Kirjoittaja Aihe: Jos minulla oli sarjakuvakustantamo niin julkaisisin... mitä?  (Luettu 15525 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • **
  • The Comics be with us...always!
Vs: Jos minulla oli sarjakuvakustantamo niin julkaisisin... mitä?
« Vastaus #45 : 19.03.2019 klo 19:59:39 »
Hei täähän on hyvä idea...

Jos minulla olisi sarjakuvakustantamo ja ihan tajuton määrä rahaa tuhlattavaksi sarjakuviin.

Ekaksi jos ei Like tee niitä Bluberry integraaleja 1-2 ja noita uusia Marshal Blueberry integraaleja, niin ne nyt ekaksi painatetaan.

En puutu Punapartaan tai Sammy Dayhin, koska luulen, että Petteri Oja julkaisee ne vielä jollakin tavalla.

Aku Ankan taskukirjat osat 1-100 täysin samanlaisina kuin 1. painoksissa. Ei selkämyksissä mitään omituisia palapelikuvia ja puolet sivuista väritetty ja puolet ei väritetty. Voisi myös tehdä muuten saman version, mutta siinä kaikki sivut väritetty.

Roope-setä takaisin ja siihen Topolino takuu eli ainakin yksi tarina olisi ennen Suomessa julkaistu vanha italopiirtäjien parhaita.

Alix-sarjakuvaa jatkettaisiin

Mämmilä Integraalit

Mustanaamio kronikka takaisin musta-valkoisena, mutta ei mitään nykyajan omituisia Mustanaamio juttuja. Mustanaamio ja Diana on naimisissa ja lapset teinejä tai jotain sinne päin. 2. sarjakuva voisi olla jotain yhtä hienoa kuin vanhoissa Mustanaamioissa oli.

Juu Janne Ankkanen voisi tehdä uudestaan…eikös Jarla ole lupautunut tekee tän, joten annetaan se sille ja Täyskädelle.

Vähän samantyyppinen lehti kuin Ruutu, NonStop ja Zoomi takaisin.

Jättikirjoja Akusta ja Mikistä, jos Sanomat ei tee sitä. Ainakin noita Gottfredsoneja voisi jatkaa.

Agentti X9 olisi kanssa kiva saada takaisin.

Antti Puuhaaraan tutustuin kun tein tota 100 sarjakuva juttua...se olisi hyvä julkaista uudestaan

Star Warsin uudet sarjakuvat suomeksi

Hämähäkkimies-seikkailut ennen sisällisotaa eli kaikki mitä ei ole julkaistu vielä Suomessa.

Semicin sarjakirjan tyyppinen taskukirja

Sitten seuraavat integraalit: Tintti, Corto, Asterix, Valerian

Jippo-lehti tyyppinen lehti takas ja nyt siinä olisi rakentelusarjana kaiken maailman elektronisia vempaimia.

Veikko Savolaisen koko tuotanto, no ainakin Joonakset.

Onhan tossa jo ensihätään kustannettavaa...
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #46 : 19.03.2019 klo 20:07:19 »
Hei täähän on hyvä idea...
--

Olet tänne jo kirjoittanut. Mv-Tintti-toiveesi toteutui ja Blueberry-integraalit.

Omakin ehdotukseni toteutui.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • **
« Vastaus #47 : 19.03.2019 klo 20:16:07 »
Olet tänne jo kirjoittanut. Mv-Tintti-toiveesi toteutui ja Blueberry-integraalit.

Omakin ehdotukseni toteutui.
Ahaa!
Joo muisti ei toimi kunnolla! Hyvä että jotkut jutut on toteutuneet!

Heheheee! En ole muuttunut yhtään...samat toiveet!
« Viimeksi muokattu: 19.03.2019 klo 20:19:05 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #48 : 19.03.2019 klo 20:24:54 »
Johan tuossa tuli iso pino hyviä vaihtoehtoja mutta, jos minulla olisi.......niin merirosvosarjakuvaa omnibuseina Bruce J Hawkeria ja jatkaisin Apalin aloittamaa ilmailusarjakuvagenreä.

Ekku

Toni

• Toimittaja
  • **
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #49 : 19.03.2019 klo 20:36:12 »
Mä panostaisin erityisesti Vertigon ja Imagen parhaisiin sarjakuviin, jotka yhä odottavat suomentamistaan. Ja niitähän riittää.

Helposti saisi jo noistakin aika hitosti tärkeää julkaistavaa - vaikka myynnillä tuskin juhlittaisiin, kun ei moderni laatusarjakuva myy vanhoille nostalgikoille, jotka Suomessa sarjakuvia nykyisin pääosin tuntuvat ostavan.

Ja oishan Euroopastakin vaikka mitä... Huh huh!

Mutta eipä edes kaikkien oleellisimpien aukkojen täyttämiseen riittäisi edes Eurojackpotin jättijackpot. Mutta jos niitä saisi muutaman peräkkäin...
http://www.tahtivaeltaja.com – Ilman on paha elää!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • **
« Vastaus #50 : 19.03.2019 klo 21:03:47 »
Tehtäisiin kielten opettelusta hauskempaa.
Sarjakuvat olisi ne josta opittaisiin kieliä...samalla lapset sisäistäisivät sarjakuvat ihan luonnostaan.
Mun sukupolveni opetteli lukemaan Aku Ankan voimalla. Miksi ei uusi sukupolvi oppisi erilaisia kieliä sarjakuvien avulla. Kustantamoille olisi aika hyvä tulonlähde.
Ja ne sarjakuvat olisi sit todella hyviä, joka uppoisi lapsiin. Vähän samaan tapaan kun Harry Potter villitsi vähän aikaa sitten lapset uudestaan lukemaan kirjoja.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #51 : 19.03.2019 klo 21:16:07 »
Kustantaisin maailmalta ja kotomaasta intellektejä sarjakuvaromaaneja. Kutsuttaisiin tekijöitä, joilla mielellään saisi olla paksusankaiset slmälasit, julkkareihin, ja illalla mentäisiin Kosmokseen tai Eliteen syömään hyvin. Juotaisiin mielenkiintoisia viinejä ja keskusteltaisiin syvällisiä. Otettaisiin sävykkäitä mustavalkoisia valokuvia, joita laitetettaisiin kustantamon seinälle. Sarjainfon toimittaja tekisi syväluotaavia haastatteluja, joissa vilahtelisi sellaisia sanoja kuin diskurssi ja dialekti.

Toni

• Toimittaja
  • **
« Vastaus #52 : 20.03.2019 klo 02:07:47 »
Kustantaisin maailmalta ja kotomaasta intellektejä sarjakuvaromaaneja. Kutsuttaisiin tekijöitä, joilla mielellään saisi olla paksusankaiset slmälasit, julkkareihin, ja illalla mentäisiin Kosmokseen tai Eliteen syömään hyvin. Juotaisiin mielenkiintoisia viinejä ja keskusteltaisiin syvällisiä. Otettaisiin sävykkäitä mustavalkoisia valokuvia, joita laitetettaisiin kustantamon seinälle. Sarjainfon toimittaja tekisi syväluotaavia haastatteluja, joissa vilahtelisi sellaisia sanoja kuin diskurssi ja dialekti.

Cool! Crepax, Pratt, Altan, Eisner, Comes, Manara etc etc!

Lupaan heti kaiken liikenevän rahan tähän projektiin - valitettavasti todellisuus on vienyt niistä suurimman osan, joten kovin montaa euroa ei nyt valitettavasti ole hankkeeseen sijoittaa.

STD

• Jäsen
« Vastaus #53 : 20.03.2019 klo 09:03:19 »
Julkaisisin Innommables-sarjan kokonaisuudessaan ja pistäisin pillit pussiin.

No kyllä mä julkaisisin vielä Jehanne d'Arcinkin.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2019 klo 09:08:30 kirjoittanut STD »
Kyllä se siitä.

VesaK

• Avustava toimittaja
  • *
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #54 : 20.03.2019 klo 11:38:14 »
Cool! Crepax, Pratt, Altan, Eisner, Comes, Manara etc etc!

Lupaan heti kaiken liikenevän rahan tähän projektiin - valitettavasti todellisuus on vienyt niistä suurimman osan, joten kovin montaa euroa ei nyt valitettavasti ole hankkeeseen sijoittaa.

Hyvä antaa vähästäänkin. Listassa on kovin tuttuja nimiä, kaikilta on suomennettu edes jotakin, ja ihan kaikkea ei edes kannata suomentaa. SIIS laadullisesti ajatellen, ei taloudellisesti. Tuottoahan näistä ei tipu. Prattillakin on paljon aikamoista palkkaduuni-kuraa.

Altania tulee syksyllä lisää, Adan jatko "Macao", ja jonakin päivänä myös Kolumbus.

F`Murria tekisin lisää, niin paljon kuin ikinä, ja valikoiden Goscinnyn suomentamattomia yhteistöitä esim. Tabaryn kanssa.Mutta aikanaan.Ehkä.

Ensin Janne Ankkanen ja kumppanit, työn alla on.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Toni

• Toimittaja
  • **
« Vastaus #55 : 20.03.2019 klo 14:30:20 »
Hyvä antaa vähästäänkin. Listassa on kovin tuttuja nimiä, kaikilta on suomennettu edes jotakin, ja ihan kaikkea ei edes kannata suomentaa. SIIS laadullisesti ajatellen, ei taloudellisesti. Tuottoahan näistä ei tipu. Prattillakin on paljon aikamoista palkkaduuni-kuraa.

Lähinnä suuntasin kommenttini Lurkerin lausunnon tuohon osaan ottamatta ihan tarkoituksella huomioon mainitsemieni tekijöiden elintilaa tai silmälasisuutta:

"Kutsuttaisiin tekijöitä, joilla mielellään saisi olla paksusankaiset slmälasit, julkkareihin, ja illalla mentäisiin Kosmokseen tai Eliteen syömään hyvin. Juotaisiin mielenkiintoisia viinejä ja keskusteltaisiin syvällisiä. Otettaisiin sävykkäitä mustavalkoisia valokuvia, joita laitetettaisiin kustantamon seinälle. Sarjainfon toimittaja tekisi syväluotaavia haastatteluja, joissa vilahtelisi sellaisia sanoja kuin diskurssi ja dialekti."

Netissä ei näköjään kaikki sävyt välity. Tuli vain sellainen ironisen nostalginen flashback maailmaan jollainen melkein on kenties joskus saattanut ehkä olla olemassa.

VesaK

• Avustava toimittaja
  • *
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #56 : 20.03.2019 klo 16:13:25 »
Lähinnä suuntasin kommenttini Lurkerin lausunnon tuohon osaan ottamatta ihan tarkoituksella huomioon mainitsemieni tekijöiden elintilaa tai silmälasisuutta. Netissä ei näköjään kaikki sävyt välity. Tuli vain sellainen ironisen nostalginen flashback maailmaan jollainen melkein on kenties joskus saattanut ehkä olla olemassa.

Juu ei välity. Mutta hyvä että on esimerkiksi Corto Malteset saatu suomeksi, ei se helppoa ole ollut.

Enkä tiedä silmälaseista, mutta toki vakosamettitakit ovat säilyttäneet suosionsa vakavastiotettavan sarjakuvan ystävän asusteena eli univormuna.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus vie mennessään. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #57 : 21.03.2019 klo 14:12:31 »
Jos olisin julkaissut jo kaiken aikaisemmin haluamani, niin nyt pistäisin ehdottomasti tulemaan Johnny Hazardin kootut ja Tardin Adelet integraalina.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #58 : 21.03.2019 klo 14:29:51 »
Dylan Dog. Ja Pekko.

Jiksi

• Toimittaja
  • **
« Vastaus #59 : 21.03.2019 klo 16:51:28 »
Kevin Eastman kustansi sarjakuvia oikein suurella rahalla. Sinne meni hulppeat 14 Turtles-miljoonaa.

Kannattaa muistaa tuo julkaisupäätöksiä pohtiessa ja painojälkeä hioessa.

Aurinkoinen puoli sarjakuvia kustantaessa ovat tietysti tyytyväiset lukijamassat, jotka kadulla hurraavat ja heittelevät ruusun terälehtiä tielle. Ilman niitä ei varmaan moni jaksaisikaan.