Kirjoittaja Aihe: Itse julkaisuille uusi kanava maailmalle?  (Luettu 4024 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
Vs: Itse julkaisuille uusi kanava maailmalle?
« Vastaus #15 : 15.10.2012 klo 13:57:15 »
Bisnesmalli on näillä tiedoilla se että voitot puoliksi. Platform fee viittaa Comixologyn ulkopuolelta tuleviin kuluihin, esim Apple Storen ottamaan hintaan.

Lainaus täältä:

Lainaus
All titles accepted through the Submit portal must be priced for sale, not free, but creators set the retail price. ComiXology then splits the profits (proceeds after taxes, currency conversion, transaction fees and third-party platform fees) on a 50-50 basis with creators. Doing a quick back-of-the-napkin calculation, Steinberger indicated that a creator would receive $1.05 for a title sold for $2.99 at retail on ComiXology’s iOS app processed through Apple, for example.

Viime aikoina on ollut jonkun verran nettikihinää Monkeybrain Comicsista, jossa on suht nimekkäitä tekijöitä ja julkaisee ainoastaan digisarjoja Comixologyn kautta. Näiden julkaisujen hinta on $0.99, joka lienee hyvä lähtökohta kun tekee kannattavuuslaskelmia. Eli 33 senttiä (n.25 eurosenttiä atm) tekijälle silloin kun sarja ladataan iPhoneen. 2000 iPhone-latausta toisi siis 500 euroa. 

Sampsa_G

• Suomen Podcaster Supreme
  • Jäsen
Vs: Itse julkaisuille uusi kanava maailmalle?
« Vastaus #16 : 16.10.2012 klo 01:28:53 »
Kyllä tuo nyt ihan oikeasti niin menee että jos Comixology myy iphone appin kautta 1 euron hintaisen sarjakuvan niin Apple ottaa 30% eli 30 senttiä ja sitten tekijä saa 35 senttiä ja Comixology 35 senttiä. Muunnoskustannuksia ei ole. Eli aika lailla samalla vaivalla kun pistät kasaan sen printtijulkaisusi niin voit myös laittaa sen teoksesi hyväksyttäväksi tuonne Comixologylle se on lähinnä pari emailia. Sehän on sitten tietysti eri juttu, että mikä kaikki tuonne otetaan, koska tuossa myös mainitsivat kokevansa vastuukseen pitää yllä tietynlaista tasoa.

Tämä menee jankkaamiseksi, mutta tämä on yksi jakelukanava enemmän joka ei vaadi tekijältä ylimääräistä rahallista sijoitusta. Ei riskiä. Tai ainakaan minä en keksi sellaista.

Lainaus
The best part of all is that for the producer of these comics, submitting their works via Comixology is absolutely free, and the special effects process to read the comics they were meant to be read -- a process Comixology calls "Guided View" -- will all be done for the authors, for free. After that, Comixology will sell the work on its worldwide digital platform for iOS, Android, Windows 8, Kindle Fire and the Web, splitting the profits evenly.
Lainaus tuolta http://www.ibtimes.com/new-york-comic-con-2012-comixology-introduces-submit-platform-universal-submissions-845731?cid=5