Kirjoittaja Aihe: Puutteesi sarjakuvayleissivistyksessäsi?  (Luettu 19925 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nappari

• Uusi jäsen
Puutteesi sarjakuvayleissivistyksessäsi?
« : 08.10.2004 klo 22:43:43 »
.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2019 klo 10:10:06 kirjoittanut irappan »

tertsi

• Vieras
Re:Puutteesi sarjakuvayleissivistyksessäsi?
« Vastaus #1 : 08.10.2004 klo 22:58:18 »
En ole koskaan lukenut yhtään Sandman-kirjaa.

Näitä riittäisi vielä paljonkin, siis puutteita.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2004 klo 23:01:13 kirjoittanut tertsi »

laymon

• Vieras
« Vastaus #2 : 09.10.2004 klo 04:08:25 »
Jysäys.

Olen paria eurooppalaista laatusarjakuvaa lukenut, ja ne olivat huonoja. Lisäksi oon jurrissa. Haistakaa kaikki kukkanen!

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #3 : 09.10.2004 klo 10:46:10 »
Mangaa en ole juuri lukenut ja tuskinpa tulevaisuudessakaan siihen hirveästi kosken.

Lisäksi Chris Waren Jimmy Corrigan smartest kids on the earth (meneekö se nimi noin) en ole vieläkään saanut edes aloitettua.
Tarkoitus on kyllä ollut.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #4 : 09.10.2004 klo 12:44:47 »
Corto Maltesea en ole lukenut kuin NonStopissa ja Blueberryä vain Mustanaamiosta.
Albumeja en muista koskaan kirjastosta lainanneeni.
Mikähän siinä lienee? Lännensarjat eivät mitenkään kiinnosta (Tex Willeriä olen lukenut yhden numeron, kun sain sellaisen lapsena synttärilahjaksi - tämän tapauksen johdosta aloin muistuttamaan äiteetä toistuvasti että älä vaan tuhlaa rahaa ostamalla minulle lahjaksi mitään kirjoja, sarjakuvia tai varsinkaan levyjä. "Myyjä suositteli tätä Britneyspearsia, kuulemma on suosittu laulaja, eiks se sit oo hyvä?") mutta Corto... no, ei vain oikein ole koskaan kolahtanut.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

tompelo

• Jäsen
  • Fakta on vain jähmeä mielipide.
« Vastaus #5 : 09.10.2004 klo 14:20:44 »
Yhtään Valerian-albumia en ole lukenut. Siitä huolimatta olen joskus kertonut niistä kaverilleni vankalla kokemuksen rintaäänellä...  ;)

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #6 : 09.10.2004 klo 15:28:07 »
Ikinä en ole tutustunut Sandmaniin. Olen varovaisesti yrittänyt ottaa selvää, miksi siitä niin vaahdotaan, mutta aina silloin kun muistan asian kirjastossa, tarjolla on eioota. Silloin kun se julkaistiin, muistan lehteilleeni sitä, mutta siitä ei jäänyt minkäänlaista mielikuvaa. Piirrosasu ilmeisesti vaikutti minuun hylkivästi.
Ranskankielisestä sarjakuvasta tiedän vain tärkeimmät tapaukset, mikä tietysti on merkittävästi enemmän kuin keskivertolukijan tietämys, mutta en silti sillä elämöisi.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2004 klo 15:30:04 kirjoittanut Jari Lehtinen »
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Arttu

• Legolandian Sheriffi
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 09.10.2004 klo 17:36:54 »
-Sandman
-Spiegelmanin Maus
-Corto Malteset

mitään näistä en ole lukenut...  :o
I have known many adults who have treasured throughout their lives some of the books they read as children. I have never come across any adult or adolescent who had outgrown comic-book reading who would ever dream of keeping any of these 'books' for any sentimental or other reason.- Fredrik Wertham

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #8 : 09.10.2004 klo 19:22:02 »
Uskaltaakohan sitä myöntää:  ;D

Watchmeniä en ole lukenu. Se on isoin aukko.

Seliseli:
Yhtään ostettavaa kappaletta ei ole sattunut missään kohdalle (kirjakaupassa oli ruåtsinkielinen)
Kirjastossakin kohdalle ovat tunkeneet hurriversiot, yksi oli lainassakin, mutta eihän siitä åttanut mitäään tålkkua.
Kaikki muut klässykot on luettuna, ainakin mitä suomeksi on saatavilla.

Timo

Esa

• Jäsen
« Vastaus #9 : 09.10.2004 klo 22:12:43 »
Mulla on paha tapa, että haukun joitakin sarjakuvia, vaikken ole niitä ikinä lukenutkaan. Eli olen ennakkoluuloinen. Mustanaamiota en ole lukenut kuin pari tarinaa, mutta tiedän etten pidä siitä. Myöskään Tex Willeriä ei ole tullut luettua, vaikka se onkin tosi yleinen sarjakuva. En ole ollut ikinä mikään länkkäri-fani ja en usko että olen mitään menettänytkään.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #10 : 09.10.2004 klo 23:38:37 »
Etenkin supersankari osasto on minulla aika hukassa. Siinä vaiheessa kun Batmanissa tapettiin Robin ja kun Teräsmiehessä ruvettiin  sähläilemään vaihtoehtoulottuvuuksien kanssa ja Lex Luthor olikin yhtäkkiä hyvä minulle syntyi jonkinlainen hylkimisreaktio supersankar juttuja kohtaan. Poikkeuksena Ihmeneloset joka on yksi suosikkisarjoistani.
Enkä ole lukenut Valeriania, enkä Luupäitä. Enkä Corto Maltesea, enkä kovin montaa sota/länkkärisarjakuvaa.
Taidan olla turhan valikoiva. Sama pätee tosin muuhunkin lukemiseeni. Joku kaunis päivä vielä lainaan kirjaston tyhjäksi ja täytän aukot. Mahdollisesti.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #11 : 10.10.2004 klo 10:31:05 »
Kaikkea olen kokeillut, mitä on vastaan tullut. Eipä tule mieleen mitään, mistä joku olisi puhellut ilman, että olisin siihen päässyt perehtymään jossain vaiheessa.

Corto Maltesesta en pidä. Tylsää tarinaa.

Ehkä jonkinlainen puute on uusimmat Aku Ankka taskarit, joista juuri täällä yhdessä threadissa luin, mutta toisaalta tuntuu vähän, että kun olen sata ensimmäistä aikoinani lukenut, niin enköhän ole vähän nähnyt jo kaiken...

Sarjakuvien ulkopuolelta -- paikkasin eilen juuri aukon yleissivistyksessäni katsomalla elokuvan Tohtori Outolempi, eli miten lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia. :)
Also spracht Blau Tiger.

Gamma

• Jäsen
  • Miu
« Vastaus #12 : 10.10.2004 klo 12:20:23 »
Häh-hää

Minäpäs en ole lukenut yhdään Tintti-albjumia kokonaan!

tompelo

• Jäsen
  • Fakta on vain jähmeä mielipide.
« Vastaus #13 : 10.10.2004 klo 12:28:31 »
Häh-hää

Minäpäs en ole lukenut yhdään Tintti-albjumia kokonaan!

Huh sentään... jos joku niin Tintit ovat yleissivistystä ;)
Itselläni on koko sarja kotona ja kaikki ainakin pariin kertaan luettu.

FreakyMike

• Taideseppä
  • Jäsen
  • weird bastard
« Vastaus #14 : 10.10.2004 klo 14:35:12 »
Minäkään en ole Watchmeniin vielä tutustunut. Oikeastaan kuulinkin kyseisestä sarjakuvasta vasta tällä foorumilla.
Myös Ghost World on jäänyt lukematta, vaikka sitä on täällä aika moneen otteeseen hehkutettu. (Tosin se elokuvaversio löytyy kyllä omasta hyllystäkin.)

Onko kumpaakaan sarjakuvaa julkaistu vielä suomeksi? En ole törmännyt noihin ainakaan paikallisessa kirjakaupassa..
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]