Kirjoittaja Aihe: Mystistä arvonnousua - ulkomaiset sarjakuvalehdet  (Luettu 20835 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
Vs: Mystistä arvonnousua - ulkomaiset sarjakuvalehdet
« Vastaus #30 : 18.03.2019 klo 08:45:47 »
http://www.recalledcomics.com/Wolverine131Recalled.php

Wolverine # 131:n (1998) ensimmäisen painoksen arvo on kohonnut. Wolverine käyttää Sapelihampaasta kike-haukkumanimeä. Valtaosa painoksesta tuhottiin, ja kiistelty sana korvattiin sanalla killer. Kike on mauton nimitys juutalaisesta, joskaan ei se niin yleinen ole, että kaikki sen hoksaisivat.

On näitä silti noin tuhat kappaletta päässyt maailmalle, joten ei suurimpia harvinaisuuksia. CGC-pakattu lienee 100 taalan paikkeilla arvoltaan hyväkuntoisena.

mcdonut43

• Jäsen
« Vastaus #31 : 15.06.2020 klo 12:21:28 »
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2011080414158493

Ultimate Fallout 4-lehden arvo on noussut 3-4 kertaiseksi kun uudesta Playstation pelistä tuli ensimmäinen traileri. Olisi luullut, että koronan aiheuttama työttömyys jenkeissä olisi vaikuttanut keräilymarkkinoihin negatiivisesti mutta hinnat näyttääkin kaikesssa vain nousseen kun porukka on ollut kotona selailemassa ebaytä ja huutokauppa-sivustoja.

STD

• Jäsen
« Vastaus #33 : 24.06.2020 klo 18:08:11 »
Moebius transe forme -kirjan/näyttelyluettelon hintakehitys on ollut oikein miellyttävää. Amazonilla hintapyynnit 500 euron molemmin puolin. Kirja tais maksaa näyttelystä ostettuna 50 e.

Yritin myydä Porvoon festareilla muoveissa olevaa kirjaa sadallaviidelläkympillä. Ei kiinnostanut ketään.
Setämiehet hirteen!

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #34 : 16.07.2020 klo 14:08:59 »
Esimerkki lehdestä jolla ei ilmeisesti ole ollut mystistä arvonnousua. Western Love Trails # 9 (1950, Ace) on lehti jota tiedetään olevan olemassa yksi kappale. Se ei vain kiinnosta ketään. Overstreet arvioi hinnaksi kuusi dollaria.

Tieto voi olla vanha, luin Comics Collector # 7:stä (1985). Mutta näin on ollut. Esimerkki siitä että näinkin harvinainen ei ole arvokas.

Eräs yhtiö julkaisi 70-luvulla lehden josta tarkoituksella tuhosi koko pienen painoksen yhtä kappaletta lukuunottamatta. Kai kuviteltiin että arvo nousee pilviin. Overstreet arvioi sen hinnaksi 80 centtiä.

OM

• Galleriataiteilija
« Vastaus #35 : 16.07.2020 klo 18:14:06 »

Minusta monien lehtien arvo nousee täysin kohtuuttomiin summiin ellei kysymyksessä ole todella harvinainen ja hyväkuntoinen kappale. Eikä aina lehdykän tarvitse olla edes hyväkuntoinenkaan kun niistä pyydetään isohkoja summia.
Miten lehden kohtuu arvo määritellään? Kuka sen arvon loppupeleissä määrää?
Esimeskiksi Blueberry noir&blanc mustavalkoinen Dargaudin albumi maksoi uutena Dargaudin verkkokaupassa pari vuotta sitten 19,90 e.
Nyt samaisen albumin myy FNAC kalleimmillaan 226 e.

https://livre.fnac.com/a9030666/Blueberry-Edition-en-noir-et-blanc-Ombres-sur-Tombstone-Jean-Giraud#omnsearchpos=5

Jos ebayssä katselee hintoja, niin aina silloin tietenkin, kun albumi myydään loppuun sen hinta kohoaa kaksin tai kolminkertaiseksi. Ja myyjästähän mielestäni  nuo hinnat ovat kiinni mitä kinuavat. Mutta kuka hullu maksaa......minä jos olisi rahaa ylimääräistä ???.

Minua on kiinnostanut mihin noiden joidenkin sarjakuvalehtien ja albumien arvo oikein perustuu. Siitä kait vähemmän sarjakuva foorumeissa keskustellaan. Olisi hyvä keskustella, koska ainakin minua kismittää, etten kykene persaukisena ostamaan jotain albumia, jota on himoinnut pitkäään kun saa maksaa maltaita.  Tosin nykyisin en niin paljoa enää hankikkaan uutta. Mutta jotkut albumit edelleen tekisi mieli hankkia.
Jos täällä joku on menossa kun koronasta vapaudutaan Ranskaan, minulla olisi mielessä muutama albumi jotka haluaisin. Maksan kyllä hyvän hakupalkan jos ne joku hankkisi minulle. Pari Moebiuksen albumia ja Hajime Sorayaman pari kirjaa. Siinä toivelistani...ja oli pari muutakin joo..!
« Viimeksi muokattu: 16.07.2020 klo 18:17:40 kirjoittanut OM »

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #36 : 16.07.2020 klo 22:45:25 »
Postissa niitä toimitetaan. Kai kaupoilla on nettisivut. Kirjakaupassa oli kerran töissä tyttö joka väitti osaavansa ranskaa kun albumeita olin tilaamassa, mutta ei tilauksesta mitään tullut.

Muuten kiva tyttö, oli sarjakuvafani.