Kirjoittaja Aihe: Valiant-sarjat  (Luettu 20014 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MTT

• Jäsen
Vs: Valiant-sarjat
« Vastaus #15 : 27.04.2015 klo 19:30:33 »
Painavan tekstin päälle kevyt kysymys. Jenkeissä näytti ilmestyvän kokoomakirja Armor Hunters sarjasta. Onko tuo hyväkin tarina?

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #16 : 27.04.2015 klo 19:42:15 »
Jenkeissä näytti ilmestyvän kokoomakirja Armor Hunters sarjasta. Onko tuo hyväkin tarina?

Kyse on X-O Manowar -sarjan spin-off. Itse olen kyseistä sarjaa seurannut vasta tuohon saakka, joten en osaa sanoa. Tuskin kuitenkaan kannattaa aloittaa siitä,  kun ainakin Bloodshot ja Harbinger -sarjoihin siinä mennään crossover-hengessä.

Koetan itse lukea sarjoja sopivaan kohtaan, ennen kuin kosken crossover-seikkailuihin, mutta kerron kyllä tunnelmia kun tartun siihen.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #17 : 17.05.2015 klo 04:24:15 »
Julkisuudessa tuntemattomaksi jäänyt yritys

Bleeding Cool nimesi pääpahan mystisen sijoittajaryhmä Valiant Intellectual Properties LLC:n takaa: Dynamite Entertainment -omistaja Nick Barrucci.

Tosiaan, Dynamite Entertainment ja Valiant Entertainment kyllä molemmat perustettiin samoihin aikoihin. Erikoista kuitenkin, että kukaan koettaisi ilman sen suurempia perusteita hamuta tavaramerkkejä ilmaiseksi. Tässä mielessä ainakin kuvittelen Dark Horsen olleen ryhmässä mukana, olisi ollut nimittäin ässäveto edes yrittää saada Gold Key -hahmojen kautta julkaisuoikeudet myös koko vanhaan Valiant-materiaaliin.

Kiistan ratkeamisesta kertova lehdistötiedote ei edes listaa Gold Key -hahmoja, mutta sehän nyt ei sen suuremmin kerro mitään, tavaramerkit tältä osin ovat kiistatta DreamWorks Classics (tuolloin vielä Classic Media) omaisuutta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #18 : 25.03.2016 klo 18:54:24 »
Herätellään vähän...
Divinity

Tässä on hyvä esimerkki mikä Valiantissa viehättää. neuvostoliiton lähetystön luo hylätty musta lapsi kasvaa kunnon neuvostokansalaiseksi, saa kosmonauttikoulutuksen ja valitaan syvään avaruuteen lähtevälle salaiselle tehtävälle.
Tällä vuosikymmeniä kestävällä matkalla saa käytännössä jumalan voimat ja palaa maahan.

Matt Kindtin teksti koukuttaa scifismillään ja Trevor Hairsine on kuvittajana ihan omissa sfääreissään.
Abram eli kommunistinen avaruusjumala ei ole ainoa henkilö jota seurata tässä. Erittäin kiehtova kurvipallo osoittaen ettei, periaatteessa kierrättämällä Ihmenelosten synty, tarvitse tuottaa vain samaa tylsää bulkkia.

Erittäin suositeltavissa varsinkin enemmän scifiin suuntautuneille ja niille jotka eivvät yleensä lue supersankareita

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #19 : 25.03.2016 klo 19:35:43 »
Tuohan on Marvelin High Evolutionary.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #20 : 25.03.2016 klo 19:41:23 »
....ei, ei se ole.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #21 : 25.03.2016 klo 20:02:42 »
....ei, ei se ole.

No ei mutta on samaa näköä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #22 : 27.03.2016 klo 02:32:36 »
Tässä näköjään ehti venähtämään lähes kokonainen vuosi Valiant-taukoa.

En millään saanut itseäni tarttumaan Armor Hunters -tapahtumaan. Tähän saakka olin lukenut Valiant-sarjoja enemmän tai vähemmän kronologisesti, mikä tarkoitti että vaihtoehtoina oli jättää väliin tai mennä ryminällä yli.

Jenkeissä näytti ilmestyvän kokoomakirja Armor Hunters sarjasta. Onko tuo hyväkin tarina?

Ei ollut. Huonointa Valiantia, pakotettua kerrontaa. Hyvä, että on pois alta, nyt sitten taas normaaliin päiväjärjestykseen ja toivon mukaan parempia seikkailuja.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #23 : 04.04.2016 klo 00:27:57 »
Ninjak jäi toistaiseksi aloitusnumeroon. Ei voittanut puolelleen.

Sitten ilahdutin itseäni löytämällä perheellisen lelukaaoksen keskeltä lukematta unohtuneita opuksia. Harbinger Wars -tapahtumasta oli lukematta Harbingers-kokoelma ja itse tapahtuman mukaan nimetty kokoelma. Olin siis ehtinyt lukea vain Bloodshot-osuuden.

Harbingers-sarjan osuus potki hienosti. Harbinger Wars -kokoelmateos oli sen sijaan heikoin lenkki. Siinä käydään Bloodshot- ja Harbingers-sarjojen tapahtumat kuulusteluhuoneessa lävitse. Lisäksi esitellään HardCORPS, joka olikin melkoinen mulkerolauma tässä uudessa kokoonpanossa.

Aloitan nyt neljännen Bloodshot-kokoelman, jonka ensimmäinen numero on sarjan 14. Sarja oli nimetty tuossa vaiheessa Bloodshot and HardCORPS.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #24 : 19.04.2016 klo 23:22:58 »
Hiljan löytyi se Delinquents sarjakin.

Iskee kovempaa kuin tavarajuna mutta tuskin on kaikkien makuun.
Päähenkilöthän siis ovat liki kuolematon juoppo, ääriuskovaisten tynnyrissä kasvattama taistelukone sekä veljekset joilla on atomitasonvoimat, toinen koettaa olla supersankari toinen on huijari. Ja edellisten kuollut isä, nykyisin vuohi.
Raskaana oleva sellainen

tämäkin tietty riittäisi. Mutta on paha monikansallinen agriyhtiö ja sen Hra LIHA jotka jahtaavat samaa kuin....ööö...sankarimme?
Eli siis Pultsarien Kuninkaan karttaa Pummien luvattuun aarremaahan yhdysvalloissa.
Joka on tatuoitu aiemman Pummien Kuninkaan perskannikoihin ja leikattu irti.
Ei ollut kirjoitusvirhe.

ei mitään väsynyttä peruskauraa siis. Monille varmaan turhan hapokasta, mutta aivan törkeän kovaa settiä kylläkin. Leikkaa liimaa taistelukohtaus on sekin aika hulppea.

Eikä liian monen sarjakuvan juoneen kuulu muutaman kuukauden Absinttiputki.

soikka80

• Uusi jäsen
Valiant comics
« Vastaus #25 : 20.12.2016 klo 09:13:54 »
Onko Suomessa kyseisen lafkan faneja? Itse olen hämmästynyt että ei ole saanut suurempaa suosiota, ovat meinaa harvinaisen laadukkaita ja vähintään samalla tasolla DC:n ja Marvelin kanssa (ja jotkut korkeammallakin)

Itse olen kerännyt kaikki graphic novelit jotka on relaunchin jälkeen julkaistu...

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #26 : 27.01.2017 klo 15:49:40 »
Divinity ei aivan kympillä vetänyt mukaansa, mutta sankari on oikein onnistunut hahmo ja on niitä pöllömpiäkin syntytarinoita.

Jatko-osa sitten kaappasikin mukaansa kunnolla ja odotan ilolla jatkoa. Sen verran lyhyitä nämä ovat, että ei näihin kannata puolivälissä kouraista.

Kolmas minisarja näyttää varsin muikealta (Stalinverse) ja alaotsikkonsa mukaisesti rönsyilee useamman eri hahmon seikkailuihin. Itse pääsarjassa tiimi pysyy vieläkin koossa. Erityisesti Hairsinen jälki miellyttää silmää.

Itse en asiaa oivaltanut ennen kuin huomasin Savage-sarjan mainoksen. Divinity on nyt kuitenkin uuden Valiantin Doctor Solar ja Savage dinosauruksia vastaan taisteleva Turok-klooni.

Kenties tämä oli alun perin tarkoitettu näin, mutta tällaista vetoa olisin odottanut ennemmin yrityksen alkuaskelilla. Ehkä nyt on jo enemmän muskelia yrittää ja uskaltaa, oikeustaistoja oli alussa yhden yrityksen tarpeisiin.

Ideatasolla en tästä innostuisi, mutta Divinityssä on sopivasti twistiä. Vaikea on uskoa, että sellaista Savagesta löytyisi, mutta Valiant on monesti jo ehtinyt yllättää.

Wrath of the Eternal Warrior lukeutui yllättäjiin sekin. Robert Venditti kiskoo hahmosta aivan eri kierroslukuja kuin mitä siitä ennen on irti lähtenyt. Tärkeintä tässä on, että sankarilla on kerrankin ymmärrettävät motiivit, perhe-elämä, suhteen korjaaminen poikaan jne. Tähän liittyvät ongelmat sitten selittävät turhautumisesta kumpuavan raivon, mitä on sitten hyvä hoitaa iskemällä kirves vihollisten kallooon.

Juoni on demoneineen ja loputtomine scifi-labyrentteineen parempi jättää selittämättä, todetaan vain että hyvä on.

Book of Death on kesätapahtuma 2015, joka kiinnosti yhtä paljon kuin koirankakka kengänpohjassa. Just aloin sitä tikulla kaapimaan ja totesin, että olisi ollut parempi jättää koskematta.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #27 : 31.01.2017 klo 20:07:44 »
Book of Death on kesätapahtuma 2015, joka kiinnosti yhtä paljon kuin koirankakka kengänpohjassa. Just aloin sitä tikulla kaapimaan ja totesin, että olisi ollut parempi jättää koskematta.

Olen ylpeä itsestäni, koska kuvasin koko kesätapahtuman alkusivujen perusteella.

Kesätapahtuman nimellä tahrattu Legends of the Geomancer -minisarja olikin sitten merkittävästi parempi. Toisaalta Juan José Ryp on aina mies paikallaan halkaisemaan kallo kirveellä. Tämä olisi pitänyt lukea Wrath of the Eternal Warrior -sarjan pohjalle, mutta toimi se yhtä hyvin näin päin.

The Valiant -minisarjan lukaisin ihan sen vuoksi, että se oli lukujärjestyksessä ennen Jeff Lemiren Bloodshot: Reborn -sarjaa. The Valiant alkoi aivan mainiosti, mutta lörähtää juuri siitä syystä, että koko sarja on vain välinäytös, jonka aikana suoritetaan siirtymä hahmojen statuksesta toiseen.

Reborn puolestaan aloittaa inhimillistämällä antisankaria. Onhan tämä ihan pätevää parin ensimmäisen lehdykäisen perusteella, mutta onhan tässä paljon ysäri-Wolverinea...

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #28 : 09.02.2017 klo 23:28:28 »
Valiant-kokoelmia ja -krääsää Humble Bundlessa. Taalalla aika kova paketti, samoin kahdeksalla.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #29 : 10.02.2017 klo 20:30:43 »
Jeff Lemiren ralli Bloodshotin ohjaimissa oli hienoinen pettymys.

Reborn-sarja oli pääsääntöisesti kelpo viihdettä, mutta Bloodshot U.S.A -minisarjaan leikattu päätös tarinakaarelle oli aivan karmea.

Tarkoituksena oli syventää hahmoa ja laajentaa sen maailmaa, mutta kyllä tämä oli melkoista leikekirjaa. Tarinaan ei oikein tahtonut syventyä, kun tulee koko ajan mieleen että tämä on Wolverinea, tässä tulee Spawnia jne.

Toisinaan tämä oli enemmän Lemire-brändiä kuin Bloodshotia, mikä hieman nyppi jo The Valiant -minisarjassa.

Hetken Lemire koetti kirjoittaa hahmoa samalla tavoin kuin Alan Moore Supremea, mikä ei toiminut sitten lainkaan. Sitten mentiin lähes samanlaiseen itsetiedostavaan itsekylläisyyteen, jossa metatasolla tiedostetaan 40-luvulla alkanut supersankarihistoria ja -universumi... eikä Bloodshot taivu sellaiseen lainkaan. Oli toisinaan tuskallista lukea parodian puolelle menevää kikkailua, kun suoraviivainen toiminta olisi ollut riittämiin.

Ei tämä lopulta tarjoa tuleville kirjoittajille sen muuta kuin laajemman työkalupakin. On ehkä tullut vähän jo ähkyä, mutta tällaiset "tehdään nyt jotain, että voidaan myöhemmin sitten tehdä jotain muuta tämän pohjalta" ovat nyt minun puoleltani tässä. Seuraavaksi sitten taas tiukkaa tarinaa ja jos ei muuta keksitä niin vaikka sitten sitä toimivaksi toimivan kokkelin vatkaamista, jookos.