Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan taskukirja  (Luettu 519034 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

haplo

• Jäsen
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #1050 : 30.03.2012 klo 14:04:52 »
Sekä Saksassa että Tanskassa on aivan vastikään julkaistu yksi pidemmän aikaa Inducksin top 100-listalla pyörinyt tarina, Carlo Chendin ja Luciano Bottaron vuonna 1958 ensi kerran julkaistu Il dottor Paperus. Olen jo jonkin aikaa miettinyt, olisiko tarina hyvä, sillä vaikka kyseinen lista ehkä onkin yliedustettu Barksilla ja Rosalla, joukossa olevat lukemani italialaistarinat ovat mielestäni listalle kuuluneetkin. Tämä tarina parodioi ilmeisesti Faustia, mikä lisää mielenkiintoa.

Ei varmaan kannata toivoa liikoja suomenkielisen julkaisun puolesta, mutta toivon sen silti tapahtuvan noiden kahden maan julkaisujen innoittamana.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #1051 : 30.03.2012 klo 15:25:02 »
Olisi oikein tervetullut, Chendi/Bottaro ja Faust kuulostaa herkulliselta kombolta ja hyvä sijoitus Inducksissa (jonka joihinkin painotuksiin sietää tosiaan suhtautua varauksella, mutta nuo korkeiden sijojen italialaiset ovat tosiaan pääsääntöisesti mainioita)...

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1052 : 30.03.2012 klo 16:21:25 »
Sekä Saksassa että Tanskassa on aivan vastikään julkaistu yksi pidemmän aikaa Inducksin top 100-listalla pyörinyt tarina, Carlo Chendin ja Luciano Bottaron vuonna 1958 ensi kerran julkaistu Il dottor Paperus. Olen jo jonkin aikaa miettinyt, olisiko tarina hyvä, sillä vaikka kyseinen lista ehkä onkin yliedustettu Barksilla ja Rosalla, joukossa olevat lukemani italialaistarinat ovat mielestäni listalle kuuluneetkin. Tämä tarina parodioi ilmeisesti Faustia, mikä lisää mielenkiintoa.

Tämä sopisi myös siihen uuteen Ankalliskirjallisuuden klassikot-sarjaan, jonka eka kirja tulee kesän lopulla.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

haplo

• Jäsen
« Vastaus #1053 : 30.03.2012 klo 19:42:15 »
Sopisi tosiaan hyvin tuohon sarjaan. Tuolla tarinavalinnalla tehtäisiin entuudestaankin kiinnostavasta sarjasta entistä kiinnostavampi.

Eihän tämä ketju tuolle sarjalle tarkoitettu ole, mutta sanotaan nyt silti että tuo sarja on tulossa juuri oikeaan aikaan omalta osalta kun olenkin pyrkinyt löytämään noita kirjallisuusaiheisia tarinoita luettavaksi.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1054 : 30.03.2012 klo 23:12:03 »
Uuh. Loistosarja olisi Dottor Paperus, mutta kauhukuvasto on melkein Inferonon veroista. Saapa nähdä.

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1055 : 30.03.2012 klo 23:22:23 »
Uuh. Loistosarja olisi Dottor Paperus, mutta kauhukuvasto on melkein Inferonon veroista. Saapa nähdä.

Timo

Kyllä ne molemmat tulee siinä ankalliskirjallisuuden klassikot sarjassa, luotan Sanomiin :-D

Sähän Timo voisit lobata ja kirjoittaa esipuheen kirjaan :-P

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1056 : 31.03.2012 klo 01:26:16 »
Toivottavasti tuo "Faust" ja Inferno julkaistaan, ja muutenkin noita muita "rästissä" olevia sarjoja aletaan julkaista.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1057 : 12.04.2012 klo 00:24:13 »
Snif... Silmäkulmat kostuivat. Kuten Koninkaulus sanoi aiemmin, sitä se tekee, elämää suurempi taide. Vuoden, jos ei jopa tämän vuosikymmenen hienoin taskaritarina on nähty. Pasila, Porilaisten marssi.

Keuhko

• Jäsen
« Vastaus #1058 : 12.04.2012 klo 21:50:42 »
Hieno oli tarina. Nyt sitten odottelemaan hamaan syksyyn konnan debyyttitarinan julkaisua.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1059 : 13.04.2012 klo 08:33:20 »
Oliko siinä sitä kamalaa jääkiekkoa?
"Tex-tieteen yli-morisco"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1060 : 13.04.2012 klo 09:33:49 »
Oliko siinä sitä kamalaa jääkiekkoa?

Yksi tarina ja toimituksellinen juttu. Tarina näyttää hupaisalta ja on Andersenin kuvittama, mutta en ole vielä ehtinyt lukea. Kolme ekaa tarinaa olen lukenut, yksi ERINOMAINEN (Casty), yksi hyvä (edit: Shawit & Cavazzano) ja yksi ok (Salvagnini & Chierchini). Taskarissa on vielä yksi vanhempi Scarpan tarina, yksi Faccinin tarina joten kyllähän tuo on todella hyvä kokonaisuus. Kannesta huolimatta. Varmaan tuo kansi kyllä myy...
« Viimeksi muokattu: 14.04.2012 klo 15:30:52 kirjoittanut Miqz »

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1061 : 13.04.2012 klo 12:54:44 »
Ajattelinkin, että ei italiaanot ole jääkiekosta kauheasti tarinoita kertoneet.

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #1062 : 14.04.2012 klo 15:24:35 »
Huomisen maailma nousee minun listoillani lähelle Taikamiekka-trilogiaa ja Galaksin ihmeitä. Sitten vain odottamaan, milloin julkaistaan pitkät Topolino e l'isola di Quandomai ja Topolino e la marea dei secoli.

E. Inducksin parhaiden vuosikymmenten listalla 2000-vuosikymmen on ykkösenä ja 80-luku hyvin lähellä. Don Rosa täyttää kärkitilastoa mutta on Castykin saanut kolme tarinaa top kymppiin.

E2. Tarinassa kuningas väittää että 30 vuotta sitten tiedemiehet huomasivat, että universumi koostuu muuttujista, kaavoista ja yhtälöistä. Tarina ajoittuu siis jonnekin 1600-luvulle Isaac Newtonin kirjan "Luonnon matemaattiset perusteet" eli Principian julkaisemisen jälkeiseen aikaan. (tarkistus: 1687 julkaistu)
« Viimeksi muokattu: 14.04.2012 klo 22:54:40 kirjoittanut Kahkonen »

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #1063 : 16.04.2012 klo 10:20:49 »
Huomisen maailma oli hieno tarina, jonka viehätystä olisi tosin varmaan entisestään lisännyt, mikäli jutun konna olisi ollut entuudestaan tuttu. Inducksin mukaan tämä ei tosin ollut Riimittäjän ensiesiintyminen Suomessa, vaan tyyppi on  vilahtanut tässä tarinassa, joskaan ilmeisesti ei kovin merkittävässä roolissa. Kunhan kaverin debyytti saadaan suomeksi, voitaneen harkita myös tämän tarinan julkaisemista; jos ei taskukirjassa, niin Roope-sedässä.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1064 : 16.04.2012 klo 14:24:12 »
Riimittäjän ensiesiintyminen luvattiin julkaista Hessun juhlakirjassa. Näin siellä jossain taskarin sivuilla luki.

EDIT. En tosin ole ihan varma, mikä tarina loppujen lopuksi on tarkoitus julkaista. Tuolta Kahkosen linkistä selviää, että Riimittäjä on Gottfredsonin luoma hahmo vuodelta 1948, joten vaihtoehtoja julkaistavaksi tarinaksi riittää.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2012 klo 14:29:55 kirjoittanut Janne »