Minusta monien lehtien arvo nousee täysin kohtuuttomiin summiin ellei kysymyksessä ole todella harvinainen ja hyväkuntoinen kappale. Eikä aina lehdykän tarvitse olla edes hyväkuntoinenkaan kun niistä pyydetään isohkoja summia.
Miten lehden kohtuu arvo määritellään? Kuka sen arvon loppupeleissä määrää?
Esimeskiksi Blueberry noir&blanc mustavalkoinen Dargaudin albumi maksoi uutena Dargaudin verkkokaupassa pari vuotta sitten 19,90 e.
Nyt samaisen albumin myy FNAC kalleimmillaan 226 e.
https://livre.fnac.com/a9030666/Blueberry-Edition-en-noir-et-blanc-Ombres-sur-Tombstone-Jean-Giraud#omnsearchpos=5Jos ebayssä katselee hintoja, niin aina silloin tietenkin, kun albumi myydään loppuun sen hinta kohoaa kaksin tai kolminkertaiseksi. Ja myyjästähän mielestäni nuo hinnat ovat kiinni mitä kinuavat. Mutta kuka hullu maksaa......minä jos olisi rahaa ylimääräistä

.
Minua on kiinnostanut mihin noiden joidenkin sarjakuvalehtien ja albumien arvo oikein perustuu. Siitä kait vähemmän sarjakuva foorumeissa keskustellaan. Olisi hyvä keskustella, koska ainakin minua kismittää, etten kykene persaukisena ostamaan jotain albumia, jota on himoinnut pitkäään kun saa maksaa maltaita. Tosin nykyisin en niin paljoa enää hankikkaan uutta. Mutta jotkut albumit edelleen tekisi mieli hankkia.
Jos täällä joku on menossa kun koronasta vapaudutaan Ranskaan, minulla olisi mielessä muutama albumi jotka haluaisin. Maksan kyllä hyvän hakupalkan jos ne joku hankkisi minulle. Pari Moebiuksen albumia ja Hajime Sorayaman pari kirjaa. Siinä toivelistani...ja oli pari muutakin joo..!