Kirjoittaja Aihe: Artist's Edition - "Originaaliversiot"  (Luettu 12026 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MTT

• Jäsen
Vs: Artist's Edition - "Originaaliversiot"
« Vastaus #15 : 18.01.2013 klo 18:25:51 »
- Simonsonin Thor ja Alien (tilasin mielestäni Alienin signeeratun painoksen Amazonilta, mutta tavallisen version ne kyllä minulle lähettivät)

Hieno lista sulla noita artist editioneja.

Diamondin kautta saa vain tuota signeerattua Alienia. Kaikki muut, ml Amazon, toimittavat vain tuota tavallista versiota huolimatta siitä että sitä pystyi etukäteen tilaamaan.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #16 : 25.01.2013 klo 17:10:08 »

Piti vielä sanomani, että näistä kalliista facsimile -painoksista on tietysti vielä sitten se yksi jättimäinen loikka ylöspäin: Steve Geppi kuulemma oli ostanut kokonaisia Don Rosan tarinoita originaaleina ja sitonut niistä sitten kirjoja. Niin että nahkakansissa voi sitten selailla koko tarinaa alkuperäispiirroksina.

Kuulostaako uskomattomalta urbaanilegendalta? Katsokaapa tätä:

http://comics.ha.com/c/item.zx?saleNo=7036&lotNo=92229

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #17 : 28.01.2013 klo 10:13:31 »
Loppusummana $ 22705! Rosa ei ole näemmä jakanut originaaliaan keskeltä kahtia (mikä tietty helpottaa tommosta sidontatyötä). Eivät lie standardikokoa? Sammon salaisuuden originaalit olivat Suomessa taannoin näytteillä, mutta en yhtään muista oliko koko alle A3:n.

Timo

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #18 : 28.01.2013 klo 19:08:42 »
Eivät lie standardikokoa? Sammon salaisuuden originaalit olivat Suomessa taannoin näytteillä, mutta en yhtään muista oliko koko alle A3:n.

Tämä on Gladstonelle tehty tarina, jolloin Rosa piirsi sivut hieman (mutta ei kai paljoa) pienempinä ja yhdessä osassa. Valitteli alkuun, että Egmontin määräämä "talon standardi" sivukoko tuntuikin hänestä sitten vähän liian isolta.

Rac

• Jäsen
« Vastaus #19 : 05.02.2013 klo 06:52:02 »
Listaanpa nyt vielä tähän, että viime aikoina tällaisia original art edition -kirjoja on tosiaan tehty Atlantin molemmin puolin (kirottua rahastusta keräilijöiden heikkouksilla! Aaaargh!!), joten niitä on tuohon hyllyyn muutamia kertynyt:

- Hugo Prattin Corto Maltese Etelämerellä
Mikäs tämän originaalinimi & julkaisumaa on? Italia/Ranska? Kiinostaa kovasti, vaan lienee jo sold out...
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #20 : 05.02.2013 klo 15:51:41 »
Mikäs tämän originaalinimi & julkaisumaa on? Italia/Ranska? Kiinostaa kovasti, vaan lienee jo sold out...

Abebooksista löytyy mm. yksi kappale hintaan $70 Book Depositorysta:

http://www.abebooks.com/servlet/BookDetailsPL?bi=7454609475&searchurl=ds%3D30%26sortby%3D1%26tn%3Duna%2Bballata%2Bdel%2Bmare%2Bsalato

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #21 : 18.02.2013 klo 19:29:44 »
Niilon kultakausi taitaa olla nyt jo takana päin. Toki Franquinin grafiikka kehittyy vielä jaa saa kokonaan uuden suunnankin ennen kuin on vuorossa dramaattinen lopullinen taantuminen.

Minulle tuli tänään 1971 ja 1972 -albumit. Niissä tapahtuu Franquinin siirtymä sivellintussauksesta (takaisin) terätussaukseen ja samalla hänen piirrostekniikkansa saavuttaa huippunsa: minulle etenkin tämä 1972 kirja on sitä kaikkein huikeinta Franquinia, missä viivojen hallinta ja tarkkuus on aivan ylimaallista.
Tertsi hehkutti etenkin tuota 1971 -kirjaa, mutta minulle tämä seuraava on kuitenkin parempi - minulle siinä on selvästi enemmän erityisen hienoja sivuja.
Tästä eteenpäin sitten yksityiskohtaisuus vain lisääntyy ja lisääntyy, kunnes alkaa lopulta mennä vähän överiksi. Mutta kyllä ainakin siinä seuraavassa kirjassa pitäisi vielä olla todella huikeita sivuja mukana.

P.S. Minun vaikutelmani on ollut, että Marsu Productions on myynyt näitä kirjoja käänteisessä numerojärjestyksessä: Pariisin sarjakuvakaupoissa (jotka taatusti tilaavat kirjat heti kun ne ilmestyvät) näkemieni kappaleiden numerointi on ollut yli tuhannen, kun taas minulla, joka olen aina tilannut nämä viime tingassa ennen kuin niiden on ilmoitettu olevan loppuunmyytyjä, kaikkien kirjojen (ja minulla on niitä nyt jo kuusi) numerointi on siinä sadan tienoilla, tai alle. Jos tämä teoria pitää paikkansa, niin siinä tapauksessa tämä tilaus oli kaikkein täpärin: 1972 -kirja on kappale numero 32. Huh, melkein myöhästyin!

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 20.03.2013 klo 18:08:16 »
Nyt tuli IDW:ltä kauan odotettu uutiskirje sähköpostiin. Nyt olisi Will Eisnerin The Spirit Artist's Edition ennakkotilattavissa. Koko ja sivumäärä on sama kuin Wally Woodin kirjassa. Sisältää 17 sodan jälkeen tehtyä tarinaa (eli Eisnerin huippukaudelta). Huhtikuussa ilmestyy eli hyvinkin pian.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #23 : 20.03.2013 klo 18:28:42 »
Nyt tuli IDW:ltä kauan odotettu uutiskirje sähköpostiin. Nyt olisi Will Eisnerin The Spirit Artist's Edition ennakkotilattavissa. Koko ja sivumäärä on sama kuin Wally Woodin kirjassa. Sisältää 17 sodan jälkeen tehtyä tarinaa (eli Eisnerin huippukaudelta). Huhtikuussa ilmestyy eli hyvinkin pian.

Tuota onkin jo odotettu. Sehän julkistettiin jo 2011 ja mun ennakkotilauskin näyttää päivämäärää 5.1.2012 :)

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #24 : 22.03.2013 klo 10:37:17 »
Spiritin piti ilmestyä jo iät ja ajat sitten eli on ihan törkeästi myöhässä.
Mutta ei hätää, mielummin otan viimeistellyn tuotteen myöhässä kuin hätäisesti kyhättyä roskaa.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #25 : 31.03.2013 klo 11:51:22 »

Wonderconissa julkaistiin myös tieto Luupäät AE:stä ja Kubertin TOR:sta ja myös muista uusista AE projekteista. Ja hieman on lupailua myös Spirit kakkosalbumista jossain myöhemmässä vaiheessa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #26 : 31.03.2013 klo 14:56:06 »
Byrnekin väläytti mahdollisuutta X-men aestä. Koottaisiin Byrnen sivuista eli ei olisi kokonaisia tarinoita vaan läpileikkaus koko juoksusta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

MTT

• Jäsen
« Vastaus #27 : 05.04.2013 klo 19:50:31 »

Tämän kuun Previewsissa Mark Schultzin Xenozoic Tales  :)

Nimmaroitua versiotakin luvassa kesän korvilla suoraan IDW:ltä.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #28 : 06.04.2013 klo 17:31:29 »
Spiritin piti ilmestyä jo iät ja ajat sitten eli on ihan törkeästi myöhässä.
Mutta ei hätää, mielummin otan viimeistellyn tuotteen myöhässä kuin hätäisesti kyhättyä roskaa.
Spiritin Artist Edition ilmestyy ensi viikon keskiviikkona.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #29 : 20.04.2013 klo 21:05:53 »
Spiritin Artist Edition ilmestyy ensi viikon keskiviikkona.

Tuli juuri ilmoitus että Spirit on lähtenyt postissa tännepäin, vielä kun jaksais viikon/pari odottaa :)
Onkos kellään tuosta vielä ensituntumaa?