Author Topic: Nuoret Tex Willer-intoilijat tännepäin!  (Read 6063 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gros jean

• Jäsen
Nuoret Tex Willer-intoilijat tännepäin!
« on: 15.12.2012 klo 11:45:17 »
morjens nuoremmat kvaakin lukijat!

ajattelin kun itse olen teini-ikäinen texin lukija, että täytyyhän tänne saada nuorille suunnattu ketju. eli, kaikki nuoret tex willer lukijat postaamaan omia lempitarinoitaan, kokoelmansa (jos sellainen on) suuruutta, kokemuksiaan sarjakuvasta yms. saa nähdä että kuinka paljon näitä viestejä tänne tulee, mutta antaa ajan näyttää. nyt näppäin sauhuamaan kaikki alle 18-vuotiaat!
"Ei mitään hätää,yksi ennustaja sanoi että elän satavuotiaaksi."

-Kit Carson

Lurker

• Valvoja
Vs: Nuoret Tex Willer-intoilijat tännepäin!
« Reply #1 on: 26.01.2014 klo 11:55:53 »
Portugalissa Tex Willer -intoilijat ovat perustaneet klubin, jäsenkortit, rintamerkit ja kaikki!

Näyttävät kyllä aika iäkkäiltä intoilijoilta, monet.

CLUBE TEX PORTUGAL

pimeä

• Kauhistuttava vastustaja
  • Jäsen
  • Myrkkyä Suomeen
« Reply #2 on: 26.01.2014 klo 17:23:51 »
En tiedä, lasketaanko 26-vuotiasta enää nuoreksi, mutta olen kuitenkin Tex-intoilija toisessa polvessa ja kestotilaaja vuodet 1994-2011. Sitä vanhemmat olen perinyt isän ja sedän kokoelmista ja kerännyt itse. Muutama alkupään pokkari puuttuu vielä, liuskoista en niin välitä.

Hyväksyyköhän tuo klubi ulkolaisia?

Hannu

• Jäsen
« Reply #3 on: 26.01.2014 klo 18:53:10 »
Tällainen 53-vuotias nuori laskettaneen mukaan? Ei vaiskaan, mutta kaipa sitä joskus saa jonkin kommentin heittää väliin? Mukavaa, että tällainenkin ketju perustettiin.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

pimeä

• Jäsen
  • Myrkkyä Suomeen
« Reply #4 on: 01.02.2014 klo 20:02:28 »
Hyväksyyköhän tuo klubi ulkolaisia?
Heh, oli ihan pakko laittaa tiedustelu, vaan eipä ole kuulunut vastausta. :P

Suomeen vastaava? Luulisi löytyvän innokkaita...

Lurker

• Valvoja
« Reply #5 on: 01.02.2014 klo 21:37:43 »
Suomeen vastaava? Luulisi löytyvän innokkaita...

TEX CLUB FINLANDESE!

OM

• Jäsen
« Reply #6 on: 01.02.2014 klo 23:03:17 »

On ihan pakko kommentoida. Niin hauska oli aloitus tässä ketjussa. Selvää ikärasismia minusta.... "nuoret Tex Willer intoilijat" ..... gros jean....toivottavasti hankkeesi haukkaa pelkkää ilmaa  ja saat kuudesti laukeavasta lyijyä itse Tex Wileriltä persuuksiisi.  :laugh:

ps. Aion kertoa ideastasi Kit Carsonille kun tapaamme karjanajossa jonkun viikon kuluttua lähellä navaho-kylää. Saas nährä mitä mieltä vanhaparta Carson on ideastasi.....pahaa pelkään että saat häneltäkin selkääsi risulla.

Mutta noin muuten  varsin mukava idean poikanen sinulla. Tämä kvaak kulkee hieman vanhoja latuja joten kiva, että uusia mukavia ideoita tulee aika ajoin kuvaan mukaan (hyvin harvoin). Eipä täällä juuri mitään ihmeelistä nykyään enää tapahdu siis kvaakin bitti taajuuksilla.  Ehkä te nuoret tuotte muutosta tähän kvaakin hieman jo ummehtuneeseen  ilmapiiriin, joka pyorii vuodesta toiseen samoilla raiteilla.

Kyllä Texillä saattaa olla myös reservi nuorempia lukijoita, mutta olen vahvasti sitä mieltä, että monet Tex harrastajat Suomessa ovat varttuneita karvaturreja  :-\, mutta Italiassa on varmasti paljon nuorempaa ikäpolvea. Onhan Tex Willer Italiassa aika kova juttu.
Ja kivahan se olisi, jos nuoretkin omisivat Tex Wilerin kiintoisan maailman omakseen ja tulisi lisää lukijoita. Mutta elämme vahvasti tietokone pelien vallankumouksellista aikakautta joten...

« Last Edit: 01.02.2014 klo 23:17:54 by Orjan May »

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #7 on: 02.02.2014 klo 01:02:01 »
Kyllä Texillä saattaa olla myös reservi nuorempia lukijoita, mutta olen vahvasti sitä mieltä, että monet Tex harrastajat Suomessa ovat varttuneita karvaturreja  :-\, mutta Italiassa on varmasti paljon nuorempaa ikäpolvea.

Fabio Civitelli taisi syksyllä sanoa, että Italiassa Tex-fanit ovat 40-80 -vuotiaita miehiä  :)
"Tex-tieteen yli-morisco"

Secos-Bill

• Jäsen
« Reply #8 on: 02.02.2014 klo 01:09:24 »
Tuota noin... gros jean aloitti tämän ketjun joulukuussa 2012 - seuraava postaus on Lurkerilta muutama päivä sitten...
gros jean ei ole kirjautunut Kvaakkiin sisään liki vuoteen, joten...  :(  joo, olen itsekin 40-80-vuotias mies...

Lurker

• Valvoja
« Reply #9 on: 02.02.2014 klo 08:54:56 »
Olen minäkin 40-80 vuotias mies, tunnustan.

Nyt kun Chromen Google-kääntäjä automaattisesti veivaa Välimeren kielet pienten asetusten muutosten jälkeen englanniksi, olen lueskellut Tex Willer -blogeja sun muita vastaavia.

Valittelevat, että lehtikojut ovat kiihtyvällä vauhdilla häviämässä kaduilta. Niiden kauttahan sarjakuvat leviävät. Sarjakuvien levikit ovat ymmärtääkseni laskussa, mutta Italiassa levikkitiedot ovat jostain syystä salaisia, eivät julkisia - tietoa on vaikea löytää.

Sanomalehdet ostetaan usein irtonumeroina, siksi niiden kylkiäisinä on usein sarjakuvia. Sitä kautta ne löytävät tiensä lukijoiden luo, ja ehkä tuovat niitä uusiakin lukijoita.

Nuori Tex Willer -intoilija on näköjään maassa kuin maassa harvinaisuus.

OM

• Jäsen
« Reply #10 on: 02.02.2014 klo 11:12:40 »

Oli tämä osio sitten aloitettu 2012 tai milloin tahansa, on hyvin ajankohtaista miettiä sitä, että olisi todella hienoa saada Texille isää lukijoita Suomessa. Nuoremmasta ikäpolvesta.
En ole ennen tätä osiota lukenut lainkaan. Huomasin tämän vasta eilen että tälläinenkin täällä on.

Mitä tulee Jannen kommenttiin Civitelin lausunnosta, että Tex fanit Itaiassa ovat 40-80-vuotiaita miehiä pääosin, niin se on vain osa totuudesta. Ulkomaisilla tex foorumeilla on myös iso otanta nuorempia Tex faneja, joten on hieman uskaliasta yleistää, että he kaikki olisivat vain 40-80 vuotiaita lukijoita. Tuo tieto ei pidä täysin paikkaansa vaan oli Civitellin oma mielipide. Toki todellisuuspohjaa väitteelle löytynee, mutta noin suuria yleistyksiä ei voida minusta kuitenkaan tehdä.

Lurker

• Valvoja
« Reply #11 on: 02.02.2014 klo 11:24:44 »
-- oli Civitellin oma mielipide. Toki todellisuuspohjaa väitteelle löytynee, mutta noin suuria yleistyksiä ei voida minusta kuitenkaan tehdä.

Uskoisin Fabio Civitellillä olevan tästä asiasta parempaa tietoa kuin sinulla.

OM

• Jäsen
« Reply #12 on: 02.02.2014 klo 12:05:06 »
Uskoisin Fabio Civitellillä olevan tästä asiasta parempaa tietoa kuin sinulla.

Ok. Jos Italiassa jokainen Texiä lukeva on 40-80 ikävuoden välillä, niin Ok. Minua se ei kiinnosta tippaakaan.

pimeä

• Jäsen
  • Myrkkyä Suomeen
« Reply #13 on: 02.02.2014 klo 13:38:54 »

Ok. Jos Italiassa jokainen Texiä lukeva on 40-80 ikävuoden välillä, niin Ok. Minua se ei kiinnosta tippaakaan.
Niin, tässä lienee syytä erottaa fanit ja lukijat toisistaan. Kokemusteni pohjalta oman ikäluokkani edustajat tuntevat toki Texin ja lukevat sitä mielellään satunnaisesti siinä missä vaikkapa Aku Ankkaa, mutta varsinaisia INTOILIJOITA (keräily, tiedon ja oheismateriaalin haaliminen) ei ole tullut vastaan. Olen kuitenkin jo (esi)teini-ikäisestä asti metsästänyt puuttuvia numeroita ympäri Suomea ja nettiä, ja poikkeuksetta asiaan vihkiytyneet kauppakumppanit ja harrastajat ovat olleet aikamiehiä.
Tämä tuntuu sikäli erikoiselta, että mielestäni sarjan taso on laskenut tasaisesti koko kuluvan vuosituhannen, kun taas suosio vaikuttaa olevan päinvastaisessa suhdanteessa.

Italian tilanteesta en siis tiedä mitään, kunhan verryttelin nystyröitäni...
« Last Edit: 02.02.2014 klo 13:40:38 by El Horisco »

OM

• Jäsen
« Reply #14 on: 02.02.2014 klo 13:44:39 »

Minusta Tex Wiler keräily olisi varmasti ollut toisenlaista, jos täällä olisi julkaistu oheistuotteita enenmmän kuin mitä on julkaistu. Eikö oheistuotteiden määrä Suomessa ole ollut radikaalin minimaalista näiden vuosikymmenten aikana?

Minulle oli aivan uutta nuo näkemäni osa Tex korteista. Se vain kuvastaa tarjonnan vähäistä julkaisemista Suomessa oheistuotteiden osalta.