Leffat maksavat uutena sen parikymppiä, muutama kuukausi myöhemmin 12-15€, ja reilu puolen vuoden jälkeen hinta on yleensä tippunut jo alle kymppiin. Vähän kun viitsii selailla Play.com, CDON.com, Amazon ja eBay valikoimaa niin yleensä pääsee vieläkin halvemmalla. Jos sarjis-leffoja, joita enimmäkseen ostelen, julkaistaan kolme vuodessa niin keskimäärin käytän niihin 5€/kk. Ei siinä tarvitse kummoinen miljonääri olla.
Aivan. Totta. Ja sehän tietenkin tarkoittaa, että minun pitäisi ostaa jokaikinen maailman elokuva, sarjakuva, kirja yms. ihan vain jotta sinä olisit onnellinen. Mitäs sitä nyt ruokaa ostamaan?
Nettikauppoja taas en käytä, koska haluan mielummin nähdä konkreettisen tuotteen ensin, enkä haluaisi muutenkaan siirtyä tuohon, kun se saattaisi mennä luottotietojen kanssa leikkimiseen.
Lisäksi huomauttaisin, että olen hyvin todennäköisesti rahoittanut populaarikulttuurin tuottajien elämää jo niin vahvasti elämäni aikana, että minulle pitäisi antaa veronvapautus pelkästään jo siitä hyvästä.
5 euroa on aika kummallisen iso raha nykyään. Käypäs joku kerta kaupassa, ja tee lista asioista joita sillä saa.