Kirjoittaja Aihe: Visa: mikä sarjakuva alkaa näillä sanoilla...? Arvaa oikein ja jatka visaa.  (Luettu 101169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MattiHagelberg

• Vieras
Ei ole Akukaan. Tekijän etunimestä saattaa tulla mieleen eräs keväiseen juhlaan liittyvä patsas.

Kahkonen

• Jäsen
Amanda Vähämäki: Pullapelto. Tai Äitienpäivä.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2014 klo 12:51:56 kirjoittanut Kahkonen »

MattiHagelberg

• Vieras
Pullapelto on oikein, vuoro siirtyy sinne.

Kahkonen

• Jäsen
Vinkit ja google auttoivat.

Tämä ja sarjan pari muuta osaa tarttuivat mukaan divarista, kun en tyhjin käsin kehdannut lähteä pois: "Lähtösi tekee minut murheelliseksi *****... mutta jään odottamaan sinua."

Kahkonen

• Jäsen
Sarjassa on seitsemän osaa ja se ilmestyi 1970-80-lukujen taitteessa. Tässä osassa on kaksi seikkailua. Ainakin Italiassa ja Kiinassa liikutaan.

Ares B

• Jäsen
Lainaus kuulostaa Ahmed Ahneen kalifilta ja Taikamatossa päädyttiin Kiinaan, mutta en muista menikö matka Italian kautta.

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
Potkua tähän visailuun ja löysä
heitto lonkan vaiheilta.

Ritari Ardent.

Kahkonen

• Jäsen
Ei ole :-/

Myös sarjan muissa osissa seikkaillaan eri puolilla maailmaa. Varmaan aika unohdettu, mutta Lakoman sarjakuvasivulla on listattu kansikuvan kanssa. Liian suora vinkki: kannessa Kiinan muuri ja italialainen mies, nimeltään alkuperäisen vihjeen ***.

tertsi

• Vieras
Historian suuret seikkailut 2

Marco Polo, Venetsiasta Pekingiin
Ibn Battuta, Islamin matkamies
« Viimeksi muokattu: 07.06.2014 klo 04:54:35 kirjoittanut Tertsi »

Kahkonen

• Jäsen

tertsi

• Vieras
Mulla ei ole nyt sarjakuvia tässä käsillä. Joudutte odottamaan uutta kysymystä maanantaihin asti.

tertsi

• Vieras
"Tulisitteko kanssani ulkokannelle?"

Tämä sarjakuvan ensimmäinen repliikki esitetään vasta järjestyksessään toisella sivulla. Eka sivu on repliikitön ja kokonaan tekstitön. Tokallakin sivulla on vain tämä repliikki, ei siis mitään muuta tekstiä.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2014 klo 23:57:37 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

• Vieras
Eikö kukaan tosiaan tiedä?
Erittäin suositun sarjan albumista kyse. Tätä bede-sarjaa on julkaistu meillä iät ja ajat. Olikos se ihan viime vuonna kun tuli viimeinen suomi-käännös.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014 klo 19:08:29 kirjoittanut Tertsi »

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
Valerian: Rajoilla.

Koko ajan päässä nakutti tunne, että minun pitäisi tietää tuo. Minulla on tuo albumi kuitenkin ruotsinkielisenä.

tertsi

• Vieras
Tadadadadadadaaaa!
Aivan oikein.

Minulla oli pikku ongelma: Heti sen jälkeen kun olin tehnyt tuon kysymyksen, hukkasin albumin jonnekin päin kirjahyllyäni enkä löytänyt sitä enää. Oli siis hiukan vaikea keksiä jatkokysymyksiä.

Kiitokset ja kysymysvuoro Clavia Zetalle.

edit:
Tarkoitus olisi lukea kaikki Valerian-albumit putkeen vielä tänä kesänä (kunhan nyt ensin löydän tuon puuttuvan)
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014 klo 19:51:59 kirjoittanut Tertsi »