Kirjoittaja Aihe: Ukkostuuli - Magico Vento  (Luettu 73807 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vekka_of_savo

• Jäsen
Vs: Ukkostuuli - Magico Vento
« Vastaus #105 : 19.12.2011 klo 14:58:03 »
Oli miten oli, herra Manfredi ei mitenkään kykene hahmottamaan sitä, mikä kuulostaa suomen kielellä pelleltä ja mikä taas ei (Taikatuuli vs. Ukkostuuli).

Eipä noissa kovin suurta ja merkittävää eroa ole, ainakaan omalla  "pelleys-parometrillani " mitattuna.  Toki kaikenlainen viittaus taikuuteen ja maagisuuteen nimessä voi karkoittaa vanhoillisemmat lännenkonkarit jo heti kättelyssä...

Hienoa että Ukkostaikatuuli saa jatkoa. Toivottavasti ei kuitenkaan esim. Ken Parkerin kustannuksella (ne kuuluisat Egmontin vähentyneet resurssit... :)). Sen verran kepoisempi sarja vaikuttaisi ainakin maistiaisen perusteella olevan kyseessä.

Toisaalta en usko myöskään että Pulp-sarja on sittenkään kovinkaan pitkäikäinen ja jollain 3 tarinan vuosivauhdilla Taikaukkonen ei Suomessa ainakaan tässä muodossa loppua näe. Toki pessimistikin voisi joskus pettyä...

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #106 : 23.01.2012 klo 07:43:36 »
JES! Helmikuussa jatkoa tähän. Aivan mahtavaa!!!

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #107 : 23.01.2012 klo 09:30:14 »
Ukkostuuli (ja koko Pulp-sarja) on ollut käyttösarjakuvan valopilkku! Mukava lueskella vähän paksumpia pokkareita, joiden kanssa vierähtää helposti puolituntinen ja enemmänkin.

Jossain vaiheessa voisi kokeilla vieläkin paksumpia (neljän tai viiden tarinan) pokkareita, joita Italiassa juna-asemilla myydään.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #108 : 23.01.2012 klo 09:39:42 »
Ja kasvattaa vähän sivukokoa.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #109 : 23.01.2012 klo 12:53:49 »
Ukkostuuli (ja koko Pulp-sarja) on ollut laatusarjakuvan valopilkku!

korjasin viestisi lainaukseen. Nyt ollaan ihan samaa mieltä.
Hienoa että jatkuu.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #110 : 23.01.2012 klo 17:21:15 »
En minäkään näitä pulppeja käyttösarjakuvaksi laske, vaan ihan kaikessa yksinkertaisuudessa hyväksi sarjakuvaksi, jota saisi tulla enemmänkin. Kunhan vaan varat riittää ni ei mitään hätää.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #111 : 23.01.2012 klo 17:28:21 »
Mä en oikein ymmärrä tätä käyttösarjakuva-sanan vierastamista ihan kuin se jotenkin tarkoittaisi huonoa sarjakuvaa. Tex Willer, Korkeajännitys, PULP ja muut sellaiset ovat käyttösarjakuvaa eli tarkoitettu helposti lähestyttäväksi (siis tarjolla esim. asemien kioskeilla, eikä tarinaan sisälle pääseminen vaadi valtavaa ennakkotietämystä), halvoiksi ja viihdyttäviksi. Se voi olla laadukasta tai sitten ei.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #112 : 23.01.2012 klo 19:06:56 »
Mä en oikein ymmärrä tätä käyttösarjakuva-sanan vierastamista ihan kuin se jotenkin tarkoittaisi huonoa sarjakuvaa.

En minä sitä vierasta. En vain ymmärrä sen funktiota. Miksi pitäisi määritellä joku sarjakuva sen mukaan miten sitä luetaan? Miksei vaan yksinkertaisesti ajateltaisi, että tämä on hyvää, tämä huonoa. En pidä myöskään graphic novel termistä. Ei se tarjoa mitään sarjakuvan edun nimessä. Päinvastoin.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #113 : 23.01.2012 klo 20:34:18 »
Miksi pitäisi määritellä joku sarjakuva sen mukaan miten sitä luetaan? Miksei vaan yksinkertaisesti ajateltaisi, että tämä on hyvää, tämä huonoa. En pidä myöskään graphic novel termistä. Ei se tarjoa mitään sarjakuvan edun nimessä. Päinvastoin.
No, olet melkein johdonmukainen. Kai. Mutta miksi yleensä määritellään jonkun julkaisun formaattia? Miksei vaan puhuta vaikka sarjakuvalehdistä? Tai geneerisemmin vaan sarjakuvista.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #114 : 23.01.2012 klo 22:10:07 »
No, olet melkein johdonmukainen. Kai. Mutta miksi yleensä määritellään jonkun julkaisun formaattia? Miksei vaan puhuta vaikka sarjakuvalehdistä? Tai geneerisemmin vaan sarjakuvista.

No, minulle on periaatteessa sama, onko se lehti, kovakantinen, pokkari tai mikä, kunhan se on suht edullinen tai kunhan se on hyvää. Minulla ei ole varaa maksaa 20-40 euroa huonosta sarjakuvasta. Minua ei painojälki kiinnosta hevonhittojakaan. Koskaan en ole kohdannut sarjakuvaa, jonka painojälki olisi niin huonoa että sitä ei pysty lukemaan. Enkä minä ole eläissäni edes huomannut painojäljessä niitä vikoja mitä siinä on väitetty olevan. Minusta nämä asiat eivät myöskään tuo mitään keskusteluun, siispä pysyn niistä poissa. Minua ei myöskään kiinnosta sarjakuvien myyntiluvut pätkääkään, kun en minä niitä osaa lukea, minua kiinnostaa vain että jatkuuko hyvä sarjakuva vai ei.

Sanokaa minua vapaasti huonoksi sarjakuvaharrastajaksi. Mutta näin on asia.

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #115 : 23.01.2012 klo 22:40:35 »
No, minulle on periaatteessa sama, onko se lehti, kovakantinen, pokkari tai mikä, kunhan se on suht edullinen tai kunhan se on hyvää. Minulla ei ole varaa maksaa 20-40 euroa huonosta sarjakuvasta. Minua ei painojälki kiinnosta hevonhittojakaan. Koskaan en ole kohdannut sarjakuvaa, jonka painojälki olisi niin huonoa että sitä ei pysty lukemaan. Enkä minä ole eläissäni edes huomannut painojäljessä niitä vikoja mitä siinä on väitetty olevan. Minusta nämä asiat eivät myöskään tuo mitään keskusteluun, siispä pysyn niistä poissa. Minua ei myöskään kiinnosta sarjakuvien myyntiluvut pätkääkään, kun en minä niitä osaa lukea, minua kiinnostaa vain että jatkuuko hyvä sarjakuva vai ei.

Sanokaa minua vapaasti huonoksi sarjakuvaharrastajaksi. Mutta näin on asia.
Jos tää olis facebook ni painaisin peukkua :D

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #116 : 07.02.2012 klo 00:45:40 »
Ja kasvattaa vähän sivukokoa.

Aivan näin, edes tohon perus-Texin kokoon tai vähän suuremmaksi, on niin pientä fonttia että joutuu tihrustamaan.
Je suis alle kuuden euron pizza!

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #117 : 07.02.2012 klo 11:44:47 »
Tätä täytyy kompata.

Jose Ortiz on yksi omista suosikkiartisteistani. Pulp-pokkarien koko vaan on auttamatta liian pieni herran upealle taiteelle. Postimerkin kokoisista ruuduista saa vain päänsärkyä ja verenpainetta. >:(

Ukkostuulta olisikin mukavinta seurata Tex-suuralbumien formaatissa, vaikka hinta siitä sitten vaikka tuplaantuisikin. Pulp-muodossa jää ostamaten.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #118 : 07.02.2012 klo 11:54:51 »
Ukkostuulta olisikin mukavinta seurata Tex-suuralbumien formaatissa, vaikka hinta siitä sitten vaikka tuplaantuisikin. Pulp-muodossa jää ostamaten.

Vai että ihan suuralbumeina? Nyt realismintajua peliin.

Pulp-pokkareita myydään todennäköisesti hyvin paljon vähemmän kuin Texejä. Ostakaa nyt hyvät ihmiset näitä loistosarjakuvia, jotta sarja saa jatkoa!

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #119 : 07.02.2012 klo 11:59:15 »
Ikänäkö henkilönä ja kyllästyneenä näihin fonttikoko 1-2 teksteihin (lähinnä CDt ja DVDt) ja suurennuslasin käyttöön ehdottomasti samaa mieltä; isompi koko ompi parempi

En nyt suuralbumeja tarkoita, vaan jotain säädyllisempää kokoa kuin tuo Pulp.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2012 klo 12:01:19 kirjoittanut Hannu »
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää