No itse asiassa löytyy täältä Photshoppikin (6), että olisin kiitolinen vinkeistä senkin suhteen... ajatelin vaan että olisi käteväämpää Freehandillä.
Mä en noita peruspiirustusjuttuja enempää hallitse noita grafiikkaohjelmia, joten voisikohan joku ystävällinen ihminen arvioida miten tällainen projekti olisi parasta toteuttaa; juttu on sellanen, että mulla on yksi 10 vuotta sitten tehty liitupiirros sipuleista, joita haluaisin käyttää yhden grafiikkatyön osana. Olen yrittänyt piirtää niitä sipuleita uudestaan, vaan en onnistu enää saamaan yhtä eläväistä viivaa ja yhtä dynaamisia muotoja, joten ajattelin manipuloida tuota vanhaa piirrosta. Itse asiassa tulinkin toisiin aatoksiin sen viivakorjauksen kanssa kun katselin kuvaa uudestaan... Päätin sen sijaan lisätä "vesiväritehosteita". Siinä vanhassa piirroksessa on huonot värit (vesiväritehosteet haalistunu ja muutenkin en tykkää värivalinnoista enää...), joten aion poistaa ne ensin... vaan tämäpä taitaa olla vielä suurempi ongelma, nimittäin mä haluaisin kuvaan OIKEITA siveltimenjälkiä. Onko kellään idistä miten kannattaisi menetellä? Tulee mieleen, että voisi esim. hankkia läpikuultavaa piirustuspaperia, piirustus sitten alle ja maalata läpikuultavien viivojen perusteella. Ja sittenyhdistelemään... no, se sinänsä ei ole ongelma, mutta se ongelma on siinä, että se ei olisi luonnollisen näköinen koska se vesiväri ei olisi yhtään sekoittunut liituun (niinkuin oli alkuperäisessä piirroksessa). Onko mitään keinoa "sekoittaa" sitä? Pitäiskö ottaa joku spraytyökalua käyttöön vai mitä?
Ajattelin pitää tuon kuvan bittikarttana, jotta kaikki pikkuvivahteet säilyvät paremmin... koko ei ole suuri ongelma.
Minkätyyppiseen piirätmiseen toi Expression on muuten hyvä? En tunne meinaan Painteriä...
Kiitos vinkeistä!