Vastaanpahan vanhaan viestiketjuun. Se minulle suotakoon,kun olen ensikertalainen tällä palstalla.
Burroughs kuuluu ehdottomasti kirjailijoitten kärkikymmenikköön. Hänelle pitäisi myöntää Nobelin kirjallisuuspalkinto taannehtivasti, ainakin seuraavat kymmenen vuotta perätysten.
Pitäisi aina muistaa, että Tarzanit ja Mars-kirjat kirjoitettiin aikoinaan ihan aikuisille. Ne eivät ole varsinaisia lastenkirjoja. Burroughsin kirjoissahan on kyse siitä, että ehtiikö sankari pelastaa naisensa gorillan, suuren apinan, vihreän tharkin tai jonkun muun ökkömönkiäisen raiskaukselta. Melkein aina ehtii. Burroughs vaatii aika paljon rivien välistä lukemista.
Muutama vuosi sitten minulla oli yksi Tarzan-kirjoista matkalukemisena. Ehdin aloittaa sen kolmannen kerran reissullani. Eli ne kestää kyllä lukemisen useampaankin kertaan. Mars- kirjat olen kai lukenut toistakymmentä kertaa, on ne vaan niin hyviä.
Sarjakuvista puolestaan Kari Lepääsen visio on lähellä omaani. Elokuvaa olen tässä odotellut. Kai sekin joskus tulee!