Kirjoittaja Aihe: Petri Hiltunen: Kalkkaro-liuskalehti  (Luettu 194011 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J4N1

• Jäsen
Vs: Petri Hiltunen: Kalkkaro-liuskalehti
« Vastaus #630 : 11.10.2019 klo 16:56:18 »
Postilaatikosta löytyi tänään kaksi kalkkaroa!

Toivottavasti ei kumpikaan purrut käteen.

exi_bel

• Jäsen
  • Työmatkapyöräilijä
« Vastaus #631 : 14.12.2019 klo 14:54:09 »
Tuli vaan mieleen...

Maaliskuussa kun tuli tuo 2019 tilaajalahja, Kalkkaro orginaali, niin saatekirjeessä sanottiin että tämä on viimeinen tilaajalahja.
En sitten uusinut enään tilausta ja olen ostanut liuskat irtonumeroina.
Tänään ostin nrot 88-90. Nrossa 88 alkaa tarina Harmaasudet ja yllättäin alkulehdellä väitetään että kaikki tilaajat saavat joulukuussa ilmaisen tilaajalahjan jota ei voi ostaa erikseen.

Kuinka siis on? Onko tilaajalahjaa näkynyt? Tosin vasta alkukuu.

Mutta: Jos tilaajalahjasta jäänkin paitsi, niin irtonumeroina ostaen itse lehti tulee halvemmaksi. Lukulaarissa liuskan hinta on 2,5e, eli 12 liuskaa 30e.
Tilaten 39e.

Ei mulla muuta.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2019 klo 14:55:51 kirjoittanut exi_bel »
Vamonos Dynamiitti. Vielä viimeinen ponnistus.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #632 : 14.12.2019 klo 21:22:36 »
Nrossa 88 alkaa tarina Harmaasudet ja yllättäin alkulehdellä väitetään että kaikki tilaajat saavat joulukuussa ilmaisen tilaajalahjan jota ei voi ostaa erikseen.

Ei tule tilaajalahjaa. Kesti hetkisen, ennenkuin huomattiin päivittää tuo teksti...

Mutta: Jos tilaajalahjasta jäänkin paitsi, niin irtonumeroina ostaen itse lehti tulee halvemmaksi. Lukulaarissa liuskan hinta on 2,5e, eli 12 liuskaa 30e.
Tilaten 39e.

Onkohan Lukulaarissa mennyt irtonumerohinnan nousu joitakin aikoja sitten ohi, kun myyvät melkein ilman katetta. Täytyypä kysäistä. :D

exi_bel

• Jäsen
  • Työmatkapyöräilijä
« Vastaus #633 : 15.12.2019 klo 09:58:34 »
Minä ja mun suuri suu. Siinä meni hyvät tsäänsit  :)

hannhell

• Jäsen
« Vastaus #634 : 18.12.2019 klo 12:46:06 »
Hähää, hinta korjattu 3,5 euroon! TV Lukulaari
« Viimeksi muokattu: 18.12.2019 klo 12:47:39 kirjoittanut hannhell »

exi_bel

• Jäsen
  • Työmatkapyöräilijä
« Vastaus #635 : 16.04.2020 klo 19:04:45 »
Tulipa pitkästä aika luettua Kalkkaroo.
Aiemmin luin liuskat sitämukaa kun kokonainen seikkailu oli ilmestynyt, mutta nyt mennyt lähes pari vuotta että en ole saanut aikaseksi. Lukemattomien liuskojen pino on vain kasvanut.

Eilen illalla luin 17 liuskaa, 3 seikkailua.
Aavedesperadot
Maan hiljaiset
Paholaisen kartano.

Ihan kelpoa tarinankuljetusta kaikissa, mutta tykkäsin erityisesti tuosta Maan hiljaisista.

Tarina Harmaasudet jäi odottamaan seuraavaa transpiraatioo.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #636 : 16.04.2020 klo 21:34:31 »
Tänä vuonna muuten päästään sadannen numeron haamurajan yli. Sadas numero on normaalia paksumpi ja tilaajat saavat sen kylkiäisenä jotain ekstraa. (Toisinaan siis tilaajalahjoja tulee yhä mutta ei säännöllisesti.)

Tänään lähtivät maalis- ja huhtikuun numerot Postin hellään huomaan.

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #637 : 16.04.2020 klo 22:02:20 »
Ensimmäinen Kalkkaro on saapunut painosta ja postitetaan tilaajille tänään! Jos posti ei vitkastele pitäisi siis ehtiä ennen viikonloppua perille.

Tampere Kupliissa Petriä haastatellaan Kalkkarosta lauantaina klo 14.00.

Liuskalkkaro täyttää kohta kahdeksan vuotta!

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #638 : 17.04.2020 klo 01:03:41 »
Tänä vuonna muuten päästään sadannen numeron haamurajan yli. Sadas numero on normaalia paksumpi ja tilaajat saavat sen kylkiäisenä jotain ekstraa. (Toisinaan siis tilaajalahjoja tulee yhä mutta ei säännöllisesti.)

Hieno homma! Toivottavasti Kusti jaksaa polkea! .. Tulipa mieleen, että näihin aikoihin pitäisi taas maksaa tilaus; no kaipa Petteri muistaa laskulla.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Lax

• Jäsen
« Vastaus #639 : 19.04.2020 klo 18:00:40 »
Aina on lasku tullut, t. nimim. tilaaja jo 8 vuotta. Mutta ei ihan vielä kannata sitä odotella, tullee taas toukokuun tienoilla koska silloinhan eka lehti ilmestyi.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #640 : 19.04.2020 klo 20:26:40 »
Aina on lasku tullut, t. nimim. tilaaja jo 8 vuotta. Mutta ei ihan vielä kannata sitä odotella, tullee taas toukokuun tienoilla koska silloinhan eka lehti ilmestyi.
Tilaaja minäkin olen ollut siitä lähtien kun lehti alkoi ilmestymään.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #641 : 20.04.2020 klo 15:12:10 »

Ja tänään ainakin mulle tupsahtivat postilaatikkoon. Thänx!

Hienoa päästä taas lukemaan mitä mainiointa länkkäriä!
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

OM

• Jäsen
« Vastaus #642 : 20.04.2020 klo 16:27:09 »

Pitäisköhän sitä jotenkin liputtaa tuota kalkkaron 100:tta numeroa. On sentään aika mahtava virstanpylväs. Ja eikun seuraavat 100 lehteä seuraavina vuosina kiitos. Tätä herkkua lisää kaikilla mausteilla, mitä villistä lännestä vaan löytyy!

Ajattelin  tehdä piakkoin pienen kuvituksen kalkkaro lehden 100:nnen numeron kunniaksi. Idea pulpahti mieleeni kun huomasin täällä ilmoituksen, että pian sadannen numeron haamuraja ylitetään. Uutinen oli minulle hyvin mieluisia ja iloa tuottava.

J.T.Chance

• Jäsen
« Vastaus #643 : 20.04.2020 klo 21:54:19 »
Lännenmiehen (lue länsiespoolaisen) harmaa etätyön sävyttämä arki sai ilahduttavan käänteen kun pony express pudotti samalla kertaa laatikkoon sekä Texin että kalkkarot. Nyt kokoelmassa on 96 Kalkkaro-liuskaa ja kaksi Kalkkaro-albumia.

Luonnehtisin Kalkkaroa ja sen julkaisumuotoa sympaattiseksi. Sarja on pysynyt suhteellisen tasalaatuisena, vaikka itse pidänkin niitä ensimmäisiä tarinoita parhaimpina. Olisi kuitenkin toivottavaa, että Kalkkaro ja Fabien vaihtaisivat välillä maisemaa ja lähtisivät Arizonasta esim. preeria-alueille. Näin väistettäisiin tarinoiden samankaltaisuuksien jo häämöttävät karikot. Mestariteoksissaan Vala Auringolle ja Aavetanssi Hiltunen kuvasi upeasti preeriaintiaaneja. Heitä näkisi mielellään myös Kalkkaron sivuilla. Olen ymmärtänyt, että sarjaa täytyy piirtää ja käsikirjoittaa tiiviillä vauhdilla, mikä on saattanut johtaa siihen, ettei näyttäviin intiaanikuvauksiin liikene aikaa. Joka tapauksessa hieno sarjakuva, jolle toivon pitkää ikää.

Lax

• Jäsen
« Vastaus #644 : 21.04.2020 klo 17:31:12 »
Samaa mieltä tuosta sympaattisuudesta, toivottavasti jatkuu vielä pitkään. Vanhoissa viesteissä oli maininta että liuskalehti ottaa Kalevassa julkaistua sarjaa kiinni vähän joka vuosi, missähän nyt mennään? Kirjastot kun ovat kiinni niin en pääse katsomaan stripin numeroa tuoreimmasta lehdestä.