksessa, nyt lähtee DuckTales ostoon!

PiKappaa omistan muuten kahden numeron verran ruotsinkielellä, mutta huonostihan se minulta taittuu. Sen sijaan päätin toteuttaa eräänlaisen lapsuudenunelmani, ja ostaa täräytin ebaysta kaikki alkuperäiset PKNA-albumit italiankielisinä versioina (no okei, muutama numero puuttuu, mutta ne on lähinnä niitä jotka julkaistiin täällä Suomessakin aikoinaan). Ihmeen hyvässä kunnossa ovat, kun ottaa huomioon että lehdet kuitenkin parhaimmillaan reilut toistakymmentä vuotta vanhoja. Olen ehtinyt pari lukea sellaisella systeemillä, että luen italiankieliset kuplat ääneen Google kääntäjälle, ja robottiääni sanelee tekstin kätevästi englanniksi. :D

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #146 : 28.02.2018 klo 21:00:48 »
Olen ehtinyt pari lukea sellaisella systeemillä, että luen italiankieliset kuplat ääneen Google kääntäjälle, ja robottiääni sanelee tekstin kätevästi englanniksi. :D
Mitä voiko sen tehdä noinkin...mites ääntäminen.
Voinko lukea ranskaksi ja google kääntää sen englanniksi. En osaa varmaan ääntää oikein ranskaa.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #147 : 28.02.2018 klo 21:54:22 »
Eipä näkynyt lehteä lehtipisteissä tänään virallisena ilmestymispäivänä. Kiitos Kääk13:lle tiedoista. Näemmä joo tietoiskuja on nyt jätetty roimasti pois: laskin Inducksin perusteella, että numerossa on jopa 92 sarjakuvasivua.

Sarjoja vaihdellaan välillä. Kakkosnumerossa luki, että Donkkiankan jatko julkaistaan vasta neljännessä numerossa. Lehdellä on ollut toistaiseksi nimenomaan juokseva numerointi ilman vuotta.

Olen ehtinyt pari lukea sellaisella systeemillä, että luen italiankieliset kuplat ääneen Google kääntäjälle, ja robottiääni sanelee tekstin kätevästi englanniksi. :D

Kuulostaa ällistyttävältä. Kaikella kunnioituksella, mutta tuskin osaat lausua italiaa oikein. Tuo enkkukäännös saattaa siksi olla ihan mitä sattuu. Oikeampi käännös tulee Google-kääntäjällä, jos vain jaksaa naputella italialaiset tekstit siihen.

taikisfani

• Jäsen
« Vastaus #148 : 28.02.2018 klo 23:43:54 »
Mitä voiko sen tehdä noinkin...mites ääntäminen.
Voinko lukea ranskaksi ja google kääntää sen englanniksi. En osaa varmaan ääntää oikein ranskaa.

Kuulostaa ällistyttävältä. Kaikella kunnioituksella, mutta tuskin osaat lausua italiaa oikein. Tuo enkkukäännös saattaa siksi olla ihan mitä sattuu. Oikeampi käännös tulee Google-kääntäjällä, jos vain jaksaa naputella italialaiset tekstit siihen.

En kai minä kolmea (muistin väärin sanoessani pari) 70-sivuista albumia olisi kahlannut läpi jos siitä ei mitään selvää saisi.  ;) Tietenkään käännökset ei ole aina täysin tarkkoja, ja välillä pitää lukea kupla uudelleen tai korjata tekstinsyötöllä jos lausuu jonkin asian väärin tai kone ei muuten suostu ymmärtämään. Mutta kyllä noissa kärryillä pysyy, ja yllättävän huolellisesti tuo Googlen kääntäjä kääntää tekstit enkuksi - aika paljon on algoritmit parantuneet siitä vuosikymmenen takaisesta kun Googlen kääntäjä herätti lähinnä myötähäpeän sekaista huvitusta. Kelvollisia suomikäännöksiähän tuo ei saa väännettyä millään, mutta enkku toimii näemmä hyvin portaalina muihin kieliin.

Opiskelin lukioaikoinani kolme kurssia italiaa - sanoja päähän jäi alle kymmenen, mutta ääntämään opin kohtuullisesti. Muutenkin minun on ollut yleensä helpointa omaksua vieraissa kielissä niiden ääntäminen (tai ainakin sen jäljitteleminen), vaikkei kielipääni muuten päätä huimaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 28.02.2018 klo 23:45:26 kirjoittanut taikisfani »

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #149 : 01.03.2018 klo 18:42:02 »
Taikisfani: Pahoittelen, jos aliarvioin italian ääntämystäsi. Perinteinen tekstin kääntäminen on joo Google-kääntäjässä nykyään varsin kehittynyttä.

Pidin uutta lehteä kädessäni. Nimitarinassa, jonka tiesin jo entuudestaan englanniksi, on mukavaa nähdä Akua, Roopea ja Dellaa, mutta juoni on taas kaukaa haettu ja kummallinen. Ihmetyttää taas myös nämä samojen elementtien toistumiset; nyt esiintyy ohimennen laiva autiomaassa samoin kuin ensimmäisessä lehdessä.

Ymmärtääkseni nämä Roopen, Akun ja Dellan seikkailut tapahtuvat ennen ankanpoikien syntymää. Dellan mukanaolo lehdessä on niin harvinaista ja merkittävää, että hänestä olisi pitänyt olla toimituksen sivuilla esittely niin kuin Kääk13 jo sanoi.

Vilkaisun perusteella Taikaviitta-jutun ja Wizards of Mickeyn taide miellyttivät silmää.

En halua tilata lehteä. Ostan sen mieluiten lehtipisteestä...saan ainakin ehjän lehden ja jos kyllästyn siihen, niin eipä tartte ostaa enempää. Mua se hinta ei sinällään niinkään haittaa.

Osuvia pointteja. Lisäksi tilattujen lehtien takakantta usein pilataan tarralla tai leimalla, jossa on tilaajan tiedot.