Ehdottomasti makukysymys.
Minä taasen pidin kuin hullu puurosta.
Useimmiten minäkin olen pitänyt animaatioelokuvien konseptitaidetta muistuttavasta semirealistisesta piirrosjäljestä. Joku Guy Davis on astetta vieläkin tyylitellympää, ja todella korkealla omalla suosikkilistallani.
Batman toimii erittäin hyvin vähän kulmikkaammallakin jäljellä, joten Conanin suhteen olen kai yliherkkä liialliselle tyylittelylle. Toisaalta Cloonanin Conan oli aika yaoi.
Curtvilen mainitsemat Amanda Conner ja Sara Pichelli ovat tosiaankin kuvittajina aika ässiä. Olen itse vaan viimeisten parinkymmenen vuoden aikana pudonnut Marvel/DC-sarjoista pahasti ulos. Minkälaisia käsikirjoituksia naiset ovat saaneet alleen?
Luin muutaman numeron tuota uutta Batwoman-sarjaa, jossa naispiirtäjä Amy Reederkin oli mukana. Eipä sekään kovin kaksinen ollut; aika herttasarjamaista goottikarkkia.
Viimeiset nautinnolliset jutut taitavat olla
Batman: Hush ja sen yllättävän viihdyttävä jatko
Under the Hood. Marvelin puolella Rodi/Ribic -kaksikon
Loki on viimeisiä omaan hyllyyni päätyneitä teoksia.
Jotenkin sitä on vaan iän myötä alkanut aina kaipaamaan jotain erityisyyttä. Siksi joku Jill Thompson on niinkin poikkeuksellisen kiinnostava artisti.
Beasts of Burden on yksi parhaista albumeista viimeisen kymmenen vuoden sisällä.