Kirjoittaja Aihe: Makasiinilehdet  (Luettu 7389 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Re: Makasiinilehdet
« Vastaus #15 : 01.03.2005 klo 00:29:55 »
Jos nyt muistelisin Non Stoppia:
Minusta lähes kaikki lehden sarjat olivat/ovat upeita! Ja Franquin kaikkein paras! Eli ei mulla ollut mitään sellaista tunnetta, että on VAIN YKSI hyvä sarja ja loput shittiä. Ottakaa huomioon, että näinkin voi siis olla. Nonarin etuna oli tietysri se, että toimitus pystyi valitsemaan ranskalais-belgialaisen sarjakuvan kultakauden teoksista ne kaikkein parhaat. Nyt tilanne on hieman toinen. Mutta materiaalia on kyllä riittävästi hyvän lehden kasaamiseen, mielestäni.

Jysäyksestä:
Luulen, että itse olisin jaksanut kiinnostua hyvistä, kovinkin erilaisista sarjakuvista.  Ja jos lehti olisi kannettu kotiini säännöllisesti, olisin tutustunut sellaisiinkin sarjakuviin, joita en esim. ennakkoluulojeni takia olisi ostanut esim. albumeina kaupasta. Nyt jos tässä uudesssa versiossa tarinat ovat kokonaisia eli lyhyitä, niin se on mielestäni selvä heikkous.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #16 : 01.03.2005 klo 11:13:29 »
Isot kaupalliset kustantajat eivät makasiinilehdistä innostu, sillä Suomi on siihen liian pieni markkina-alue ja tuollaisen lehden kokoaminen on melko kallista. Pohjoismaista yhteispainatusta Egmont-tyyliin lienee turha ehdottaa myöskään, jollei sitten yritä jotain trendijuttua (esim. manga-antologia) ihan yksittäiskappaleina. Markkina taitaa olla pohjoismaissa melko sirpaleinen, se aineiston valinta olisi melko mahdotonta.

Pienjulkaisijalle makasiinilehti taitaa olla liian kova pala. Pitäisi pystyä tappiolla pyörittämään lehteä kunnes se vakiintuisi. Ei riitä kenenkään taloudelliset rahkeet eikä innostus.

Itse asiassa, eihän koko maailmassa noita makasiinilehtiä niin paljon ole. Suurillakin markkinoilla ne taitavat jäädä ihan muutamaa harvaa poikkeusta lukuun ottamatta muiden sarjisten myynnin varjoon...?

Toivoisin kuitenkin olevani väärässä.  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #17 : 03.03.2005 klo 11:58:48 »
Jysäyksestä:
Luulen, että itse olisin jaksanut kiinnostua hyvistä, kovinkin erilaisista sarjakuvista.  Ja jos lehti olisi kannettu kotiini säännöllisesti, olisin tutustunut sellaisiinkin sarjakuviin, joita en esim. ennakkoluulojeni takia olisi ostanut esim. albumeina kaupasta. Nyt jos tässä uudesssa versiossa tarinat ovat kokonaisia eli lyhyitä, niin se on mielestäni selvä heikkous.

Niin, elikkä kun mukana on "makupaloja" eri tekijöitä, joilla on pitempiäkin sarjoja olemassa, niin et vahingossakaan kiinnostu antamaan palautetta tyyliin "julkaiskaa tältä tekijältä albumi"?
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Lurker

• Vieras
Re: Makasiinilehdet - Agentti X9
« Vastaus #18 : 03.03.2005 klo 17:17:17 »
Agentti X9 taitaa yhä ilmestyä på svenska. Siinä olisi oiva makasiinilehti ja halpa toimittaa (siis jättää toimittamatta Mustanaamion tapaan) ja kääntää på finska.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #19 : 04.03.2005 klo 21:26:12 »
Jee! Viimeinenkin puuttunut Tapiiri löytyi, kohta pääsen lukemaan kaikki putkeen!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #20 : 04.03.2005 klo 23:21:29 »
Niin, elikkä kun mukana on "makupaloja" eri tekijöitä, joilla on pitempiäkin sarjoja olemassa, niin et vahingossakaan kiinnostu antamaan palautetta tyyliin "julkaiskaa tältä tekijältä albumi"?
Lyhyemmät makupalat ovat yleensä huonompia kuin pitkät tarinat. Eli voipi olla etten huomaa tekijän taitavuutta lyhyissä makupaloissa.

Palautetta, hmm.
Non Stopin aikaan ei tullut mieleenikään antaa palautetta, että julkaiskaa esim. Walthéryltä albumi. Hänen taidettaanhan kannettiin kotiini  postiluukusta joka toinen viikko.
Ja minne sitä palautetta sit niinku antaisin?

Aika mennyt ei koskaan enää palaa.

Voi, kunpa joku kustantajanretale julkaisisi joskus uuden laatusarjakuvan makasiinilehden!!!!!!!!!!!!!11 :P  (turha toivo)

Eiköhän mennä ranskankurssille kaikki! Sitten ei oo suomikustantajista väliä!

Palautteesta: Tässä on nyt annettu  palautetta Alix-sarjakuvan tiimoilta. Milloinkas sitä julkaistaan suomeksi? Kysyn ma?

« Viimeksi muokattu: 04.03.2005 klo 23:23:07 kirjoittanut tertsi »

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #21 : 05.03.2005 klo 10:25:06 »
Itse asiassa, eihän koko maailmassa noita makasiinilehtiä niin paljon ole. Suurillakin markkinoilla ne taitavat jäädä ihan muutamaa harvaa poikkeusta lukuun ottamatta muiden sarjisten myynnin varjoon...?
Toivoisin kuitenkin olevani väärässä.  ;D

Toiveesi toteutui  :) Levikiltään maailman suurimmat sarjakuvalehdet ovat makasiinilehtiä. Tarkoitan japanilaisia shounen lehtiä. 3-4 neljän suurimman lehden yhteenlaskettu levikki liikkuu jossain 10 ja 5 miljoonan välillä (viime vuosina levikit on olleet vaihteeksi laskussa). Suurin on muistaakseni Shonen Jump ja se teki pitkään jotain yli 3 miljoonan myyntiä. Itse asiassa Japanissa kaikki (tai lähes kaikki) sarjislehdet ovat makasiinityyppisiä.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2005 klo 20:57:51 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #22 : 15.03.2005 klo 01:36:05 »
Jee! Viimeinenkin puuttunut Tapiiri löytyi, kohta pääsen lukemaan kaikki putkeen!

Samoin! Tänään löytyi Kulkukatin pojasta 3/90 ja sarja on täysi. Päädyin siihen tulokseen, ettei kukaan ole halunnut luopua kiiltävästä kannesta ja siksi sitä oli niin vaikea löytää.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 15.03.2005 klo 07:33:45 »
Minä löysin viimeisenä 1/90:n, toiseksiviimeisinä 2-3/90. Ilmeisesti tuota vuosikertaa liikkuu vähemmän kuin muita...

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #24 : 15.03.2005 klo 20:52:03 »
Koko 90-luku oli aika kiven alla. Toiseksi viimeisenä hankin juuri sen 1/90:n, sitä ennen vuoden -91 numerot ja sitä ennen 2 ja 4/90. Reilu vuosi siihen meni aikaa. Välillä toivoi, että olisi taikasauva, jolla muuttaa ne jokaisessa divarissa majailevat 1984-86 numerot itseltään puuttuviksi. Nyt sitten etsitään aikaa, että ehtisi ne lukea.