Kirjoittaja Aihe: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*  (Luettu 161558 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*
« Vastaus #465 : 20.10.2013 klo 00:01:16 »
Ja missä ihmeessä Riddle luuraa?

Pohtimassa sitä, että minkä ihmeen takia joku luulisi amerikkalaisuuden nykypäivänä olevan yhtä kuin Bush ja Reagan? Obama on ollut presidenttinä jo 1 kauden, ja ensimmäisen vuoden toisesta. Noin suurinpiirtein.

Mitä minä kuulen Kapteeni Amerikasta hyvin usein, on se perhanan Armageddon argumentti, joka liitetään myös Teräsmieheen ja kiitos Sam Raimin, nyt myös Spider-Maniin.

Eli Kapteeni Amerikan ajatellaan olevan sarjakuva, jossa vähintään henkiset Amerikan liput liehuvat, kun Kapu ryntää pelastamaan maailmaa, eli Amerikkaa, neuvostoliittolaisilta, natseilta tai parhaimmassa tapauksessa ulkoavaruuden uhalta.

Amerikka kun on näille **** hipeille yhä sama kuin kapitalismi, maailmanpoliisi, tuon hetkinen presidentti ja ärsyttävyyteen asti viety (vähintään henkinen) Amerikan lipun palvonta isänmaalisuuden nimissä (=patriotismi). Tosin minusta ihan yhtälailla suomalaisissa elokuvissakin on palvottu Suomen lippua kuin jotain **** muistoesinettä, joka hajoaa jos sitä ei palvota kuin idiootit. Minusta se on jopa pahempaa, koska Amerikan historiasta sentään löytyy perusteitakin tuolle palvonnalle, toisin kuin Suomesta.

Jos Suomessa tehtäisiin edes yksi elokuva ulkomailla, ilman sitä kaikkea schaibaa, niin olisin iloinen. Eikun hupsista! Semmoisia on jo tehty! Ja mitä? Ne ovat menestyneet? Luojalle kiitos, sinuun me luotamme, olet niin armollinen!

Mihin jäinkään? Joo.

En voi, ja tuskin kukaan muukaan voi, väittää (ainakaan selvinpäin), että 2 kappaletta taaempi väite ei olisi aika lähellä todellisuutta siitä, että minkälaisia ovat Kapteeni Amerikka tarinat. Se tosin ei ole yhtä kuin, etteikö noistakin elementeistä olisi saatu kiinnostavia tarinoita, ja yleensä nuo liittyvät pulpiin tai Amerikan historiaan tai politiikkaan hyvin kiinnostavalla tavalla, ja monesti näin on käynyt myös Kapteeni Amerikan kanssa.

Muuten Curtin viittaama "En ole tutustunut" keskustelu on ärsyttävän tuttua kauraa, mikä ei tällä saivartelulla muutu, eikä muutu myöskään jatkosaivartelulla.

Jatkakaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #466 : 21.10.2013 klo 11:52:31 »
Pohtimassa sitä, että minkä ihmeen takia joku luulisi amerikkalaisuuden nykypäivänä olevan yhtä kuin Bush ja Reagan? Obama on ollut presidenttinä jo 1 kauden, ja ensimmäisen vuoden toisesta. Noin suurinpiirtein.

Oolrait.
Koska en ymmärtänyt Riddlenkään sepustuksista yleensä yhtikäs mitään, ja jos joskus ymmärsin, olin yleensä aivan toista mieltä. Tästä voi johtaa, että luulen nyt osanneeni lukea rivien välistä asian oikean laidan.

Swamp Thingin ohella lukulistallani on DC:ltä ollut Finch-vetoinen Justice League. Alku oli lehdessä hyvä, Johns oli parhaimmillaan, sitten juttu alkoi hiipua, ja Finchkin katosi lehden sivuilta. Loikkasin tietysti perässä, ja nyt odottelen koska Forever Evil saapukaan Suuren Veden takaa...

Silti tuntuu, että DC:ssä oli enemmän taikaa ennen DC-52:ta, tai sitten poden ähkyä tuon julkaisuvyöryn tähden. (Aika samoja lehtiä luen silti: Swamp Thing oli ennenkin suosikkini, Supermanin ja Flashin  ohella. Batman ei ole koskaan mulle iskenyt.) Pitäisiköhän palauttaa Flash listoille...

lainaustagit korjattu -yp-

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #467 : 21.10.2013 klo 20:50:49 »
nyt odottelen koska Forever Evil saapukaan Suuren Veden takaa...

Tuskin tulee tänne kun vaatisi Pandoran lippaan ja tuttuun tapaan FE on rönsyillyt vähän kaikkialle (eli vaatisi aikalailla tarkastelua ja karsintaa että mitä otetaan ja mitä ei) ja tähän mennessä FE ei ole oikein päässyt vauhtiin.

Eurooppaan saakka CSA tuskin lähtee retkeilemään kovinkaan pian (nykyjatkumossa euroopassa toimivat supersankarit ovat aika vähissä).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #468 : 21.10.2013 klo 22:16:28 »
Oolrait.
Koska en ymmärtänyt Riddlenkään sepustuksista yleensä yhtikäs mitään, ja jos joskus ymmärsin, olin yleensä aivan toista mieltä. Tästä voi johtaa, että luulen nyt osanneeni lukea rivien välistä asian oikean laidan.

Se taas kertoo vain enemmän sinusta, ei mistään muusta.
Esimerkiksi:

Swamp Thingin ohella lukulistallani on DC:ltä ollut Finch-vetoinen Justice League. Alku oli lehdessä hyvä, Johns oli parhaimmillaan, sitten juttu alkoi hiipua, ja Finchkin katosi lehden sivuilta. Loikkasin tietysti perässä, ja nyt odottelen koska Forever Evil saapukaan Suuren Veden takaa...

Silti tuntuu, että DC:ssä oli enemmän taikaa ennen DC-52:ta, tai sitten poden ähkyä tuon julkaisuvyöryn tähden. (Aika samoja lehtiä luen silti: Swamp Thing oli ennenkin suosikkini, Supermanin ja Flashin  ohella. Batman ei ole koskaan mulle iskenyt.) Pitäisiköhän palauttaa Flash listoille...

Onko sinun muuten pakko hokea tuota Swamp Thingin nimeä kuin se tulisi hokemalla paremmaksi? Et ole kirjoittanut yhtäkään viestiä tähän ketjuun, jossa et tuota mainitsisi. Alan epäilemään, että syy ymmärryksen puutteeseesi johtuu vain siitä, että et ole koskaan lukenut muta kuin Swamp Thingiä. Anna nyt hyvänen aika edes muuta, vaikkapa 52:n ja Swamp Thingin ulkopuolista vertailukohdetta. Kun seuraavaksi näen Marvelin MAN-Thingin jossakin julkaisussa, jauhan siitä seuraavat 2 vuotta kertomatta mitään uutta tai mielenkiintoista.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

koivisto

• Jäsen
« Vastaus #469 : 22.10.2013 klo 10:55:12 »

M.B.Mikälie: Outoja kommentteja.
Toivottavasti kohde otti asiat huumorilla, kuten luulen.
Epäilen, että täällä on muitakin kuin minä, joka seuraa (nyt ja aiemmin, ja juuri siksi)DC:ltä vain muutamaa lehteä. Saahan sitä fanittaa vaikka kaikkia DC:n julkaisuja, ja kirjoittaa niin paljon kuin sielu sietää. Ja aikaa riittää.

Itse fanitan Batmaniakin. Tosin rajoitetusti, vain Capullo-Snyderia.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #470 : 22.10.2013 klo 15:51:32 »
Rapsakka palaute on välillä paikallaan. Jos kirjoittaja, johon toinen kirjoittaja viittaa, tuntuu polkevan paikallaan.
Makuni ON jämähtänyt. :laugh:

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #471 : 23.10.2013 klo 12:10:00 »
Itse fanitan Batmaniakin. Tosin rajoitetusti, vain Capullo-Snyderia.

Voitko vielä verrata sitä Nolanin Batmaniin, niin meillä on sarjakuvan arvostusta luova keskustelu ihan käsien ulottuvilla. Sehän onkin uskottavaa sarjakuvan kannalta, kun sarjakuvaa verrataan teinien kulttielokuviin, joilla on muka jotain tekemistä Batmanin kanssa.

koivisto

• Jäsen
« Vastaus #472 : 23.10.2013 klo 12:59:42 »
Miksi ihmeessä vertaisin.
Aiotko ärsyttää kaikkia DC-52-keskusteluun osallistujia. Vaikka et itse puhu lehdistä mitään. Ja vaadit sitä muilta.
(Jatkuu alkulauseesta)A) Kun aiemmin mainitsit, ettei saa verrata niihin, joita ei ole lukenut, en voi verrata Nolaniin. B) Etkä sinä määrää mistä muuta kirjoittavat ja miten. Itselläni on oma, ihan oikea elämä, jossa sarjakuvat ovat vain väriä lisäävä tekijä. C) Omaksu ystävällinen asenne, niin saat ystäviä. Nykyinen asenteesi on rasittava, olet joko ilkeä trollaaja tai muuten vain ...

Hyvää jatkoa, silti.
Kommentoin omia sarjislukemisiani sitten, kun et ole pitkään aikaan esitellyt omia ajatuksiasi. Ne saattavat olla hyviä vain sinun näkökulmastasi.

« Viimeksi muokattu: 23.10.2013 klo 13:01:14 kirjoittanut koivisto »

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #473 : 23.10.2013 klo 14:53:07 »
Miksi ihmeessä vertaisin.

Se oli haaste, ei kritiikki.

Aiotko ärsyttää kaikkia DC-52-keskusteluun osallistujia. Vaikka et itse puhu lehdistä mitään. Ja vaadit sitä muilta.
B) Etkä sinä määrää mistä muuta kirjoittavat ja miten. Itselläni on oma, ihan oikea elämä, jossa sarjakuvat ovat vain väriä lisäävä tekijä. C) Omaksu ystävällinen asenne, niin saat ystäviä. Nykyinen asenteesi on rasittava, olet joko ilkeä trollaaja tai muuten vain ...

Olepa hyvä, ja vilkaise aiempaa viestihistoriaani tässä ketjussa. Sitä paitsi Idioottikin tajuaa, että Jenkkilehtiä ei tarvitse lukea kuin yksi numero, ja kommentoida sitä, ja koko paska on siinä. Minä olen niistä jo sanottavani sanonut ja myös uutuuksista jotka ovat sen jälkeen tulleet, sitä mukaan kun ovat tulleet, ja sitä mukaa kun ovat osuneet käsiini.

New 52 alusta on kulunut jo niin kauan, että meidän pitäisi minusta alkaa keskittymään keskusteluun ilmiön kokonaisarvioinnista ja silloin tällöin uusista lehdistä tai vanhoista lehdistä uusien näkökulmien kertomiseen, eikä vanhasta kalkkunasta jauhamiseen.

Marvel Now ketju on esimerkiksi huomattavasti eloisampi. Ottakaa siitä mallia.
Minä käyttäydyn siten kuin nettiyhteisön etu vaatii, en siten kuin etsisin treffiseuraa Jane Austen lukupiiristä.

koivisto

• Jäsen
« Vastaus #474 : 24.10.2013 klo 13:47:46 »
Ok.
No hard feelings.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #475 : 02.11.2013 klo 17:24:21 »
Jonkinmoinen pino odottelee tuossa lukemista vielä, mutta heitän sivukaneetin.
Vihreällä Nuolella olisi kvaakissa omakin ketjunsa mutta toistaiseksi tuorein Green Arrow, #24, paitsi jatkoi Jeff Lemiren ja Andrea Sorrentinon vankkaa osaamista niin teki jotain, Pasilaa lainatakseni, aika jännää.

Noustuaan sieltä pohjamutienkin alta niihin DCn parhaimpiin lehtiin sarjakuvan viimeiset sivut seuraavat kilpailijansa asettamaa mallia, mutta suorempaan.
Marvelillahan Ultimatesin myötä Nick Fury muuttui ensin kummasti Samuel l Jacksonin näköiseksi ja sittemmin Phil Coulson siirtyi selluloidihahmosta sarjakuvienkin sivuille.

Arrown suosion myötä Green Arrowhin tuodaan Diggle.
Ei siis tv-sarjan lehteen vaan siihen ns.peruslehteen.

Siirtoliike ei tosiaan ole edes ensimmäinen ja siten mitenkään ainutkertainen, mutta osaltaan kielii yhdestä murrosvaiheesta sarjakuvien ja muun median rinnakkaiselossa.
Osaltaan se on vain osa pitkään jatkunutta "nörtit voittivat" liikettä, osaltaan angloamerikkalaisen valtavirran naisistumista ja lajintyypin inhoajille tietenkin heidän kantiltaan toiveikkaan "kriittiinen massa ja saturaatiopiste ei voi olla kaukana!" ajattelun tukemista.

Sarjakuvat ovat sementoineet monimedia-aseman pohjoisamerikassa ja franco-benelux-akselilla niin vankasti että aiempien vuosien ja vuosikymmenten "vieraana beatles, eminem, michael jackson tjs" sijasta populaarikulttuurifokus onkin sarjasta itsestään johdettujen alkuperäisten tv-peli-elokuvahahmojen tuomista takaisin sarjakuvan puolelle.

itse kun en ole ollenkaan varma että nyt saavutettu ilmiö kielisi siitä gausskäyrän putoavasta osuudesta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #476 : 02.11.2013 klo 18:44:34 »
Siirtoliike ei tosiaan ole edes ensimmäinen ja siten mitenkään ainutkertainen, mutta osaltaan kielii yhdestä murrosvaiheesta sarjakuvien ja muun median rinnakkaiselossa.

Minä en näe asiassa mitään muuta, kuin tämän ilmiön että jostakin äärimmäisen huonosta, kuten Arrow, tuodaan jotain hyvää, aivan kuten Smallvillen kohdalla Chloe Sullivan ja Cyborgin liittäminen JLA:ään, Lesterin ohjaaman Superman 2:sen Kenraali Zodin tuominen sarjakuviin jne. Harley Quinn, Zatanna ja Mr. Freezen päivittäminen lienevät niitä harvoja poikkeuksia. On tehty aiemminkin, enkä näe syytä, etteikö tehtäisi jatkossa, jos homma vain toimii.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #477 : 02.11.2013 klo 18:56:22 »
Minä en näe asiassa mitään muuta, kuin tämän ilmiön että jostakin äärimmäisen huonosta, kuten Arrow, tuodaan jotain hyvää, aivan kuten Smallvillen kohdalla Chloe Sullivan ja Cyborgin liittäminen JLA:ään, Lesterin ohjaaman Superman 2:sen Kenraali Zodin tuominen sarjakuviin jne.

Arrow'n huonoudesta olen eri mieltä, Chloe Sullivanin olin unohtanut minkä muistuttamisesta kiitos, hänhän on samaa ilmiötä, Kenraali Zod tosin oli sarjakuvissa jo kymmeniä vuosia ennen elokuvaa/elokuvia.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #478 : 02.11.2013 klo 19:28:05 »
Arrow'n huonoudesta olen eri mieltä, Chloe Sullivanin olin unohtanut minkä muistuttamisesta kiitos, hänhän on samaa ilmiötä, Kenraali Zod tosin oli sarjakuvissa jo kymmeniä vuosia ennen elokuvaa/elokuvia.

Zodin kohdalla näkemys kysymys. Ennen elokuvaa kryptonilaiset viholliset olivat aika hajanaisia, ja Zod oli periaatteessa vain yksi niistä, eli vain nimi. Superman 2 lähti rakentamaan minusta Zodille "ikonisempaa" pohjaa, ja karikatyyriä eli oikeastaan se loi hahmon ja käsitteet sen nimen ympärille, se loi kryptonilaisille vihollisille kasvot, joita seurata.

Sitä hahmoa on rakennettu siitä lähtien jokaisessa esiintymisessään, ja se on vasta nyt valmis. Hahmosta on esitetty useampi tulkinta, mutta mitkä asiat tälle hahmolle ovat tärkeitä, eli ns. Kryptonin vakaamusten pimeä puoli, joka on myös Teräsmiehen näkemyksen vastakkainen ajattelu, ei ole muuttunut.

Zod ikävä kyllä on ainoa Teräsmiehen ohella, joka yhdistää maan ja Kryptonin. Hitler ja Zod eivät ole täsmälleen sama, mutta ne ovat kuitenkin molemmat hahmoja, jotka saivat nämä planeetat kamppailemaan yhdessä jotakuta vastaan vapaudesta. Unelma vapaudesta yhdistää näitä planeettoja, ja siksi Teräsmies voi olla sekä maan asukas että kryptonilainen samaan aikaan, vaikka asuukin maassa.

Tämä on syy, miksi en ole koskaan ymmärtänyt tätä itkemistä Teräsmiehen inhimillisyydestä. Minusta hahmo on jo inhimillinen, kysymys on vaan siitä miten elementtejä käyttää.

Ei Teräsmiehestä ikinä saa inhimillistä. Siksi pitääkin saada se vain näyttämään siltä, ja siten näitä elementtejä tulee käyttää. Asiat pitää laittaa oikeaan mittasuhteeseen. Kun me käymme koiramme kanssa lenkillä puistossa, Teräsmies käy Krypton kanssa lenkillä avaruudessa.

Kun me kamppailimme Hitleriä vastaan siitä, että mitä meidän tulisi tehdä muun maalaisille ja vakaamuksellisille ihmisille, Krypton kävi kamppailua siitä Zodin kanssa, mitä heidän tulisi tehdä muiden planeettojen asukkaille ja kulttuureille.

Isompi skaala.

Lex Luthor (ihmisenä) ja Zod (alienina) on samalla ne elementit, jotka saavat Teräsmiehen ("maahanmuuttaja") näyttämään hyvältä. Zod ja Lex ovat myös surullisia näytteitä siitä, että jos Hitler syntyisi uudestaan nyt, Toinen Maailmansota käytäisiin uudestaan, mutta laajemmassa mittakaavassa. Puolesta taisteltava asia, eli vapaus ei silti olisi muuttunut. Se mitä minusta Teräsmiehestä puuttuu, on Stalinin vastine. Komu Teräsmies ei tässä asiassa auta.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2013 klo 19:46:02 kirjoittanut M. B. Rudyard Greysma »

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #479 : 06.11.2013 klo 13:13:57 »
Francis Manapul näemmä lähtee Flashista numeron 25 jälkeen? Mitä lehteä väsäämään?