Kirjoittaja Aihe: Minkä sarjakuvan lopettaminen on TODELLA ottanut päähän?  (Luettu 34228 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re:Minkä sarjakuvan lopettaminen on TODELLA ottanut päähän?
« Vastaus #15 : 24.07.2003 klo 13:41:15 »
Lucky Luke siis jatkuu? Mistä tieto?

Minialbumi "lännen kokkisodasta" ilmestyy syksyllä Egmontilta.

Ehkä Asterixiakin tulee vielä yksi.. huh huu.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Moira

• Jäsen
« Vastaus #16 : 24.07.2003 klo 15:27:11 »
Täytyy tunnustaa, että eniten tuskaa tuotti suomenkielisen Ryhmä-X:n lopettaminen (sittemminhän se on toki jatkunut). Olin ollut uskollinen keräilijä vuodesta 1987 asti ja lehteen liittyi syvää nostalgiaa vaikka loppupään tarinat olivatkin mitä olivat.

Myös suomenkielisen Dragon Ballin lopettaminen kirpaisi, tosin eniten siihen johtaneiden syiden takia. Pöyristyttävää miten tehokkaasti natsikorttipainostus toimii.

Kokemukseni ovat lähinnä näitä suomijulkaisujen lopettamisia, koska ne sarjat joita olen hartaimmin seurannut loppuun asti ovat yleensä loppuneet ihan siihen mihin pitikin, tekijänsä päätöksestä. Tai jatkuvat edelleen.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #17 : 24.07.2003 klo 20:26:41 »
Suuresti harmitti aikoinaan Valerianin loppuminen, ennenkuin ehdin kunnolla edes tutustua sarjaan. Onneksi sitä sitten tuli piiitkän odottelun jälkeen lisää. Samaten ottaa päähän, ettei Mikki Hiiren Kulta-aikaa jatkettu. Sarjassa olisi tullut kaikki Gottfredsonin jatkosarjat reilussa koossa ja mustavalkoisina, niinkuin pitääkin.
Haten jatkon odottelu ottaa myös päähän. Etenkin kun joka vuosi on luvattu lisää, enkä näin ole siis ostanut englanninkielisiä kokoomia.
Eniten pänniin Uusiruudun jääminen ilmestymättä tyystin. Vuoden sarjakuvamoka oli se.

Timo

tertsi

• Vieras
« Vastaus #18 : 25.07.2003 klo 00:53:47 »
Asterix jatkuu(valitettavasti). Sekoilin vain  tämän tietotekniikan kanssa, viestistäni tuli hieman käänteinen. Sorry

Foxtrot

• Jäsen
« Vastaus #19 : 25.07.2003 klo 19:50:40 »
Joskus nuorempana tympäisi, kun Suomennettuja Elf Questejä ei enää tullut. Alef Thau harmittaa edelleen myös. Ja olikos Loiselin Peter Panista vielä suomentamattomia osia niiden kolmen lisäksi?

Esa

• Jäsen
« Vastaus #20 : 25.07.2003 klo 20:19:11 »
Samaten ottaa päähän, ettei Mikki Hiiren Kulta-aikaa jatkettu. Sarjassa olisi tullut kaikki Gottfredsonin jatkosarjat reilussa koossa ja mustavalkoisina, niinkuin

Onko tollanenkin joskus ilmestynyt? Milloin? Kuulostaa ihan mahtavalta! Pitää tutkii jos löytyy joskus jostain!

h00k00

• Jäsen
« Vastaus #21 : 25.07.2003 klo 21:17:04 »
Ja olikos Loiselin Peter Panista vielä suomentamattomia osia niiden kolmen lisäksi?
Ainakin pari jatko-osaa löysin kun niitä aikoinaan etsin (http://koti.mbnet.fi/~robotman/sarjat/peterpan.html). Itseltäni puuttuu vielä tuo kolmas suomeksi julkaistukin - eipä ole divareista löytynyt.

- Harri -

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #22 : 25.07.2003 klo 23:54:41 »
Samaten ottaa päähän, ettei Mikki Hiiren Kulta-aikaa jatkettu. Sarjassa olisi tullut kaikki Gottfredsonin jatkosarjat reilussa koossa ja mustavalkoisina, niinkuin

Onko tollanenkin joskus ilmestynyt? Milloin? Kuulostaa ihan mahtavalta! Pitää tutkii jos löytyy joskus jostain!

1971-1972. Minä Mikki Hiiri paikkaili hieman asiaa, mutta vain auttavasti, ja siinä oli stripit lynkattu, kuten muuten oli sattumoisin käynyt kulta-ajallekin. Kulttuuriteon paikka tässäkin, mutta Suomessa on jääty paitsi niin pahasti kaikesta, että 30-luvun Mikit on suorastaan julkaistu suomeksi "hyvin".
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #23 : 26.07.2003 klo 14:55:45 »
Ja olikos Loiselin Peter Panista vielä suomentamattomia osia niiden kolmen lisäksi?
Ainakin pari jatko-osaa löysin kun niitä aikoinaan etsin (http://koti.mbnet.fi/~robotman/sarjat/peterpan.html). Itseltäni puuttuu vielä tuo kolmas suomeksi julkaistukin - eipä ole divareista löytynyt.

- Harri -

Loiselin synkkäsävytteinen ja maailmaltaan omalla tavallan melankolisen sairas Peter Pan -tulkinta on kyllä upeimpia koskaan lukemiani novellisarjakuvia. Aikoinaan nuorna poikna nuo kolme ensimmäistä (Lontoo, Opinkanoba ja Myrsky) albumia sainkin kirjastossa luettua, mutta tarina jäi silti ikävästi kesken. Mahtaakohan noita olla tilattavissa esim. englanninkielisinä käännöksinä mistään ulkomaisesta verkkokaupasta? Ranska kun ei suju hyvin silivuplee!

Päättyyköhän tuo tarina jo tuohon viidenteen osaan?

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #24 : 26.07.2003 klo 17:52:20 »
1971-1972. Minä Mikki Hiiri paikkaili hieman asiaa, mutta vain auttavasti, ja siinä oli stripit lynkattu,
Näissä Minä-kirjoissa stripit on väritetty (huonosti) ja painettu liian pienessä koossa. Aika kattavan valikoiman Gottfredsonia toki saa, kun hankkii Minä MM, Minä Hessun, Mikin suuret seikkailut. Mutta se väritys ja väärä koko harmittaa.
Kulta-ajassakin strippejä oli muokkailtu ja leikelty, mutta olivatpa edes m/v ja kunnollisessa koossa. Loppuun vielä mainostan ilkeästi viimeisintä Ankkalinnan Pamausta, jossa on juttu Kulta-aika -sarjasta. (AP 12).

Timo

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #25 : 26.07.2003 klo 20:27:20 »
Hei mä taidan muistaa noi Mikki Hiiren kulta-ajat. Oliko ne sellasia poikittaisia albumeita (samallailla kuin ainakin yksi Jalavan Flash Gordon albumi)? Mulla oli aikoinaan sellainen (sopii kuvauksiin: mustavalkoinen ja iso piirroskoko).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #26 : 27.07.2003 klo 02:11:29 »
Carl Barks on Disney-sarjakuvien ykkönen mutta Floyd Gottfredson on yhtä selvä kakkonen.

Romano Scarpapas. Mutta ei sen enempää tästä tässä yhteydessä. :-)
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Esa

• Jäsen
« Vastaus #27 : 27.07.2003 klo 11:31:14 »
Mä oon kyllä kans samaa mieltä 1.Barks 2.Gottfredson.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #28 : 27.07.2003 klo 13:38:25 »
Romano on tosiaan saanut aika paljon vaikutteita Gottfredsonilta. Ei siinä mitään.
Ja Barks puolestaan sai vaikutteita Gottfredsonilta. Myönsi itsekin. Eikä siinä mitään, näinhän ne menee.
Mutta tämä uhkaa mennä off topiciksi, joten lisätään tähän vielä että Ritari Ardent-alpparisarjan lopettaminen oli myös hiukan harmillinen tapaus.
Ja se että Prinssi Rohkeaa ei ole koskaan julkaistu kunnolla. Paskalla painojäljellä tuli muutama (8) huonosti toimitettu albumi 1970-luvulla.

Timo

Blackwing

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #29 : 28.07.2003 klo 15:20:20 »
Ensin tuli mieleen vain muutama tapaus, mutta kaivelitte onnistuneesti esille harmittamaan jääneitä sarjiksia.

Suomeksi: Ryhmä-X silloin aikoinaan. Ja Batman. Prinssi Rohkea. Magic Fantasy, mutta vain lievästi. Olen jo tottunut siihen, että kaikkihan ne lopetetaan alta pois. JLA >:( amerikkalaiset albumit ovat kalliita. Preacher.

Onko Ritari Ardenteja vielä lisää? Millä kielellä? Saako niitä Suomesta?!

Enkuksi: Elfquest (Itkua ja hammasten kiristystä. FutureQuest on edelleen kesken, samoin suosikkihaltiani eli Menderin seikkailut...  >:( ), Authority, joka on tosin alkanut uudelleen, mutta olen skeptinen. Eiköhän niitä vielä muitakin löydy, mutta aika on armollisesti vetänyt unohduksen varjon niiden ylitse.
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.