Jotenkin näin ulkopaikkakuntalaisen pk-seudun bussit ja ratikat ovat mystisiä ja hämäriä vehkeitä (niiden reiteistä ei ole mitään hajua), mutta kaikki metroasemat tuntuvat päärautatieaseman ulkorakennuksilta, joihin pääsee kastumatta. Jos siis tunneliin alisesta tuonesta nousseet kauhut ovat suosiollisia, siis.
Älä välitä...ei me stadilaisetkaan enää tiedetä kuinka ratikat kulkee, kun ne muutteli niitä just vähän aikaa sitten.
Esimerkiksi ratikat numero 2,3 ja 7 ovat nykyisin yksi ja sama. Vaihtavat vain numeroa lennossa. Mitään hajua mitenkä ne oikeasti kulkee. Muitakin sporia on muuteltu. Osa reiteistä otettu käyttöön ja osa vuosia sitten käytöstä poistettuja reittejä otettu taas takaisin käyttöön. Muutamia pysäkkejä on jäänyt kököttämään tyhjän panttina...varsinkin Tennispalatsin edessä olevat Stefan Lindforsin kyhäämät punaiset pysäkit, joita me veroäyrissämme tuimme reippaasti. Nyt ne on kaatopaikka-roinaa...ovat kyllä sen näköisiäkin. Junissa ei enää ole konduktöörejä, lippuja ei saa mistään junassa ostettua ja osassa junapysäkkejä ei automaatiltakaan. Junat on selvästi rauhattomia...varsinkin aamun ensimmäiset, kun eivät konduktöörit enää valvo siellä immeisiä.
Ainoastaan bussit taitavat kulkea kohtuu hyvin ja hyvin aikaisia vuoroja on lisäilty.
Kyllä metro ei kulje öisin...kokeilivat joku aika sitten yömetroa...en tiedä kannattiko...eivät kulje enää.
Kohta muuttuu lippusysteemit ja tulee vyöhykematkustaminen...varmaankin lippujen hinnat nousevat taas huimasti.
Joten ihan yhtä sekavaa tää Stadin liikenne taitaa olla niin ulkopaikkakuntalaisille kuin stadilaisillekin.