Tämä olisi pitänyt tehdä aikaisemmin kun näistä jotain vielä muistin mutta tässäpä viimeisen kuukauden aikana luettua kamaa kirjastosta lainattuna. Tänään palautan nämä ja painavat ihan järjettömästi, lääääähhhh...
Yritän epätoivoisesti pinnistää muististani jotain sanottavaa näistä:
Dominic Fortune : It can happen here and now kokooma by Howard Chaykin et al.
- Chaykinin kulmikas, omaperäinen tyyli on ristiriitaisia tunteita herättävää. Toisaalta tarkkaa ja realistista, toisaalta tyyliteltyä. Tarina nyt oli sitä Natsit jaarin jaarin skeidaa mitä nyt suolletaan vähän väliä. Luin vain ekan stoorin, muut jäivät lukemati jo ajanpuutteen vuoksi (ja toka stoori oli hiukan...omituisen rasittavaa jo silmille fyysisestikin tihrustaa...). Yllättävän rohkeaa sinänsä vaikkei tietysti mitään Black Kissia ollutkaan.
Batman under the Cowl by Grant Morrison et al.
- Tarinakokoelma Battiksen uran varrelta kun Battiksena ollut joku muu kuin Bruce Wayne. Ihan ok mutta hiukan turhan sillisalaattimainen kokoelma.
Powers : Who Killed Retro Girl? by Bendis & Oeming
- Tarinan ratkaisu oli vähän "helppo". Lukenut tämän kai ennenkin. Hiukan haalea jälkimaku jäi.
Wolverine : Origins Dark Reign
- Rajua menoa raksalla sanoisin mutta olen tätä Wolvien nykysaagaa lukenut ihan kronologisesti ihan "pulpfictionisti" joten hiukan hämärtää lukukokemusta...
Wolverine First Class Class Actions
- Tämä oli kiintoisa tuttavuus, ns. vanhaan aikaan sijoittuvia erillis-stooreja. Kuvittajatkin olivat mukavan vaihtelevia tyyliltään. Nice one.
Batman R.I.P. by Grant Morrison, Tony S. Daniels et al.
- Outo sekamelska oli tämäkin ja roistokavalkadi oli aika...narrimainen...Olen sitäpaitsi nyky-Battiksenkin menosta ihan pihalla ja näiden kirjaston kokoomien varassa.
Captain America : Theatre of War by Paul Jenkins at al.
- Sivari kun olen niin tykkään kaikesta sotaisesta

Ihme sinänsä että Jenkins ei ole...jenkki. Sen verran paatoksellista osin oli tarinointi vaikka tykkäsinkin joistakin ideoista (esim. ekan stoorin "pelkuri", tokan stoorin "vihollis-sotilaskin on parhaimmillaan hengenheimolainen"-käsite).
Saapas nähdä mitä tällä kertaa sarjisosastolta bongaan, toivottavasti hiukan vaihtelevampaa kamaa kuin tämä satsi joka hiukan liiankin superheerosmainen.