Author Topic: Toukokuun haaste, kommentit  (Read 2828 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tuipal

• Jäsen
Toukokuun haaste, kommentit
« on: 03.05.2015 klo 10:49:36 »
Tänne mielipiteet, aihe oli "Line of Action"

Edit 10.5.2015
HUOM.
Haasteaika päättyy jo torstaina 28.5.2015 klo 2400. Ilmoitan voittajan perjantaina 29.5.2015.
Syystä, että menen silloin Ahvenanmerellä uistelemaan lohta ja DNA - nettiyhteyteni ei ole sieltä ennenkään toiminut.
« Last Edit: 10.05.2015 klo 13:05:22 by Tuipal »

Holle

• Jäsen
Vs: Toukokuun haaste, kommentit
« Reply #1 on: 27.05.2015 klo 23:19:16 »
Tässäpä pikaiset kommentit näille harvoille:

Timo Ronkaisen sarjassa on pikkunäppärällä idealla kasattu viivat toimivaksi sarjaksi. Välillä ehti unohtaa miten taitava tekijä on kyseessä. Nopea sitäpaitsi. Viiva lentää.

Shunichiron pari aiempaa sarjaa olivat enemmän mieleeni. Tässä työn jälki jälleen erittäin hienoa mutta menee vähän poseerauksen puolelle. 

Sika on jättänyt sarjansa luonnosasteelle mutta siitä tunnistaa lennnokkaan tyylinsä.
Mukavasti rytmitetty ja taitettu taitettu esitys vaikka oppimateriaaliksi. Toimintaviivakin löytyy.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Tuipal

• Jäsen
« Reply #2 on: 29.05.2015 klo 10:59:59 »
Harvat ovat rivit, eivät kuitenkaan tarpeeksi harvat minun suureen unelmaani.

Saa riittää "smal talkki"

Ronkainen:
Hieman liikaa tekstiä, muuten O.K. Täytyy raskain sydämin silti myöntää, että pidin.

Sunsiro.
Hienoja kuvia, joista muutaman yhteyden aiheeseen jopa ymmärsin.

Sika
Ystävällinen neuvo, Sinun tehtäväsi ei ole sanoa "jotain nopeasti väännettyä ja juonikin on ihan paska". MINÄ SANON SEN.
Pointti: Jos et itse usko siihen mitä teet, ei kukaan muukaan usko.

Holle
Pidin molemmista, toisesta selvästi enemmän kuin ensimmäisestä.

Ronkainen oli lähimpänä sitä mitä olin ajatellut, Holle aivan kannoilla.

Voittaja on arvottu. Hatusta nousi voittajaksi "Sika". Onnittelen voittajaa.

Sika

• Jäsen
« Reply #3 on: 30.05.2015 klo 04:02:53 »
Hahaa! En uskonut omaan paskaani mutta voitin silti >:D laitan päivemmällä uuden haasteen ja kommentteja. Kiitos.

Sika

• Jäsen
« Reply #4 on: 30.05.2015 klo 17:21:00 »
Timo Ronkainen: huomaa, että ammattilainen tekijä. Simppeli idea, mutta toimiva. Tykkään rasterin käytöstä.

Shunichiro: taidokasta jälkeä kuten aina, en ehkä saa aina töistäsi sarjakuvamaista vaikutelmaa, enemmänkin storyboard matskua. Olenkin ehkä jämähtänyt itse kaavamaiseen sarjakuva formaattiin. Pidän myös ehkä enemmän pelkistetystä tyylistäsi. Kaunista kuvausta siltikin, ja täyttää haasteen kriteerit.

Holle: olit nohevana ja tekaisit kaksi työtä. Kummatkin laadukasta jälkeä. Pidän silti ensimmäisestä enemmän, hauska idea. Holle se ei petä koskaan!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #5 on: 03.06.2015 klo 16:02:14 »
Shunichiron novelli on ihan täysvalmis storyboard. Luonnosmainen jälki miellyttää.

Sian tyylistä aina pitäny, saisit tehhä alpparin. Tämä nopsa luonnos ja näkyyhän se. Ylärivillä äijä rutistuu kahden ruudun väliin. Olisin toivonu takaa-ajettavan voittavan. Pang!

Hollen molemmat työt vähän saman idean variointia. Alempi oli enempi mun makuun.

Vasta ny tuli mieleeni Telephone line of action...
Ja juu, näin jälkikäteen katottuna mulla on tossa aika turhia puhekuplia. Alkuun olis ihan hyvin riittäny pelkkä "Häh!?" loppuihin ehkä kuplattomia "ähpuh" etc onomatoja.

Timo