Kirjoittaja Aihe: SARJAKUVA-FINLANDIA-TUNNUSTUSPALKINTO 2013  (Luettu 16455 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: SARJAKUVA-FINLANDIA-TUNNUSTUSPALKINTO 2013
« Vastaus #15 : 18.01.2013 klo 15:08:06 »
Piitlesiä en ole lukenut vielä...ainoastaan selaillut kaupassa. Mutta Mauri Kunnakselta ei ihan huonoo kyllä tulekaan. Jotenkin vain tykkään sen piirrostyylistä.
Ainoa erikoisuus on nyt, että Piitlesissä ei olekaan koirahahmoja vaan ihmishahmoja...no ainakin yrittää muistuttaa niitä Kunnasmaisesti.
Sit toi Pakanat kyllä tuntuu aika kovalta voittaja-suosikilta ja ainakin omalla listalla noi Jarlan Fingerporit. Sit tämä tuore Puupäähattu-voittaja Heikki Paakkasen "Tee se kotona, kiitos! voi kyllä ainakin raatilaisten mielestä olla kärkisijoilla. En ole vielä saanut sitä käsiini, mutta yritän lukea sen hetimiten.
Taitaa taas tulla 10 € täyteen kirjaston varauksia, kun pistän tosta listalta sarjakuva-varauuksia menemään.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #16 : 18.01.2013 klo 15:28:46 »
Sepä oliskin paukku, jos tuo Paakkasen kirja voittais... On sen verta erikoista kamaa.

Sen sijaan Kunnas piirtämässä ihmishahmoja ei ole kovinkaan erikoista, paluuta vanhaan vaan.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #17 : 18.01.2013 klo 18:15:43 »
Sepä oliskin paukku, jos tuo Paakkasen kirja voittais... On sen verta erikoista kamaa.

Sen sijaan Kunnas piirtämässä ihmishahmoja ei ole kovinkaan erikoista, paluuta vanhaan vaan.
Ai se opus on niin erikoinen! No ei se sitten voita! Täytyykin mennä kattoo minkälainen se on.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

haplo

• Jäsen
« Vastaus #18 : 19.01.2013 klo 09:33:59 »
Enpä ole noista lukenut kuin viitisen kappaletta. Aikamoinen yllätys, sillä pari aiempaa vuotta ovat olleet ankan ja mangan ohella uutuuksien suhteen vahvoja etenkin kotimaisen sarjakuvan osalta.

Pistin Paakkasesta hankintapyynnön kirjastoon. On kiinnostanut jossain määrin julkaisusta asti mutta välissä pääsi unohtumaan ja on toisaalta niin erikoisen oloinen etten viitsisi melkein sokkona hankkia hyllyyn.

Inka

• Jäsen
« Vastaus #19 : 19.01.2013 klo 13:51:43 »
Nopeasti selattuna kolmisenkymmentä olen noista lukenut.
Muutama ihan uusi mielenkiinnonkohde tuolta myös nousi. Pitänee vierailla kirjastossa.

Ehdoton oma suosikki on Pakanat, koska olen itsekin eritoten suomen historiasta kiinnostunut. Pakanat on myös niitä sarjiksia, joiden seuraavan osan ilmestymistä tuodella odotan. Suomessa julkaistaan harmillisen vähän tällaisia pitkiä juttuja.

Piitles pitäisi myös lukea, luulin saavani sen joululahjaksi mutten saanutkaan. 

Paakkasen teos on mielestäni enemmän runokirja kuin varsinainen sarjakuva. Hienohan se on kuin mikä. Tähän liittyy myös omakohtaisia muistoja kun olin mukana tekemässä jyräteosta. Oli muuten mieletön kokemus! (joo, oli pakko pästä pätemään  :) )

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #20 : 19.01.2013 klo 15:23:56 »
Piitlesiä veikkaan voittajaksi minäkin (vaikka en ole lukenut). Toivottavasti ainakin Puskaradio, Sokerihullu, Mustasuon mysteerit ja Unia ja toiveita löytyvät finalistilistalta.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2013 klo 15:36:38 kirjoittanut Grezen »

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #21 : 19.01.2013 klo 15:26:34 »
28 noista sekä omistan että olen lukenut, mikä on mielestäni aika hyvin kun en oo ollut Suomessa koko vuonna kuin pari viikkoa. Piitlesin hankinta saa odottaa seuraavaan Suomen-visiittiin.

Kreegah Bundolo

• Jäsen
« Vastaus #22 : 19.01.2013 klo 16:22:01 »
Seitsemän olen lukenut (oman kustantamoni julkaisun mukaan lukien) ja kolmea olen yrittänyt lukea mutta huonolla menestyksellä. Lukuprosentti on aiempina vuosina ollut huomattavasti korkeampi mutta alati laskeva. Näinköhän on mitta tullut viimein täyteen sarjakuvien osalta?

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #23 : 19.01.2013 klo 16:58:25 »
Seitsemän olen lukenut (oman kustantamoni julkaisun mukaan lukien) ja kolmea olen yrittänyt lukea mutta huonolla menestyksellä. Lukuprosentti on aiempina vuosina ollut huomattavasti korkeampi mutta alati laskeva. Näinköhän on mitta tullut viimein täyteen sarjakuvien osalta?

Eikös teillä oo joku sellainen aikaavievä uus juttu perheessä? :D

Kreegah Bundolo

• Jäsen
« Vastaus #24 : 19.01.2013 klo 17:07:54 »
Eikös teillä oo joku sellainen aikaavievä uus juttu perheessä? :D

Ai niin se. Ilmankos meni edellisen sarjiksen lukemiseen melkein neljä kuukautta! Jonkin verran tosin pystyy lukemaan päivittäin kun herää kuudelta aamulla tai aiemmin.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2013 klo 17:23:49 kirjoittanut Kreegah Bundolo »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #25 : 31.01.2013 klo 20:08:07 »
Olen yrittänyt saada käsiini tuota tämän vuoden Puupäähattu-palkinnon saajan viimeisintä sarjakuvaa eli "Tee se kotona, kiitos!"
Ei löytynyt akateemisen sarjakuva-hyllystä. Meinin sitten kysäisemään infosta, että oliskohan sitä ollenkaan missään.
Myyjä katteli tietokoneelta ja ilmoitti, että se löytyis runo-osastolta ja sieltähän se löytyikin.
Olihan erikoisin sarjakuva, jota olen päässyt ihmettelemään. Musta se ei sarjakuva edes ollut. Siinä oli joku runon-tapainen vasemmalla sivulla ja joku piirretty kuva oikeella puolella. Yleensä kuva esitti jotain köysiin sidottua hahmoa.
Jos tämä voittaa sarjakuva-finlandian niin suostun katsomaan yhden osan "Kauniita ja Rohkeita" ilman yrjöpussia ja masennuspillereitä.
Kaikkea sitä ehdotetaankin Finlandia ehdokkaiksi. Yök!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #26 : 02.02.2013 klo 15:09:42 »
Oootekos nähneet näitä kirjoja missään kirjakaupoissa pääkaupunkiseudulla:

Johannes - Poliittisesti epäkorrekti Mika Svensk
Parabellum
Pieni Pyhiinvaellukseni
Tähtitarhan tarinoita

Ainoat kirjat, joita ei saa kirjastoista tai kirjakaupoista ihmeteltyä.
Olis tarkoituksena lukea läpi noi kaikki Sarjakuva-Finlandia ehdokkaat.
Nytkin varauksessa 18 kirjaa lainastosta.

Varsinkin toi Parabellumin haluisin ehdottomasti lukea.
Aika hyvin löysin kirjoja lainastosta...ainoastaan 8 kirjaa sieltä ei löytynyt.
Olisi hienoa, jos jossain kirjastossa pidettäisiin ns. käsikirjasto, jonne tilattaisiin kaikki mahdolliset sarjakuvat, mitä Suomessa on julkaistu. Olis ns. käsikirjasto, jota ei voi lainata ja sit olis toinen lainattava sarjakuva erikseen.
Toivottavasti tähän uuteen suunnitteilla olevaan keskuskirjastoon tehtäisiin kaiken kattava sarjakuva-osasto.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #27 : 02.02.2013 klo 15:34:20 »
Pientä pyhiinvaellusta olen nähnyt myynnissä paikoissa joissa Katolinen kirjakauppa on ollut paikalla (mm. Kirjamessut) mutta ei kai ole muuten kaupoissa, saatavilla joko nettikaupasta tai suoraan tekijältä.
Vinkkasin tekijälle aikoinaan että lähettää arvostelukappaleen Sarjainfoon mutta en tiedä onko näin tehnyt.

Hauska opus, varsinkin kun olen itsekin samalla reissulla eri vuosina ollut niin tunnelmat oli monasti tuttuja, vaikken nyt odotakaan että kyseinen kirja voittaisi...

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #28 : 02.02.2013 klo 17:54:28 »
Turussa "Parabellumia" oli yllättäen jopa myynnissä Julian talon R-kioskissa. Tiedä sitten onko nuoita jaettu muihin"ärkkäreihin".

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #29 : 02.02.2013 klo 19:06:35 »
Turussa "Parabellumia" oli yllättäen jopa myynnissä Julian talon R-kioskissa. Tiedä sitten onko nuoita jaettu muihin"ärkkäreihin".
Täytyykin katella lähitienoon R-kiskat!
Myyjä kyllä varmaan häätää pois, jos rupeen lukemaan kovin kauan tota kirjaa!
En viitsi ostaa, kun on laskuja vino pino oottamassa tossa.