Tuli tässä mieleen... Minulla ei ole koskaan ollut viivan paksuus hirveä ongelma, vaan se, että skannauksen jälkeen viivat näyttävät hirveiltä. Kun katselee ammattilaisten tai edes puoliammattilaisten korkearesoluutioisia tussauksia, ne ovat siistejä ja tasaisia.. Itselläni löytyy kaikenlaista röpelöä ja sotkua viivojen reunoilta.
Voi tietysti olla että skanneri on osasyyllinen (pitäisi ehkä joskus pyyhkiä roskia pois sieltä välistäkin...), mutta näin viksuna miehenä epäilin että se voipi olla paperissakin.
Ostin kallista ja laadukasta paperia (ainakin luulisin että laadukasta, ainakin kallista se oli..), mutta perkule, eihän minun kuitukärkikynäni, joista niin tykkään, edes kunnolla tarttunut siihen. Sama kuin olisi vuosikymmen sitten tyhjentyneellä tussilla yrittänyt sotkea..
Joten palasin taas kopiopaperiin. Sille pystyy sentään piirtämään.
Porukkahan on täällä mainostanut Cansoneita ja Bristoleita ja Witzhswaschwercheneitä, mutta kun eihän niitä täältä korven keskeltä löydy. Jyväskylä on ainoa isompi kaupunki mihin rahat tai jaksamus riittää matkustaa tarvikkeiden perässä, mutta sieltäkään en ole löytänyt Suomalaisesta tai Kipasta muita kun noita toimimattomia riepuja. Ja taideliikkeistä on turha edes miettiä paperia ostavansa, rahat loppuu alkuunsa.
Öh.. Eli siis, pointti oli se, kun kerta tussausaihekin on meneillään, että mitenkähän viivan laatua saa parannettua? Parempaa paperia tietysti kun jostain löytäisi (myös parempia tusseja olen ahkerasti etsinyt), se olisi hyvä lähtökohta, mutta vaikuttaako paperin koko mitenkä paljon? Ammattilaisethan tietysti käyttää vähintään A3:sta... (Kun olisi isompi skanneri, kokeilisin itsekin..) Tai resoluutio?
Vai onko tosiaan muillakin sotkua niin paljon että suurin osa ajasta kuluu viivojen siivoamiseen tietokoneella?

Ideavinkkejä otetaan vastaan...