Kirjoittaja Aihe: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta *spoiler*  (Luettu 161425 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Uusi DC 52, kaikki alkaa alusta
« Vastaus #30 : 05.09.2011 klo 22:16:51 »
lame onkin uusi suomen kielinen sana, lienee jokin vesieläin.
Mikäli viittasit "nolon tylsähköön" niin sehän on ihan puhtaasti kirjoittaja/piirtäjä kyvyistä ja näkemyksestä kiinni.

Sanalle lame suomennoksia ovat 1. lamaannuttaa 2. ontuva 3. heikko 4. huono 5. laimea 6. mauton 7. ponneton 8. rampa 9. vaisu. Ja noista yksikään ei riitä kuvaamaan sanaa yksinään tässä yhteydessä. Ota 1., 4. ja 8. pois, niin ollaan aika lähellä. Tuolla sanalla olen mediassa ja foorumeilla yms. nähnyt tuota kuvattavan, ja siinä ilmeisesti syy suosion pienuuteen. Kädetön Vesimieskään ei auttanut asiaa, koska hahmoa ei ilmeisesti tunnistettu. En tiedä.

En ota itse kantaa asiaan, muuta kuin että minusta etenkin 90-luvulla Vesimies tarinat olivat karmeita. Vanhemmat taas ihan ok. Mutta koskaan hahmo ei ole silmissäni kummemmin loistanut, paitsi JLA: Year Onessa, joka tosin käsittelikin hahmojaan paremmin kuin moni muu tarina. Johns näytti kuitenkin osaavan asiansa hahmoa käsitellessään Brightest Dayssa kuten jo aiemmin sanoinkin, ja siksi uusi lehtikin on listalla.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #31 : 06.09.2011 klo 09:15:49 »
Sanalle lame suomennoksia ovat 1. lamaannuttaa 2. ontuva 3. heikko 4. huono 5. laimea 6. mauton 7. ponneton 8. rampa 9. vaisu. Ja noista yksikään ei riitä kuvaamaan sanaa yksinään tässä yhteydessä. Ota 1., 4. ja 8. pois, niin ollaan aika lähellä. Tuolla sanalla olen mediassa ja foorumeilla yms. nähnyt tuota kuvattavan, ja siinä ilmeisesti syy suosion pienuuteen.

Lame on jo suomenkielen sana. Lametta laitetaan joulukuuseen, sitä hopeista ohutta koristenauhaa...

Detective Comics ykkösestä on jo näytesivut. Iskevää kerrontaa. Yksinkertaista ja tylyä.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #32 : 06.09.2011 klo 10:40:34 »
Detective Comics ykkösestä on jo näytesivut. Iskevää kerrontaa. Yksinkertaista ja tylyä.

Hyvältä näyttää, menee Detective Comicskin vihdoin ja viimein listalle. Siis meinaan minuun eivät Batwomanit sun muut iskeneet ja lehteä en ole lukenut kuin silloin kun jonkun eventin yhteydessä Batman tarinat on pomppinut lehdestä toiseen. Ei siellä mitään minulle uppoavaa ole muuten ollut. Erityisesti lehden kuvitus on häirinnyt minua, se on etenkin viimeaikaisíssa lehdissä ollut minulle epämiellyttävää.

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #33 : 07.09.2011 klo 17:18:51 »
Hyi, hyi Lönkkaa, joka ei pidä Jim Leen taiteesta. Kaksisataatuhatta ennakkotilaajaa ei voi(lue=ei saa) olla väärässä!
Aika mielenkiintoista tuo Batman-piirtäjien valikoituminen. Tähän astihan marssijärjestys on kaiketi ollut niin, että Tony Daniel teki kaiken Greg Capullon jälkeen, tai tältä ylijääneen. Kyllä kai  Capullo sai tälläkin kertaa valita, ottaako Batman -vai Detective Comicsis-lehdessä päähuomion...Ainakin mun papereissa Capullo on parempi. Mutta muutakin mieltä saa toki olla.
Muutoinkin 52-tapahtumassa päähuomio on piirtäjissä. Koska tajunnanrajäyttäviä kirjoittajia ei Dc:llä ole, tai sitten ei ole tajunnarajäyttäviä hahmojakaan...

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #34 : 07.09.2011 klo 17:27:10 »
Muutoinkin 52-tapahtumassa päähuomio on piirtäjissä. Koska tajunnanrajäyttäviä kirjoittajia ei Dc:llä ole, tai sitten ei ole tajunnarajäyttäviä hahmojakaan...

ai jaa? no pahus, minä olen sitten koko ajan tilannut ihan väärästä syystä DCn ja Marvelin ..ai pahus sarjakuvia ylipäätään.

kyllä Gail Simone, Brian Azzarello, Grant Morrison ja Peter Milligan moppailevat lattiaa kilpakumppaneilla aika kokonaisvaltaisesti.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #35 : 08.09.2011 klo 12:40:02 »
Näin se maku vaihtelee lukijasta toiseen. Siksi niin paljon, ja niin erilaisia lehtiä julkaistaan. Ja hyvä niin. :)
Mitä enemmän sarjiksia lukee, sitä paremmin tietää mitä haluaa. Eli sitä tulee nirsommaksi.
Toisaalta raikkaan erilaiset sarjikset menevät toisinaan läpi. Kuten esim. Screamlandin ykkösnumero(Image).
Toisaalta Marvelilla onnistunut voi olla floppi Dc:llä, ja päinvastoin.

No; eipä niitä kaikkia jenkkilehtiä ehdi seurata; hädin tuskin ehätän lukea ne, mitkä käsiini saan.
Väistämättä on käynyt niin, että olen supersankariosastolla jämä'htänyt Brubakerin ja Bendisin tarinointiin.

No; ehkä mieli muuttuu 52:n lehtiversioiden saapuessa Härmään! Itse ainakin odottelen eniten ... Swamp Thingiä, mitäs muuta. Ihan hahmon historian tähden.
Muuten itsellä odotukset menevät kyllä piirtäjiä myötäillen.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #36 : 08.09.2011 klo 20:33:39 »
Hyi, hyi Lönkkaa, joka ei pidä Jim Leen taiteesta.
Miksi tulisi pitää Leestä?
Miehellä on riittävästi faneja ilman minuakin.

Ei vaan kaikki iske kaikille -Leen tapauksessa minulle tulee useimmiten voimakkaat 90-luku assosiaatiot miehen kuvituksesta mitä en pidä kovinkaan hyvänä asiana.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #37 : 08.09.2011 klo 22:30:18 »
Ei vaan kaikki iske kaikille -Leen tapauksessa minulle tulee useimmiten voimakkaat 90-luku assosiaatiot miehen kuvituksesta mitä en pidä kovinkaan hyvänä asiana.

Minä taas välillä mietin että olivatko nuo varmasti yksi ja sama Jim Lee, nykyinen upea piirtäjä ja vain hitusen joukosta erottuva 90-luvun X-Menien piirtäjä. 90-luku assosiaatiot on ihan ymmärrettävä syy. Oli se kuitenkin karmeata aikaa. Minä sen tiedän kun vihaan 90-lukua tässä foorumissa kaikkein eniten. Minä vaan vaikenen vihastani.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #38 : 09.09.2011 klo 09:03:27 »
Minä taas välillä mietin että olivatko nuo varmasti yksi ja sama Jim Lee, nykyinen upea piirtäjä ja vain hitusen joukosta erottuva 90-luvun X-Menien piirtäjä.
Leen jälkihän ei ole muuttunut vuosien varrella oikeastaan lainkaan (ei ainakaan X-menien jälkeen). Ainoaa vaihtelua tulee tussaajan vaihtelusta.
Ja musta tuntuu myös, että nykyisin on paljon enemmän Leen kaltaisia kuvittajia kuin 90-luvulla. Niistä esimerkiksi Ed Benes pesee mielestäni Leen mennen tullen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #39 : 09.09.2011 klo 10:32:35 »
Ja musta tuntuu myös, että nykyisin on paljon enemmän Leen kaltaisia kuvittajia kuin 90-luvulla. Niistä esimerkiksi Ed Benes pesee mielestäni Leen mennen tullen.

Minä en ole koskaan pystynyt laittamaan kuvittajia vastakkain, koska minulle on pääasia että se kuvitus miellyttää silmää. Kokemuksesta ja sen tasosta voi puhua jo mielestäni vertailevasti.

Minusta taas Leen jälki on muuttunut. Viiva on mielestäni paljon terävämpää ja luonnollisempaa. Teknisyys on kehittynyt myös mielestäni paljon, ja mielestäni X-Menin aikaan hän oli vielä epävarmempi tyylistään. Hän on nykyään paljon kokeneemman oloinen, ja hän kokeilee enemmän mielestäni uusia juttuja ja kikkoja.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #40 : 09.09.2011 klo 10:36:34 »
Jim Lee on parhaimmillaan (kuten monet muutkin )parhaimillaan MV:enä. Miller+Lee Bättis olisi ollut paljon parempi mustavalkoisena , koska mielitykmykseni on sikäli kun värit tuovat ilmettä ja tunnelmaa se poistaa yksityiskohtia. ED on taas minulle vähän tuntemattomampi mut kyllä se menee. Mielummin kyllä Leetä näkisin , kuin Ediä.
Kello- viiden- tee.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #41 : 09.09.2011 klo 22:58:17 »
Tuli luettua 2 uudistettua lehteä ja Action Comicsin tarina oli persiistä eikä kuvituskaan ollut mitään huippua, yhtymäkohdat Hämikseen olivat aika ilmeiset kuten Jukka Laine kertoi, toinen lukemani oli Batgirl joka oli ihan kiva tarinan (joka ei ihan kunnolla lähtenyt lentoon) ja kuvituksen puolesta mutta vielä ei selitetty miten Ms Gordon oli parantunut kun kerran tappava pila on tapahtunut uudessakin versumissa, isä-Gordon tuntuu nuortuneen parikymmentä vuotta kun hiukset olivat punaiset ja tähän astisissa tarinoissa on ollut harmaat hiukset.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #42 : 10.09.2011 klo 01:17:26 »
Action Comics oli vähän pässimäinen. Varmaan kaikkien aikojen huonointa Morrisonia. Uusi Superman ei ole kiva. Se on ilkeä. Ei oo kivaa.

Lisäksi tuli luettua Animal Man, mikä oli aivan mielettömän poikkeuksellista ja hyvää tavaraa. En ole lukenut Animal Mania ennen. Lemire hallitsee minusta hyvin kaikki nämä unijaksot ja muut semmoiset. Sweeth Toothissakin on parasta aikaa meneillä semmoinen. Hiukan jäi mietityttämään Animal Manin historia, että onko edellisissä tarinoissa näytetty kuinka hän perusti perheensä, oli stuntman jne. vai onko nämä kaikki ihan uusia juttuja? Sen tiedän että aktivisti hän on ollut ilmeisesti siitä asti kun ryhtyi supersankariksi. Entä tämä henkilöllisyys juttu? Onko jossain näytetty kun hän on paljastanut henkilöllisyytensä maailmalle vai onko hän aina ollut julkisesti Animal Man? Pitäisi varmaan lukea noita aiempia tarinoita.

Batgirl oli taattua Gail Simonea. Taas kerran malliesimerkki siitä kuinka naispuolisia hahmoja tulee kirjoittaa. Tästä pitäisi ottaa miespuolistenkin kirjoittajien mallia. Gailin paras puoli on selvästi naiset joilla on oikeita ja kiinnostavia ongelmia, ja lisäksi hän tekee sen hahmon historiaa hyväksikäyttäen. Ja X-men, kyllä se selitettiin miten Barbara selvisi Tappavan Pilan tapahtumista.

Batwing vaikuttaa aika rajulta ja synkältä. Ehkä liiankin. Mutta joo, eiköhän tuota malta ainakin hetken lukea. Mutta jos kuvittaja vaihtuu, jää lukeminen siihen. Swamp-Thing ei uponnut. Ei mikään yllätys. Jää jatkossa lukematta.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #43 : 10.09.2011 klo 11:04:50 »
Action Comics oli vähän pässimäinen. Varmaan kaikkien aikojen huonointa Morrisonia. Uusi Superman ei ole kiva. Se on ilkeä. Ei oo kivaa.

Lisäksi tuli luettua Animal Man, mikä oli aivan mielettömän poikkeuksellista ja hyvää tavaraa. En ole lukenut Animal Mania ennen.
SNIP
 Pitäisi varmaan lukea noita aiempia tarinoita.
EHDOTTOMASTI kannattaa lukea Morrisonin Animal Manit. Taitaa akikki löytä niistä kolmesta Animal Man alpparista. En tiedä miten kestäneet aikaa kun rip offeja tullut vuosien varrella enemmänkin, mutta aikoinaan oli järisytävää ja kokeellista kamaa.

Batwing vaikuttaa aika rajulta ja synkältä. Ehkä liiankin. Mutta joo, eiköhän tuota malta ainakin hetken lukea. Mutta jos kuvittaja vaihtuu, jää lukeminen siihen.
Selasin läpi ja minuun Batwingin kuvittaja taasen ei uponnut. Liian kliiniä Vartiotorni-jälkeä. Jos tarina pelittää niin menisihän tuokin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #44 : 15.09.2011 klo 22:27:57 »
Minä pidin Action comicsista liki kybällä, kuten toisaalla sanoin jos Teräsmies olisi ollut aina tällä tasolla sitä olisi jaksanut lukea.
En jaa Peter Parker kytköstä, Parker on teini/nuori aikuinen, Clark Kent on sosiaalisesti tiedostava ja alter egonsa tuplaten.

Toivottavasti Morrison saa pitää työnväenluokkaisen teräsmiehensä joka mättää status quota(ei bändi) turpaan kehissä.