Jotensakin epäreilua, että ihan avainkohtaukset (varsinkin tulevien leffojen kannalta) tulevat lopputeksteissä ja Far from Homessa se isoin jysäri vasta kaikkien lopputekstien jälkeen - katsomossa oli enää kourallinen yleisöstä näkemässä ne. Tuokin kikka on alkanut sapettaa, voisi ne jälkiepisodit näyttää ihan normaalistikin lopussa.
ei itse asiassa.
Disneystä ei tarvitse pitää, siinä mitään mutta se että Marvel studios on opettanut ihmiset pysymään perseillään kunnes ihan kaikki lopuutekstitkin ovat tulleet on itsessään saavutus.
Jokainen voi sanoa Tom Hollandien ja Robert Downey Jrien nimiä mutta käsikirjoittaja ja ohjaaja eivät ole ainoita joiden ansiosta nämä näyttävät hyvältä. Kuvaajat, stuntit, tehostemiehet, foleypuoli, lavasterakentajat ovat niitä hyvin vähän mediaseksikkäitä työn sankareita.
Toki jokaisella on oikeus kiirehtiä siihen omaan arkeensa joka on heille itselleen se axis mundi, siinä mitään.
VesaKn kanssa veikkaan olevani kuitenkin viime kädessä samaa mieltä tästä:
Ja nykyaikaa se, että yhdestä luokallisesta löytyy koko etninen paletti eri kansallisuuksia.
joka toistoa (paitsi niillä jotka ei kvaakin joka osastoa ja ketjua jaksa lukea)
Nykyaikaa on se, että yhteen koululuokkaan on saatu mahdutettua koko etninen paletti.
etnisyydet kun ei ole nykyajan keksintö, ennen kaikissa hiemankaan budjettia omaavissa elokuvissa vaan oli yksinomaan valkoisia ja jossain taustalla joku värikartasta erottuva ettei kukaan pääse syyttämään mistään.
Tätä en usko VesaKn tarkoittaneenkaan, kunhan mainitsee että elokuvassa on yleisyhteiskunnallisesti hyviäkin puolia muttei sitä tarvitse sanoa positiivisessa sävyssä vaikkei kyseistä ajatusta vastaan olisikaan.
Marvel studios on lyönyt valtavirrassa läpi ja muokannut sitä mitä ja millaista elokuvilta odotetaan. Disneylle tämä kelpaa paremmin kuin hyvin koska kuoriii osanasa rahavirroista.
Ensi viikonloppuna SDCCssa eli San Diegon Comic Conissa hiiren taloa ja Marvelin seuraavaa vaihetta odottaa moni malttamattomana että mitä sovitetaan isolle ruudulle ja millä roolituksella ja onko trailereita vai...
Nörtit voittivat kulttuurisodan.
Tehdään sarjakuvaelokuvia sarjakuvien mukaan ja etsitään niille indieohjaajia ja annetaan niille Ahneen Waltin varat joilla tehdä sitä mihin kengännauhabudjetilla ei ikinä ollut mahkuja.
Nostetaan kehäraakkeja takaisin edellä mainittu RDJ nousi takaisin ja entistä suurempaan tähteyteen ja aivan yhtä monelle kuin herraa ei ollut ennen Iron mania on monelle mysteeri että niissä sarjakuvissa joita verrattain harva luki...no osa uskoo että se draivi on vain Downeyn karismaa ja ad libbausta. Joo, ja maa on litteä. Ja ontto. Ja siinä on liskoihmisiä ihan oikeasti on on.
Sarjakuvaelokuvat nousivat idioottimaisesta vähämielisille suunnatusta tauhkasta sellaiseksi että pienemmät elokuvastudiot tekevät indiesarjakuvista elokuvia ja niille saa rahoituksen koska Hämähäkkimiehet ja Kostajat tuottavat niimpä laskutikulla ajattelevat koettavat ahneuksissaan saada lisää sarjakuvaelokuvia, osa näistä on vahingossa jopa hyviä.
Mutta ongelmahan tämä. Myös sarjisfoorumilla.
Ihmisenä joka on nähnyt hämiksestä ne 70-luvun tv-elokuvat ja jolle Raimin 2 ensimmäistä olivat kompromisseineen ja kauneusvirheineen parasta mitä toivoa saattoi näyteltynä on tämä inkarnaatio askel oikeaan suuntaan.
Ei ihan vieläkään se mitä toivoi, mutta tasaisempi kuin esimerkiksi Amazing Spidermanien suoritus(niiden käytännön kuvauksia ja pääosan esittäjän, niin hyvässä kuin pahassa, Ditkomaisuutta kyllä arvostan) ja ennen kolmatta tähän sarjaan on ymmärtänyt hahmon paremmin sisäisesti kuin vertailukohtansa.
Jos hyvin käy ehdin nähdä sellaisen elokuvan joka on kuin sarjakuvaa valkokankaalta koko kestonsa. Siihen suuntaan ollaan menossa.
Matka on yhä kesken.