Olisiko kenelläkään enää mitään sanottavaa otsikon mukaisesta aiheesta?
Minulla olisi varmasti pari sanaa, mutta veikkaan ettei ketään kiinnosta kun keskustelu tempoilee. Minun mielestäni tämän ketjun voisi jakaa "Marvel vs. DC...oikeasti?" ketjuun, ja Päivän planeettaan jos tässä nyt jotain jaettavaa on.
Sanonpa vielä kuitenkin viimeisen sanani aiheesta, eli tässä lehdet, jotka tarttuvat minun koriini (mukana perustelut):
JUSTICE LEAGUE #1-Geoff Johns ja Jim Lee ja taustavoimana Scott Williams. Nämä ovat syyt miksi teen vihdoin poikkeuksen, ja otan luettavaksi uutta/nykyistä Justice Leagueta. Lisäksi uusi tiimi vaikuttaa hyvältä, ja kiinnostavalta.
WONDER WOMAN #1-Vaikka Brian Azzarellon viimeisin työ, Flashpointin tie-in Batman mini-sarja ei ollutkaan niin hyvä, on Azzarello silti yhä erittäin hyvä kirjoittaja ja yksi parhaimmista moderneista Batman kirjoittajista. Kuten myös yksi parhaimmista moderneista DC kirjoittajista. Vaikka kuvitus ei vetoa minuun valtavasti ainakaan kuvittajasta päätellen, se on silti aiheeseen sopivaa. Ehkä vihdoin saamme taas nauttia Wonder Womanista joka hakkaa natseja ja näyttää mistä nainen todella pissii.
AQUAMAN #1Brightest Day osoitti, että Geoff Johns tietää mitä tekee kirjoittaessaan Vesimiestä, ja se myös palautti hiukan kiinnostusta hahmoon joka oli koko 90-luvun etsimässä suuntaa, niin kuin se on etsinyt jo pitkän aikaa. Ja kuvituksesta vastaa Ivan Reis, joka on yksi Johnsin parhaimmista työpareista.
THE FLASH #1-Francis Manapul oli mukana Geoff Johnsin Flash rupeamassa, joten huippusarjan laatu ei ehkä laskekaan. Lisäksi Manapul on nousevia uusia tekijöitä, ja niille tulee antaa mahdollisuus. Lisäksi on mielestäni aika vähän hetkiä, jolloin Flash tarinoissa olisi menty pieleen.
THE FURY OF FIRESTORM #1-Ethan Van Sciver on mielestäni oikea kameleontti, mitä tulee sarjakuviin. Hän hallitsee piirtämisessä lähes kaikki tyylit, ainakin siltä tuntuu. Käsikirjoittajana haluan antaa hänelle myös mahdollisuuden. Lisäksi mukana on yksi historian parhaimmista naiskäsikirjoittajista, nainen joka pisti Wonder Womanin potkimaan natseja persuksiin, Gail Simone, joka tietää miten hahmoja tulee käsitellä.
THE SAVAGE HAWKMAN #1-Batman kirjoittaja Tony S. Daniel ei ole ehkä parhaimpia kirjoittajia alalla, mutta ei mielestäni missään nimessä huonoimpia. Philip Tanin kynänjälki on myös miellyttävä. Ja ennen kaikkea hahmo kiinnostaa.
GREEN LANTERN #1-Sama tiimi ja sama setti, ei mitään syytä lopettaa lukemista.
BATGIRL #1-Gail Simone tekee saman Batgirlille minkä teki Wonder Womanille? Pakko lukea ja ottaa selvää.
ANIMAL MAN #1-Jeff Lemire käsikirjoittamassa ja Travel Foreman ja Dan Green piirtämässä. Mahtavaa settiä ihan varmasti.
FRANKENSTEIN, AGENT OF SHADE #1Jeff Lemire käsikirjoittaa ja upea Alberto Ponticell vastaa kuvituksesta. Mahatavaa settiä. Flashpoint tie-in näytti myös hyvältä.
ACTION COMICS #1Grant Morrison ja Rags Morales, aivan fantastinen tiimi. Ja kaikki näyttää muutenkin lupaavalta.
SUPERMAN: THE MAN OF TOMORROW #1-George Perez kynän päässä jälleen. Ja vielä Supermanin kanssa. Nyt näyttää hyvältä.
Seuraavat sarjat otin listalle puhtaasti hahmojen vuoksi. Minulla on hyviä kokemuksia hahmoista ja niiden historiassa olleista tarinoista, tai sitten minulla on vain kiintymys suhde hahmojen lehtiin. En kiistää, etteikö osassa voisi myös käsikirjoittaja olla hyvä, mutta se ei minuun vedonnut, vaan puhtaasti hahmot. Näistä osa saattaa myös pudota listalta lukukokemusten myötä:
BLUE BEETLE #1
SUPERGIRL #1
SUPERBOY #1
RED LANTERNS #1
BATMAN #1
BATMAN & ROBIN #1
NIGHTWING #1
RED HOOD AND THE OUTLAWS #1
BATWING #1
SWAMP THING #1
JUSTICE LEAGUE DARK #1
TEEN TITANS #1